مناقصات بین المللی عمان بازاری بزرگ برای شرکت‌های ایرانی

مناقصه عمان

مناقصات بین المللی عمان راهی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به این کشور است و دروازه ورود به این کشور جهت تعاملات تجاری مبتنی بر دانش و تخصص است. مناقصات بین المللی بازاری رو به رشد است که نه تنها فرصتی ویژه برای شرکت‌های بزرگ فراهم می نماید، بلکه مجالی برای شرکت‌های کوچک و متوسطی خواهد بود که به گسترش بازارهای جدید متمایل‌اند. همچنین فرصتی برای کشور برگزار کننده مناقصه جهت ورود و انتقال فناوری، تامین کالا و خدمات با هزینه کمتر و به طور کل پیشرفت است. با توجه به نبود دانش فنی و تخصص کافی و همچنین وجود منابع مالی بسیار این کشور، عمان پتانسیل بالایی جهت واردات کالا و خدمات فنی و مهندسی دارد و می‌تواند بازار هدف جدیدی برای شرکت‌های ایرانی باشد. در این متن در دو بخش به صورت مختصر اطلاعاتی درباره این کشور، شرایط اقتصادی آن و مناقصه‌های بین المللی عمان ارائه خواهد شد.
عمان کشوری مهاجر پذیر و با اکثریت مسلمان است. این کشور با پایتختی مسقط و با مساحتی بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع در جنوب شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز واقع شده است. واحد پول عمان، ریال (OMR یا OR) است که جزء ۱۰ ارز قدرتمند جهان به شمار می‌رود. عمان از سال ۲۰۰۰ به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمده و یکی از اعضای اتحادیه گمرکی شش جانبه شورای همکاری خلیج فارس است. بر اساس طبقه بندی اخیر بانک جهانی، عمان در گروه کشورهای با درآمد بالا (سرانه ۴۸ هزار دلار) طبقه بندی شده و طی سال‌های اخیر رشد بالایی در تولید اقتصادی و صادرات داشته است. این کشور دارای تولید ناخالص ملی بیش از ۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ است که حدود ۰.۱۲ درصد از اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهد. با این حال اقتصاد عمان شدیداً به درآمدهای نفتی متکی است؛ اما همین درآمدهای سرشار منابع مالی بسیاری برای این کشور پدید آورده است.
مطابق گزارش‌های بانک جهانی عمان بر اساس شاخص سهولت انجام کسب و کار رتبه ۷۱ (ایران در رتبه ۱۲۴) را در جهان دارد. عمان بر اساس شاخص آزادی اقتصادی نیز رتبه ۹۳ (ایران؛ رتبه ۱۵۶) را در میان کشورهای جهان دارد. بر اساس این شاخص‌ها عمان یکی از بهترین کشورهای منطقه خاورمیانه از نظر آزادی تجارت و سیاست‌های مالیاتی است. وجود ثبات سیاسی و اقتصادی و سیاست بازار آزاد، سهولت ثبت شرکت خارجی در این کشور، استقبال از سرمایه گذاری خارجی، واردات و صادرات بدون گمرک از طریق مناطق آزاد، زیرساخت‌های مدرن با جاده‌های مناسب، فرودگاه‌ها، بنادر دریایی و مخابرات و نرخ پایین مالیات بر درآمد برای شرکت‌ها از مزایایی است که عمان را به کشور ویژه‌ای جهت سرمایه گذاری و فعالیت تجاری تبدیل می‌کند.

مناقصات بین المللی عمان

این کشور در راستای حفظ ثبات اقتصادی و مالی در چند سال گذشته، با تسهیل قانون کسب و کار و دادن آزادی اقتصادی بیشتر پیشرفت زیادی در جذب دانش و تخصص داشته است. همانند بسیاری از کشورها بخشی از واردات فناوری و دانش فنی به عمان از طریق برگزاری مناقصات بین المللی صورت می‌پذیرد. در بخش دوم (مناقصات بین المللی عمان فرصتی برای شرکت‌های ایرانی) این متن به دیگر موارد مربوط به اقتصاد این کشور و مناقصات بین المللی عمان پرداخته خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال آگهی های جدید مناقصه هستید «آگهی‌های مناقصات بین الملل» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

کاهش واردات گوشی

کاهش واردات گوشی طی سه ماهه نخست سال

میزان واردات گوشی در کشور در سه ماهه نخست سال  جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۲۶.۶  به لحاظ تعداد و حدود ۱۱.۶۴ کاهش را تجربه کرده است. در ادامه این