مناقصات بین المللی عمان فرصتی برای شرکت‌های ایرانی

مناقصات عمان

مناقصات بین المللی عمان

مناقصات بین المللی عمان راهی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به این کشور است و می‌تواند بازار هدف جدیدی برای شرکت‌های ایرانی جهت تعاملات تجاری مبتنی بر دانش و تخصص ایجاد نماید. در مقاله قبل (مناقصات بین المللی عمان بازاری بزرگ برای شرکت‌های ایرانی) اطلاعاتی در مورد اقتصاد عمان و توضیحات کلی در مورد این کشور بیان گردید. در متن حاضر اطلاعاتی درباره روابط اقتصادی ایران و عمان و مناقصات بین المللی عمان ارائه خواهد شد.

مناقصات بین المللی عمان در راستای طرح‌های این کشور جهت حفظ ثبات اقتصادی و مالی است. بخشی از این مناقصات به توسعه پروژه‌های زیرساختی مانند افزایش ظرفیت بنادر، فرودگاه‌ها و راه‌ها و امور ساختمانی مربوط است که در سراسر کشور توسط دولت عمان برنامه‌ریزی گردیده‌ و به شدت در حال پیگیری است. 

انواع مناقصات بین المللی عمان

مناقصه‌های بین المللی عمان به چهار بخش مناقصات ساخت و ساز، مناقصات تأمین،مناقصات  مشاوره و آموزش تقسیم می‌شوند. گفتنی است در حال حاضر سهم شرکت‌های خارجی در مناقصات بین الملل مربوط به واگذاری پیمانکاری پروژه‌های دولتی این کشور حدود ۳۰ درصد است.

مناقصات بین المللی عمان و روابط اقتصادی ایران و عمان

روابط اقتصادی ایران و عمان، بر خلاف روابط سیاسی بسیار خوب دو کشور، از پیشینه درخشانی برخوردار نبوده است؛ اما طی سال‌های اخیر و با امضای برخی اسناد مهم میان دو کشور، بسترهای لازم جهت بهره برداری از ظرفیت‌های موجود به منظور ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی فراهم گردیده است. صادرات ایران به عمان در سال گذشته بیش از ۵۵۰ میلیون دلار بوده و واردات از این کشور در حدود ۲۱۶ میلیون دلار بوده است که تراز تجاری مثبتی را نشان می‌دهد.

مناقصات بین المللی و مبادلات تجاری

بررسی مبادلات تجاری دو کشور نشان از مغفول ماندن بخش خدمات دارد که این مسئله لزوم توجه شرکت‌های ایرانی به بازار عمان را دو چندان می‌نماید. همچنین، لازم به ذکر است که بیش از ۲۰ درصد (۵.۵ میلیارد دلار) واردات کشور عمان مربوط به تجهیزات و کالاهای صنعتی بوده است که این امر نیازمند توجه فعالان اقتصادی و تأمین کنندگان داخلی است. بخش زیادی از تأمین کالا و خدمات فوق‌الذکر با توجه به نبود دانش فنی و تخصص کافی از طریق مناقصات بین المللی عمان انجام می‌گیرد.

روابط اقتصادی ایران و عمان

ثبت شرکت بعد از برنده شدن در مناقصات عمان

مناقصات بین المللی عمان از آن جهت اهمیت دو چندان دارد که شرکت‌های ایرانی جهت شرکت در این مناقصات نیازی به حضور محلی در این کشور ندارند. مطابق ماده ۲۳ قانون مناقصات عمان، شرکت‌های خارجی در صورت برنده شدن، طی ۳۰ روز کاری می‌توانند به ثبت شرکت و ثبت نام در وزارت صنعت و تجارت این کشور بپردازند که با توجه با شاخص سهولت کسب و کار این کشور (که در بخش اول این متن عنوان شد) زمان مناسبی است. گفتنی است بسیاری از شرکت‌ها بعد از انعقاد قرارداد مناقصه، با عقد قرارداد با یک شرکت محلی در عمان، آن شرکت را به عنوان نماینده بر می‌گزینند. همچنین شرکت‌ها در صورت ثبت شرکت موظف هستند که طی ۳۰ روز کاری عضو اتاق بازرگانی و صنایع عمان (OCCI) شوند.
لازم به ذکر است که شرکت‌های ایرانی با حضور در مناقصات بین المللی عمان توانسته‌اند پروژه‌های گوناگونی را در زمینه طرح‌های انتقال آب، ایجاد نیروگاه‌های برق، راه‌سازی و… در این کشور اجرا نمایند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال آگهی های جدید مناقصه هستید «آگهی‌های مناقصات عمان» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی