صادرات برق به ترکیه بزودی آغاز می‌شود

صادرات برق به ترکیه

وزیر نیرو اعلام کرد: با توجه به سرمایه گذاری طرف ترک، در شهر وان این کشور به زودی امکان صادرات برق به ترکیه فراهم خواهد شد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

توافقات ایران و ترکیه برای صادرات برق

بر اساس اعلام وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو طی سفر یک روزه خود به ترکیه دیدارهایی با  «فاتح دونمز»، وزیر انرژی و منابع طبیعی و «واحد کریشچی»، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه در آنکارا پایتخت این کشور داشته است و با آنها به گفتگو نشسته است.

محرابیان موضوع پیگیری توافقات روسای جمهور ایران و ترکیه در سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به تهران را مهم ‌ترین محور مذاکرات با وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه عنوان کرده است و تصریح کرده: در  ارتباط با مسائل آب ‌های مشترک و رودخانه ارس توافق شده است که یک کمیته ‌ دائمی برای بررسی مسائل رودخانه ارس تشکیل  شده و در ارتباط با مسائل مورد علاقه دو طرف، مذاکره صورت بگیرد.

وزیر نیروی کشورمان ضمن موثر دانستن آغاز گفتگوهای فنی و اجرایی در ارتباط با مسائل آب های مشترک خاطر نشان کرد: در این نشست تصمیم بر آن شده تا نخستین جلسه کمیته فنی با هدف بررسی موضوعات در ارتباط با آب ‌های مشترک، ماه اول سال میلادی آینده در تهران برگزار شود.

محرابیان بعد از انجام مذاکراتی که ساعت ها با وزرای ترکیه به طول انجامید، با اشاره به توافقات در ارتباط با انتقال برق ایران به ترکیه اعلام کرده است: اخیرا با سرمایه گذاری طرف ترک در شهر وان این کشور، تاسیساتی که امکان صادرات برق از سوی ایران به ترکیه را به صورت بک تو بک فراهم کند، ایجاد شده است.

محرابیان افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته با وزارت انرژی ترکیه، با نصب و آزمایش این تاسیسات به زودی امکان صادرات برق ایران به ترکیه و بهره مندی از بازار صادراتی این کشور فراهم خواهد شد.

محرابیان ضمن مهم شمردن توسعه روابط ایران و ترکیه در زمینه برق، گفت: مسئله توسعه روابط دیپلماسی برق یکی از مهم ‌ترین محورهای مذاکره شده در قالب گفت ‌وگو میان روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه بوده و بر این مبنا و به توافق‌های مثبتی با کشور ترکیه رسیدیم. با توجه به توافقات صورت‌گرفته، اتصال برقی میان ایران و ترکیه از طریق سه زیرساخت خوی- وان، خوی- باش‌قلعه و بازرگان- دغوبایزید انجام خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های برق» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب در مجله هزاره

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی