صنعت چاپ و تبلیغات نیاز روز ایران و جهان

صنعت چاپ

صنعت چاپ در عصر فناوری و نوآوری

صنعت چاپ به عنوان یک بخش تجاری با رشد سریع و رقابت پذیری بالا شناخته شده و نقش فن‌آوری در تحول و پیشرفت مداوم آن کاملاً واضح است. گسترش ارتباطات دیجیتالی در فضای رسانه‌ها، تبلیغات و سایر بازارهای اطلاعاتی تأثیر زیادی بر جهت‌گیری توسعه صنعت چاپ در سراسر جهان داشته است. این صنعت در عصر فناوری و نوآوری جز لاینفک الگوهای ارتباطات جامعه به صورت کلان و همچنین توسعه اقتصادی در بخش صنایع و کسب و کارهاست و طبیعتاً مانند تغییرات سبک زندگی در جوامع و طی سال‌های اخیر، تحولات گوناگونی را به خود دیده است. این تحولات، همراه و همزمان با فراگیر شدن اینترنت، شرایط و الزامات جدیدی را برای این صنعت ایجاد نموده است. صنعت چاپ به سبب گستره وسیع افرادی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در گروه ذینفعان این صنعت هستند، می‌بایست خود را برای هماهنگی با شرایط جدید مهیا نماید.

صنعت چاپ و نقش آن در زندگی افراد

صنعت چاپ نقش بزرگی در رشد و توسعه فرهنگ، اقتصاد و زندگی اجتماعی بشر داشته است؛ به طوری که تصور وجود دنیای مدرن امروزی بدون صنعت چاپ، به راحتی میسر نیست. در طول قرون اخیر و بالأخص بعد از انقلاب صنعتی، چاپ انواع کتاب، روزنامه، مقالات و مجلات گوناگون به عنوان یک عامل تأثیرگذار و بنیادین در گسترش ارتباطات مردمی مطرحیت داشته است. با وجود گسترش رسانه‌های اینترنتی و توسعه فضای دیجیتال در دوره حاضر، صنعت چاپ کماکان نقش خود را حداقل در زمینه کتب درسی و دانشگاهی ایفا نموده و تا حدودی بنیان عصر انقلاب فناوری و نوآوری را نیز رقم زده است. در چند دهه اخیر نیز صنعت چاپ به یاری صنعت تبلیغات شتافته و بدون شک، گسترش کسب و کارهای گوناگون و صنایع کوچک و بزرگ بدون حضور فناوری چاپ در این دوران، مقدور و ممکن نبود.

روند صنعت چاپ در عصر حاضر

توسعه خدمات چاپ در جهان، علی رغم پیشرفت فناوری و در مواجه با فضای دیجیتال، با محدودیت‌هایی نیز مواجه است. علت اصلی این امر نیز فراگیر شدن اینترنت در تقریباً تمامی سطوح جوامع و انتقال سریع و کم هزینه اطلاعات است. همچنین تأکید فعالان محیط زیست و سیاست‌های جهانی جهت حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها، الزاماتی را پیش روی صنایع سلولزی و تولید کاغذ قرار داده و صنعت چاپ نیز از این الزامات، بدون بهره نبوده است! مطابق آمار و ارقام، روند رشد صنعت چاپ در بازارهای توسعه یافته به دلیل رسیدن به نقطه اوج خود، با کندی مواجه گردیده است در حالی که در بازارهای در حال توسعه و به دلیل وجود ظرفیت‌های بیشتر، با سرعتی کماکان در حال افزایش است. با این حال و در تمامی کشورها، زیرگروه‌هایی از این صنعت و عمدتاً در زمینه‌های خدمات بعد از چاپ مانند بسته‌بندی و پاکت سازی، چاپ برچسب و یا چاپ فضای باز، با تقاضای بیشتری در مقایسه با سایر بخش‌ها رو به رو هستند. جالب است بدانیم در سال ۲۰۱۸ میلادی گردش مالی این صنعت در زمینه خدمات چاپ و خدمات بعد از چاپ در حدود ۱ تریلیون دلار گزارش شده است. همچنین لازم به ذکر است در سال‌های اخیر، رشد چاپ دیجیتال و به ویژه در بخش تبلیغات(چاپ کاتالوگ، بروشور و…) نیز توانسته است ارزش مالی بازارهای مرتبط با صنعت چاپ را ارتقاء دهد.

صنعت چاپ و تبلیغات

تجهیزات و دستگاه‌های چاپ

تجهیزات و دستگاه‌های چاپ، با توجه به توسعه تکنولوژی‌های مرتبط، نقشی اساسی را در توسعه این صنعت بر عهده دارند. از چاپ با مقیاس کوچک تا چاپ‌های تجاری در حجم کلان، این دستگاه‌های چاپ هستند که می‌توانند کماکان مزایایی را برای توجیه پذیری لزوم ارتقاء فناوری در صنعت چاپ و تبلیغات ارائه نمایند. در این میان رشد فزاینده تقاضای مشتریان برای افزایش کیفیت خدمات چاپ و کارایی بهتر دستگاه‌های چاپ نیز انگیزه‌های لازم را برای ارتقاء فناوری و نوآوری در این عرصه و توجیه پذیری سرمایه گذاری در صنعت چاپ به وجود آورده است.

صنعت چاپ در ایران

پیدایش خدمات چاپ به صورت حرفه‌ای در ایران، قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و به شاخصی مهم در تولید ناخالص داخلی کشور تبدیل شده است. در دو دهه اخیر و با توجه به ارتقا صنعت تبلیغات، نقش محوری صنعت چاپ در چرخه تولید و زنجیره ارزش محصولات بیش از پیش آشکار شده است و این صنعت در کشور، با سرعت زیادی در حال توسعه است. رشد تقاضا و همچنین لزوم انطباق با استانداردهای صنعت چاپ در سطوح بین المللی، فعالان صنعت چاپ ایران را بر آن داشته است تا با استفاده از فناوری‌های نوین و ماشین آلات و دستگاه‌های چاپ مدرن، خود را با این روند رو به رشد تطبیق دهند. در این میان برخی فعالان صنعت چاپ در ایران توانسته‌اند خدمات خود را منطبق با استانداردهای بین المللی و تکنولوژی روز دنیا در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

مجتمع چاپ زمرد و نقشی مهم در صنعت چاپ ایران

مجتمع چاپ زمرد نامی آشنا در صنعت چاپ ایران است که در سال ۱۳۸۹ پا به عرصه خدمات چاپ ایران گذاشته است. مجتمع چاپ زمرد با تعاریفی متناسب با انتظارات و نیازهای مشتریان خود در حوزه اهداف سازمانی، به کارگیری و آموزش مستمر نیروهای متخصص و استفاده از بروزترین ماشین آلات و دستگاه‌های چاپ و بسته‌بندی نوین دنیا یکی از مطرح‌ترین ارائه دهندگان خدمات چاپ در کشور است. این مجتمع به سبب خدمات ممتاز خود در حوزه‌های مختلف قبل از چاپ (طراحی و لیتوگرافی)، چاپ، خدمات بعد از چاپ، فروش و خدمات پس از فروش توفیق دریافت چندین  لوح تقدیر و تندیس را از انجمن کیفیت ایران به دست آورده است.

در حال حاضر، مجتمع چاپ زمرد با استفاده از تکنولوژی ماشین آلات معتبر چاپ دنیا از قبیل Heidelberg و Roland و همچنین ارائه تمامی خدمات چاپ در حوزه‌های مختلف (انواع خدمات چاپ نظیر offset ،outdoor ،indoor و…) یکی از قابل اطمینان ترین و حرفه‌ای‌ترین مراکز خدمات چاپ در سطح کشور است.

این مجموعه با اتخاذ اصول و تدابیری نظیر ارائه قیمت پایین از طریق مدیریت هزینه‌ها، کیفیت مطلوب از طریق ارتقاء مستمر سطح دانش و آموزش کارکنان و سرعت بالا در اجرای سفارشات از طریق راه‌اندازی سیستم‌های پیشرفته مدیریتی و نظارتی، توفیق کسب رضایت قریب به اتفاق مشتریان خود را طی سال‌های فعالیت در عرصه چاپ و تبلیغات به دست آورده است. اعتماد و وفاداری مشتریان بنام و مطرح به خدمات ارائه شده نظیر بانک صادرات، بانک سامان، رایتل، همراه اول، بانک سپه، ایساکو، بانک پاسارگاد، شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز)، صنایع غذایی شیرین عسل، پست بانک ایران و بیش از ۴۰ شرکت‌های خصوصی و دولتی دیگر، گواه موفقیت مجتمع چاپ زمرد و نشانی از مدیریت بروز و مشتری مدار این مجموعه است.


پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال آگهی های جدید مناقصه هستید «آگهی‌های مناقصات صنعت چاپ» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مناقصه تبلیغات محیطی

درآمد شهرداری از بیلبورد تبلیغاتی

بر اساس اعلام معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران، تهران در حال حاضر ۴۳ هزار متر مربع سازه تبلیغاتی شامل بیلبورد تبلیغاتی دارد که این میزان فضا درآمد خوبی را برای شهرداری به