کاربردها و مزایای اتوماسیون صنعتی

کاربردها و مزایای اتوماسیون صنعتی

واژه اتوماسیون به معنای استفاده از انواع ماشین آلات و فناوری ها برای انجام وظایفی است که در گذشته توسط نیروی کار انجام می گرفت. بنابراین اتوماسیون را می توان استفاده از تجهیزات الکترونیکی، ماشین ‌ها و سیستم های کامپیوتری برای کنترل پروسه‌ ها، بدون دخالت انسان (حداقل دخالت انسان) تعریف کرد. در اتوماسیون صنعتی اما فرایندها بدون دخالت نیروهای انسانی و با استفاده از برنامه های کنترلی و دستورالعمل اجرا می شوندکه این روزها در عملکردهای صنعتی مانند ساخت، تولید، نصب و نگهداری استفاده می شود.

هدف از استفاده آن است که کارکنان یک مجموعه از مشاغل پر خطر، کسل کننده و آلوده دور شوند. در این صورت خطاهای بیشتری نیز حذف شده و هزینه ها کاهش پیدا می کند. در نتیجه کیفیت کلی کار، بهره وری، ایمنی و سرعت کار نیز افزایش پیدا می کند. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

کاربردهای اتوماسیون صنعتی

در حال حاضر اهمیت اتوماسیون صنعتی برای همه آشکار شده است و به همین دلیل هم از این سیستم استفاده زیادی می شود. یکی از مهم ترین زمینه های کاربرد اتوماسیون صنعتی، ساخت و تولید است. بنابراین اغلب شرکت ها و صنایع برای ایجاد پروسه هایی کارآمدتر و دارای انعطاف بیشتر از آن استفاده می کنند.

اتوماسیون صنعتی می تواند راندمان و قابلیت اطمینان تولیدات را به کلی تغییر دهد. به گونه ای که امروزه از آن با عنوان قلب هر کسب و کار یاد می شود. در سال های گذشته شرکت ها با استفاده از این فناوری راندمان پروسه های خود را بهبود بخشیدند و توانستند متغیرهایی مانند دما، فشار، جریان، سطح، ترکیبات شیمیایی، خطوط تولید و غیره را کنترل کنند.

مزایای اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی دارای مزایای بسیاری است که بر سرعت و کیفیت کار تاثیر می گذارد. گاهی اوقات این نتایچ فراتر از توانایی انسان بوده و به کاهش هزینه  و بهبود عملکردها هم کمک می کند.

  1. کنترل و مانیتورینگ دقیق
  2. انعطاف پذیری پروسه ‌ها
  3. بهبود عملکرد
  4. افزایش راندمان
  5. افزایش ایمنی
  6. افزایش امنیت
  7. افزایش درآمد
  8. صرفه جویی در هزینه ‌ها
  9. افزایش تولیدات
  10. ایجاد طیف وسیعی از خلاقیت و نوآوری‌ ها در محصولات
  11. افزایش کیفیت تولیدات
  12. ارائه بهتر خدمات
  13. کاهش احتمال خرابی موتورها، ماشین های الکتریکی و ریزپردازنده‌ ها
  14. جمع آوری دیتاهای بهتر و مفیدتر
  15. کاهش ساعات کار
  16. کاهش خستگی کارکنان
  17. اوقات فراغت بیشتر
اتوماسیون صنعتی

مناقصات اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی موضوعی است که شرکت های مختلف برای پیاده سازی آن، اقدام به برگزای مناقصات مختلف می کنند. . این فرایند با یک اعلام عمومی در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره آغاز شده و افراد حقیقی و حقوقی که واجد شرایط مناقصه باشند اقدام به ارسال مدارک و اسناد خود می کنند.

 سپس رقابت مناقصه آغاز شده و برنده آن کسی خواهد بود که برای پیاده سازی اتوماسیون صنعتی، دارای شرایط کیفی مد نظر مناقصه گزار بوده و قیمت پیشنهادی او کمتر از دیگر رقبا باشد. پس از آن، میان هر دو طرف قراردادی منعقد می شود که از این پس فعالیت هر دو طرف و مدت زمان انجام پروژه بر اساس این قرارداد صورت خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های  پیمانکاری تاسیسات، مکانیکی، الکتریکی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

ایران بزرگترین صادرکننده لبنیات آسیا

ایران بزرگترین صادرکننده لبنیات آسیا

فائو در گزارشی از وضعیت تولیدات کشاورزی ایران اعلام کرد: ایران سیزدهمین تولیدکننده بزرگ گندم دنیا، سیزدهمین تولیدکننده بزرگ برنج و یازدهمین تولیدکننده بزرگ گوشت در آسیا و همچنین بزرگترین صادرکننده لبنیات در این قاره