بیمه مسافرتی چه مواردی را پوشش می دهد؟

بیمه مسافرتی چه مواردی را پوشش می دهد؟

بیمه مسافرتی یکی از ملزومات مهم سفر است و کمک می کند تا شما سفری ایمن و در عین حال خاطره انگیز داشته باشید. بنابراین این بیمه می تواند شما را از حوادث و اتفاقات احتمالی در سفر محافظت کند.

هر نوع بیمه ای از بیمه مسافرتی می تواند با توجه به گزینه هایی که تحت پوشش خود دارد فرد مورد نظر را حمایت کرده و در مدت زمان سفر شرایطی مطمئن را برای مسافر فراهم کند تا بدون نگرانی در مسافرت به او خوش بگذرد. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

تعریف بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی، یکی از انواع بیمه اشخاص است که در این بیمه‌ نامه،  فرد بیمه ‌شده تحت پوشش هزینه‌ های احتمالی ناشی از حوادث غیرمنتظره در سفر قرار می‌ گیرد. بیمه مسافرتی، عموما خسارت‌ های ناشی از کنسلی پرواز، هزینه ‌های درمانی، گم شدن پول و مدارک و… را تحت پوشش می‌ گیرد. الزام همراه داشتن این بیمه ‌نامه وابسته به کشوری است که قصد سفر را به آن دارید. برای مثال اگر مقصد شما کشورهای حوزه شنگن باشد، قبل از اقدام برای گرفتن ویزای شینگن، بیمه مسافرتی خود را تهیه کنید. اما این بیمه برای بسیاری از کشورها اجباری نیست.

بیمه مسافرتی اغلب خطرات مختلف و خسارت هایی را که ممکن است در طول سفر برای مسافر پیش بیاید پوشش می دهد. بر این اساس شرکت متعهد می شود تا هزینه های اضافی سفر مانند هزینه‌ های درمانی و پزشکی، خسارت‌ چمدان گم شده و خسارت لغو پرواز گرفته تا سایر خسارت ‌های دیگری که شاید مسافر با آن‌ها مواجه شود را تا مبلغ مشخصی جبران کند. بنابراین شما با داشتن یک بیمه مسافرتی خیالتان را تا حد زیادی درباره خطرات و ضررهای مالی خاصی که ممکن است در سفر اتفاق بیفتد راحت می‌کنید. برای مثال با خرید بیمه اگر پاسپورت خود را در کشور مقصد گم کنید هزینه ‌های مربوط به گذرنامه‌ به شما پرداخت خواهد شد.

پوشش های بیمه مسافرتی

اغلب برای پوشش بیمه مسافرتی هزینه های درمان به ذهن ما می رسد اما اینطور نیست و این بیمه نامه می تواند پوشش های متنوعی را شامل شود:

  • هزینه‌ های پزشکی
  • هزینه ‌های دندان ‌پزشکی
  • پوشش بار مسافر
  • هزینه‌ های مرتبط با برگرداندن جسد در صورت فوت فرد بیمه ‌شده
  • هزینه ‌های مربوط به برگرداندن کودک بی ‌سرپرست در صورت فوت فرد بیمه ‌شده
  • خسارت گم شدن بار تحویلی به هواپیما
  • پوشش تاخیر در شروع سفر
  • پرداخت تمام هزینه‌ ها در صورت گم شدن مدارک
  • هزینه ‌های انتقال اضطراری یکی از اعضای درجه یک خانواده بیمه‌ شده
  • پرداخت هزینه‌ های بازگشت بیمه‌ شده به کشورش در صورت فوت اقوام
  • پرداخت هزینه‌ های مربوط به پیگیری مسائل حقوقی
  • ارسال وجه الضمان: این مورد مشابه ارسال وجه نقد است.
  • پرداخت هزینه ‌های اضطراری تحویل دارو
  • ارسال پول نقد: اگر پول نقد فرد بیمه‌ شده مفقود یا دزدیده شود برای او پول ارسال می ‌شود. البته مبلغ پول ارسالی، معادل پولی است که فرد به شرکت بیمه به صورت نقد یا چک و… سپرده باشد.
  • انجام عملیات جستجو و نجات فرد بیمه ‌شده
بیمه مسافرتی چه مواردی را پوشش می دهد؟

مناقصه بیمه مسافرتی

در ارتباط با بیمه مسافرتی بسیاری از شرکت ها اقدام به برگزاری مناقصاتی می کنند که با یک فراخوان عمومی در این زمینه در روزنامه های کثیرالانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی این فرایند آغاز می شود. سپس شرکت های بیمه ای که اقدام به ارائه خدمات در این زمینه می کنند، وارد رقابت مناقصه شده و در صورت دارا بودن شرایط کیفی و ارائه پایین ترین قیمت برنده مناقصه خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های خدمات بیمه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

جت 72نفره

صفر تا صد پروژه ساخت “جت مسافربری ۷۲ نفره ایرانی”

پروژه هواپیمای جت مسافربری ۷۲ نفره ایرانی از جمله ابرپروژه‌های علمی است که سال‌های زیادی به‌روی آن کار و فعالیت شده است و پیشرفت‌های بسیار زیادی را نیز در این پروژه شاهد بوده‌ایم.برای بررسی جزییات