مزایده سایپا و شرایط برگزاری آن

مزایده سایپا

مزایده سایپا طی روزهای اخیر انجام شد و بر اساس روال این مزایده که تمام آن به صورت آنلاین انجام گرفت؛ ۶۰۱ دستگاه فاقد گارانتی به صورت مزایده عمومی به فروش رسید. در این فرایند ثبت نام کنندگان با پرداخت ودیعه ۴ میلیون تومانی می‌توانستند در فرایند مزایده شرکت کنند. شرکت خودروسازی سایپا یکی از مهم‌ترین مراکز تولیدی و صنعتی در ایران است که سالانه تعداد زیادی مناقصه و مزایده در زمینه کاری خود برگزار کرده و با انجام این کار در بستر اینترنت، روندی سریع، شفاف و مشخص را برای مشارکت همه هموطنان در سراسر کشور فراهم می‌کند. اما شرایط برگزاری مزایده سایپا به چه صورتی است؟ در ادامه با این مقاله از مجله هزاره همراه شوید.

نحوه شرکت در مزایده سایپا

برای شرکت در این مزایدات و مشاهده قیمت خودروها و مشخصات آنها، باید به سامانه اینترنتی مزایده سایپا به نشانی https://auc.saipacorp.com  مراجعه کرده و در گام اول اقدام به ثبت نام کنید. چنانچه شما قبلا در این سامانه مزایده ثبت نام کرده باشید باید از قسمت ورود به سامانه استفاده کنید. در بخش مزایده باز شما می‌توانید مزایداتی که در آن زمان فعال هستند را مشاهده کنید.

در این بخش اطلاعاتی مانند نام خودرو، سال تولید خودرو، تصاویر خودرو، مشکلات و ایرادات خودرو به علاوه قیمت خودرو به شما نشان داده خواهد شد. قیمت‌هایی که در سامانه نمایش داده می‌شود، درواقع قیمت پایه کارشناسی این خودروها است که قیمت نهایی آن بستگی به مبلغ پیشنهادی مشتریان دارد. شما باید در قسمت قیمت پیشنهادی مبلغ مورد نظر خود را پیشنهاد کنید و دقت داشته باشید که این مبلغ باید بیش از مبلغ کارشناسی شده باشد.

چه کسی برنده مزایده است؟

برنده مزایده فردی خواهد بود که بیشترین قیمت پیشنهادی را برای خودروهای پیشنهادی ارائه بدهد. اگر بنا به هر دلیلی هم شخص برنده مزایده واجد شرایط از سوی سایپا شناخته نشود؛ برنده دومین نفری خواهد بود که بالاترین رقم پیشنهادی را ارائه کرده است.

شرایط برگزاری مزایده خودرو

خودروهایی که در فرایند مزایده سایپا عرضه می‌شوند؛ بدون گارانتی و بدون کارت طلایی تحویل برندگان مزایده خواهند شد. همچنین باید در نظر داشته باشید که به دلیل نگهداری طولانی مدت خودروهای مزایده در پارکینگ روباز این شرکت، امکان دارد برخی از قطعات خودرو مانند باتری، لاستیک‌ها و دیگر لوازم مصرفی آنها فرسوده شده باشند. بنابراین برنده مزایده باید همه این شرایط را پذیرفته باشد و با آگاهی بر این مسائل در روند مزایده شرکت کند. نکته مهمی که در این میان وجود دارد آن است که در صورت عدم اطلاع برنده مزایده از این موضوع و مشاهده هرکدام از ایرادات موجود، شرکت سایپا هیچ مسئولیتی را در برطرف کردن این مشکلات بر عهده نخواهد گرفت.

در مزایده سایپا خودرو به صورت خاموش به مشتری تحویل داده می‌شود و احتمال دارد که بنزین نداشته باشد. علاوه بر این، برنده مزایده خود باید خودرو مزایده‌ای را از پارکینگ خارج کرده و سایپا این کار را انجام نخواهد داد و در قبال کسری خودروها مسئول نخواهد بود. بنابراین با توجه به قوانین سایپا، پس از فروش خودرو به برنده مزایده، خریدار نمی‌تواند هیچ گونه اعتراضی داشته باشد و این فرایند کاملا بر مبنای ریسک است.

از سوی دیگر در هنگام مزایده هم سایپا ایرادات کلی یک خودرو را بیان می‌کند و همه ایرادات و کسری لوازم در این اطلاعیه عنوان نمی‌شود. در همین زمینه هم سایپا اعلام کرده است که مسئولیتی برای رفع ایرادات عنوان شده یا حتی ایرادات عنوان نشده ندارد. فردی که برنده مزایده خودروسازی سایپا می‌شود باید حداکثر ظرف یک هفته برای تحویل خودرو اقدام کند. در غیر از این صورت شما باید به صورت روزانه جریمه تاخیر پرداخت کنید. این جریمه از بابت هزینه نگهداری خودرو در پارکینگ است.

نکته دیگری که در این میان وجود دارد آن است که میزان کارکرد اعلام شده برای خودروهای مزایده‌ای سایپا، ممکن است اشتباه باشد و این عدم انطباق هم قابل پیگیری نخواهد بود و برنده مزایده حق اعتراض نخواهد داشت زیرا سایپا در این زمینه هم مسئولیتی را بر عهده نخواهد گرفت. برنده مزایده همچنین باید در صورت به اتمام رسیدن اعتبار بیمه نامه شخص ثالث خودرو، راسا باید اقدام به تمدید بیمه نامه و همچنین پرداخت جریمه دیرکرد کند. علاوه بر این در صورتی که فرد بیمه نامه معتبر را ارائه ندهد نمی‌تواند خودرو را تحویل بگیرد.

با در نظر گرفتن همه شرایط مزایده سایپا و پتانسیلی که صنعت خودرو سازی در بازار آزاد دارد و تفاوت قیمت خودروها به صورت دولتی و آزاد، شما می‌توانید به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین و اینترنتی و با مراجعه به وب سایتی که در بالا به آن اشاره کردیم در فرایند خرید خودروها با شرایط خاص شرکت کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های خودرو» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کیوان حسین پور امین جان گفت:

    تیبا صندوق دارو تیباهاچ بک و
    ساینا کوییک وساینا S

  2. مونیکس گفت:

    هزاران تعهد از خریدار بابت خودروی معیوب و خراب میگیرن که شکایتی نداشته باشه … بعد میلیاردها پول به اسم ودیعه از مردم گرفتن و هیچ تعهدی برای باز پرداخت ندادن . بعد ۴۴ روز رفتم بانک ( بعد از پیامک سایپا برای عودت ودیعه ) بانک گفت حساب سایپا خالیه … حالا من کجا شکایت کنم ؟ ۱۲ میلیونی که بی ارزش شد و به دارایی سایپا اضافه شد .

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

"نکات مهم در نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان: قوانین، تجهیزات، و راهنمای نصب"

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان

نصب دوربین مداربسته از مهمترین فعالیت امنیتی برای مکان‌های مختلف اعم از آپارتمان، شرکت، خیابان و تمامی مکان‌های عمومی و شخصی است. حفظ حریم خصوصی و محافظت از اموال و دارایی برای همه افراد مورد