مناقصات وزارت راه و شهرسازی چگونه برگزار می‌شود؟

مناقصات وزارت راه و شهرسازی

وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارت‌ خانه‌های کشور است که سابقه آن به سال ۱۲۶۰ و تاسیس وزارت فوائد عامه در دوران پادشاهی ناصرالدین شاه مربوط می‌شود. شکل گیری کنونی این وزارتخانه به دنبال طرح‌های کوچک سازی دولت از ۲۱ به ۱۷ مورد و فرایند ادغام چندین وزارت خانه بود که به تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ برمی‌گردد که با رای مجلس و تایید شورای نگهبان وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی ادغام شد و این وزارت خانه را تشکیل داد.

وزارت راه و شهرسازی دارای بخش‌های مختلفی است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز بخشی از آن به حساب می‌آید. وظایف این سازمان شامل بررسی امور شهر سازی، تعیین تکلیف جاده‌ها، اداره امور ترابري كشور، تامين رفاه اجتماعي در زمينه مسكن ، بررسي در ارتباط با راه‌هاي حمل و نقل  بين ‌المللي، تعيين مشخصات مجاز وسایل حمل و نقل، گرفتن مجوز و پروانه فعالیت شرکت‌های حمل کالای بین المللی و غیره می‌شود. اما وظایف وزارت راه و شهرسازی و مناقصاتی که این سازمان برگزار می‌کند؛ سرفصل‌هایی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

وظایف وزارت راه و شهرسازی

  • تهیه و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ایجاد مسکن و خانه‌های سازمانی
  • تهیه و اجرای طرح‌های ساختمانی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی
  • مشاوره با شهرداری‌ها با هدف تهیه و اجرای طرح‌های آبادانی شهرها
  • نظارت بر توسعه شهرها و مشاوره در تهیه نقشه شهر
  • مشاوره با مراجع و سازمان‌های مربوطه در تهیه و اجرای برنامه‌های ده‌ سازی (به خصوص از طریق اجرای برنامه‌های خودیاری در روستا)
  • تنظیم موازین و مشخصات فنی برای طرح‌های تهیه مسکن و امور شهر سازی و ده‌ سازی و ساختمان‌های دولتی
  • تهیه و اجرای طرح‌های ساختمانی که برای آنها سازمان مجهز دولتی وجود ندارد
مناقصات شهرسازی

مناقصات وزارتخانه راه و شهرسازی

وزارت راه و شهرسازی هر ساله تعداد زیادی مناقصه و مزایده برگزار می‌کند و از طریق آنها به شفافیت فعالیت‌ها در این سازمان کمک کرده و کیفیت کارهای انجام شده در حوزه‌های مختلف این وزارت را بهبود می‌بخشد. با برگزاری این مناقصات بسیاری از فعالیت‌های طراحی و مهندسی، اجرا و پیمانکاری به افراد و شرکت‌های حائز شرایط اعلام شده واگذار می‌شود. طی یک آگهی فراخوان عمومی برای شرکت‌ها اطلاع رسانی می‌شود و از آن پس آنها با شرکت در مناقصه و اعلام ویژگی‌های کار خود و نرخ مورد نظر می‌توانند برنده پروژه باشند.

در صورتی شرکت‌ها می‌توانند برنده مناقصات وزارت راه و شهرسازی باشند که شرایط مورد نظر این سازمان را داشته باشند و رقم و کیفیت پیشنهادی آنها نیز مطابق با ارزیابی فنی ارزیابان این سازمان باشد. رقم پیشنهادی نیز باید در مقایسه با رقبا کمتر از آنها باشد. از این پس قراردادی ما بین پیمانکار یا مناقصه گر و مناقصه گذار بسته خواهد شد و شرایط هر دو طرف در آن ذکر خواهد شد. نحوه اجرای کار و دیگر فعالیت‌ها نیز از این مرحله باید بر اساس قرارداد منعقد شده صورت بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های استان البرز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی