بلاتکلیفی ماشین آلات راه سازی قاچاق

بلاتکلیفی ماشین آلات راه سازی قاچاق

معاون وزیر اقتصاد کشور خبر از بلا تکلیف ماندن تعداد ۱۶۰ دستگاه از ماشین آلات راه سازی قاچاق در سازمان اموال تملیکی داد. این ماشین آلات در حال  حاضر در انتظار صدور رای و اعلام نظر وزارت صمت است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

آخرین وضعیت ماشین آلات راه سازی قاچاق

رئیس سازمان اموال تملیکی، عبدالمجید اجتهادی در ارتباط با آخرین وضعیت ماشین آلات راه سازی سنگین که برای تعیین تکلیف در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است، گفت: این ماشین آلات در مکان های مختلف از بندر بوشهر تا گمرک شهید رجایی و گمرک خرمشهر دپو شده است و بر اساس مقررات عمر این ماشین‌آلات در زمان ورود نباید بیش از پنج سال باشد، اما تعدادی از آنها به این دلیل که تا واردکنندگان مسیر دریافت مجوزها را طی کنند، پنج سال را گذرانده است و یا برخی دیگر هنگام ورود، عمرشان به پنج سال رسیده بود دیگر امکان ترخیص پیدا نکردند.

وی در ادامه توضیح داد: برای تعیین تکلیف و ورود این ماشین آلات نیاز است تا کمیسیون ماده ۱ آئین ‌نامه اجرایی قانون مقررات و صادرات تشکیل شده تا برای ورودشان تصمیم‌گیری شود. اما مساله این جا است که این اقلام عمدتا متروکه شده است و حدود ۱۶۰ دستگاه نیز قاچاق است و از زمان کشف آنها در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است. اما برای تعیین تکلیف نیاز به صدور رای قطعی دارد.

اجتهادی ضمن اشاره به اینکه مانعی پیش روی سازمان اموال تملیکی برای تعیین تکلیف ماشین آلات اعم از قاچاق یا متروکه وجود دارد و آن صدور نظر مثبت کمیسیون ماده ۱ است گفت: در این سالها، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به دلیل اینکه، این ماشین آلات تولید داخل دارند و یا عمرشان از پنج سال گذشته است، مجوز ورود را صادر نکرده است. در مورد آن مواردی هم که قاچاق هستند نیز وقتی رای قطعی صادر می  شود اموال تملیکی باید تعیین تکلیف و بفروشد ولی اینجا هم ما با مشکل مجوز کمیسیون مواجه هستیم که نتوانستیم اقدام کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه در تعیین تکلیف کالاهای متروکه و یا قاچاق رفتار یکسانی با وارد کننده و سازمان اموال تملیکی می شود. به صورتی که همان قوانین و مجوزهایی که باید تاجر رعایت کند برای سازمان تملیکی هم واجب و لازم است. این موضوع در حالی رخ می دهد که برای برای تعیین تکلیف کالاها باید اختیارات و تسهیلات تسریع کننده برای این سازمان به عنوان نماینده دولت در نظر گرفته شود و از بخشی از این مجوزها معاف باشد، ولی این مسایل دیده نشده و این فرایند طولانی موجب رسوب کالا شده است.

عبدالمجید اجتهادی همچنین ضمن اشاره به اینکه برای  ترخیص این کشنده ‌ها موانعی وجود دارد که عوارض و حقوق ورودی و همچنین اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده از جمله آن است، گفت:  با این حال از مدتی پیش مصوباتی در دولت برای تسهیل  ترخیص این کشنده‌ ها صادر شده  است که به زودی و با طرح در جلسه  شورای  هماهنگی اقتصادی سران قوا و نهایی شدن آن، برای تعیین تکلیف این اقلام ابلاغ خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های راهسازی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب در مجله هزاره

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

نکات مهم خرید موتور مزایده ای

نکات مهم در خرید موتور مزایده ای

یکی از کالاهایی که در مزایدات مختلف به چشم می خورد، موتور سیکلت است. خرید موتور مزایده ای، می تواند به صورت نو و با وجود شرایطی و یا به صورت دست دوم باشد که