هزینه دلاری جایگاه سوخت در کشور

هزینه دلاری جایگاه سوخت در کشور

رشد تورم سالانه موجب شده است تا گرانی گریبانگیر اغلب بازارهای اقتصادی شود. یکی از این بازارها مستغلات است که رکوردهای عجیبی را به ثبت رسانده است. این موضوع توانسته حتی بر دیگر بازارها هم تاثیر گذاشته و آنها را دچار تشنج کند. قیمت گذاری های نجومی نتیجه تورم شدیدی است که در سال های اخیر شاهد آن هستیم. یکی از این بازارها، بازار خرید و فروش جایگاه سوخت است که  در ادامه این خبر از مجله هزاره به آن می پردازیم.

قیمت آگهی های جایگاه سوخت

آگهی های برج ها و واحدهای لاکچری در این میان یکی از موارد عجیب و غریبی است که با آنها روبرو می شویم. یکی دیگر از این موارد آگهی فروش جایگاه های سوخت است که قیمت آنها گاهی اوقات به ۸۰ میلیارد تومان هم می رسد. در این جایگاه ها اغلب به عرضه دیگر خدمات مانند خدمات فنی اتومبیل و عرضه روان سازها هم پرداخته می شود. گاهی اوقات دکه، فروشگاه و حتی رستوران نیز در نزدیکی این جایگاه ها وجود دارد. بنابراین قیمت انها بر اساس فاکتورهایی مانند تعداد جایگاه، موقعیت مکانی، درآمد روزانه و امکانات رفاهی مشخص می شود. در ادامه به برخی از این آگهی ها اشاره می کنیم.

جایگاه سوخت سه منظوره در تهرانسر

این جایگاه سوخت سه منظوره که در تهرانسر قرار گرفته است؛ حدود  ۸۰۰۰ متر وسعت دارد. در  این جایگاه امکاناتی مانند: چهار سکوی بنزین، دو سکوی گازوئیل و پنج واحد تجاری وجود دارد. بر اساس اعلام فروشنده، این جایگاه دارای کارمزد و فروش بالایی بوده و تردد زیادی در آن صورت می گیرد. جایگاه سوخت مورد نظر ۸۵ میلیارد تومان قیمت دارد و سال ساخت آن ۱۳۸۸ است.

جایگاه سوخت بنزین و CNG در حومه تهران

این جایگاه نیز ۸۰۰۰ متری بوده و ۳۲ میلیارد قیمت دارد و در حومه تهران قرار گرفته است. این مجموعه همچنین قابلیت تبدیل به مجتمع خدمات رفاهی و دریافت وام را نیز دارد. در این جایگاه بنزین و CNG ،رستوران و چند واحد تجاری قرار گرفته است که  در سال ۱۳۸۸ ساخته شده است.

جایگاه سوخت پمپ بنزین و خدمات رفاهی در تهران

این جایگاه نیز فعال بوده و شامل حدود بیست واحد تجاری و خدماتی، سند اداری، قرارداد فروش انحصاری و جایگاه CNG و گازوئیل می شود. برآورد این جایگاه ۱۴۲۰۰ متری ۵۴ میلیارد است و سال ساخت آن نیز ۱۳۸۸ است.

جایگاه سوخت CNG و زمین پمپ بنزین

این مجتمع خدمات رفاهی درجه ۳ بوده  و اولویت جایگاه CNG را دارد. سه سکوی فعال به همراه کمپرسور ۱۵۰۰ و درآمد ماهیانه حدود ۱۲۰ میلیون تومان از ویژگی های آن است. زمین این مجموعه ۱۰۰۰۰ متر بوده و در سال ۱۳۹۵ نیز ساخته شده است. مجوز طرح توسعه بنزین و گازوئیل ، مجوز توسعه تجاری و خدمات خودرو از ویژگی های این جایگاه است. قیمت در نظر گرفته شده برای آن نیز ۱۵ میلیارد تومان است.

فروش دلاری جایگاه سوخت

موارد بالا تنها نمونه هایی از فروش جایگاه های سوخت در پلتفرم های کشور هستند و با توجه به بالا بودن رقم های اعلام شده، بسیاری از فروشندگان آنها مدت ها به دنبال فروش جایگاه خود هستند. بنابراین تقاضای زیادی برای این دسته از قیمت ها وجود ندارد و به همین دلیل هم فروشندگان به دنبال شرایطی هستند که فروش جایگاه را راحت تر کنند.

برای مثال بسیاری از فروشندگان مبلغی را در ابتدای کار به صورت نقدی گرفته و مابقی را در قالب چند چک در مدت زمان مختلف از خریدار می گیرند. برخی از فروشندگانی هم که تمایلی به فروش ریالی جایگاه خود ندارند تنها برای فروش تقاضای ارز می کنند. گاهی اوقات دیده شده که برخی از فروشندگان با رمز ارزها هم معامله می کنند.

در کنار جایگاه های فعال سوخت در آگهی های فروش، زمین های مناسب احداث جایگاه سوخت هم برای فروش در آگهی ها دیده می شود که قیمت های مناسبی دارند. اما پس از خرید زمین، برای صدور مجوز احداث جایگاه سوخت لازم است تا به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران که زیر مجموعه وزارت نفت است، مراجعه کرده و شخص حقیقی یا حقوقی که برای ساخت و بهره برداری جایگاه عرضه سوخت، سرمایه گذاری می کند می تواند مالکیت آن را بر عهده بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های نیروگاه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

صنعت چاپ

صنعت چاپ و تبلیغات نیاز روز ایران و جهان

صنعت چاپ در عصر فناوری و نوآوری صنعت چاپ به عنوان یک بخش تجاری با رشد سریع و رقابت پذیری بالا شناخته شده و نقش فن‌آوری در تحول و پیشرفت مداوم آن کاملاً واضح است.