رویکرد پارک سلامت زاهدان برای توسعه اقتصادی

پارک سلامت زاهدان

رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرده است: در تلاش هستیم تا به عنوان حلقه‌ ای از زنجیره توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری با احداث پارک علم وفناوری سلامت در جنوب شرق کشور منشاء اثر باشیم. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

پارک سلامت و فناوری زمینه ساز اقتصاد دانش بنیان

عاطفه صحرایی، رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با هدف نهادینه کردن و توسعه تفکر فناورانه و اقتصاد دانش بنیان شروع به کار کرده است و در تلاش است تا با تقویت واحدهای نوآور و فناور و راحت تر کردن فرایندهای زایشی در بخش های مختلف در عرصه سلامت نقش یک حامی و حلقه ای از زنجیره توسعه اقتصاد بر مبنای فناوری را بازی کند.

صحرایی همچنین در ارتباط با ضرورت ایجاد زیست بوم فناورانه در جنوب شرق کشور تصریح کرد: ظرفیت ‌های فراوان موجود در سیستان و بلوچستان در عرصه های مختلف فناوری‌های مربوط به سلامت ایجاب می کرد ما با جدیت پیگیر دریافت مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت شویم که خوشبختانه در نهایت با اعتماد وزیر محترم بهداشت و حمایت و پیگیری استاندار و سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مجوز قطعی راه اندازی آن در استان از طرف وزارت بهداشت صادر شده است.

علاوه بر این رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه کرد: بدون شک راه اندازی و توسعه این فضا که فعالیت های دورنی آن به صورت مشخصی جنبه فناورانه دارد تا آکادمیک و در محیطی مانند دانشگاه علاوه بر اینکه از خروج ارز از کشور و مهاجرت نخبگان جلوگیری می کند؛ به رشد و توسعه فناوری های خاص نیز کمک می کند. همچنین استفاده از اکتشافات علمی جدید و تجاری‌ سازی نتایج تحقیقات، کمک به خلق ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش بنیان و رونق کسب و کارهای کوچک و اشتغالزایی در استان نیز از جمله مزایای راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت است.

رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین با تاکید بر مزایای حضور واحدهای فناوری و شرکت های دانش بنیان اضافه کرد: یکی از مهم ترین مزایای استقرار در این پهنه علمی و فناورانه را می توان قرار گرفتن در محیطی تخصصی و همجواری با موسسات تحقیقاتی و واحدهای فناوری، کاهش قابل توجه هزینه ‌های جاری شرکت ‌ها، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و زیرساخت های مشترک، معافیت ‌های مالیاتی، عوارض گمرک و … دانست.

صحرایی ادامه داد: علاوه بر این واحدهای فعال در این مجموعه از پشتیبانی و حمایت دستگاه های متولی به خصوص معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز برخوردار خواهند بود.

عاطفه صحرایی ضمن تاکید بر اینکه رویکرد پارک سلامت زاهدان تسهیل کردن و حمایت از تولید ایده های نو و تبدیل آنها به محصول است؛ گفت: تمامی شرکت ها و مؤسسات حائز هویت حقوقی مستقل و ثبت شده که ایده، طرح، محصول و یا خدمت فناورانه و نوآورانه ‌ای برای معرفی در اختیار داشته باشند؛ می ‌توانند پس از طی کردن مراحل پذیرش، از خدمات متنوع این مجموعه اعم از خدمات عمومی، مالی و اعتباری، فنی و تخصصی، امکانات آزمایشگاهی، برنامه ‌های مشاوره‌ای و آموزشی و غیره بهره مند گردند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های زاهدان » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مالیات 1402 چقدر است؟

نرخ مالیات 1402 چقدر است؟

طبق توافق سازمان امور مالیاتی و سازمان برنامه و بودجه، مالیات ۱۴۰۲ با سهم ۶۵۰هزار میلیارد تومانی، منبع اصلی بودجه کشور در سال آینده خواهد بود. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.