با مهم‌ترین کاربردهای پلیمر آشنا شوید

صنعت پلیمر

پلیمرها از ابتدای زندگی انسان‌ها در دسترس آنها بوده‌اند؛ بدون آنکه اطلاعی داشته باشند. انسان‌ها از پلیمر برای رفع نیازهای زندگی خود استفاده می‌کردند. کاربردهای پلیمر بسیار زیاد است و این ماده در طبیعت و تمام سیستم‌های زنده وجود دارد. به عنوان مثال یک پلیمر موجود در بدن انسان DNA است که در طبیعت نیز مواردی مانند چوب، پنبه، کتان و غیره پلیمر به حساب می‌آیند.

پلیمر امروزه کاربردهای بسیار زیادی به خصوص در صنایع مختلف دارد و این روزها تقریبا هیچ صنعتی نیست که از این ماده بی‌نیاز باشد. درواقع استفاده از مواد پلیمری در صنایع توانسته تحولات زیادی را در آنها ایجاد کند. ما در مجله هزاره به برخی از کاربردهای پلیمر در صنایع می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

کاربردهای پلیمر

همانطور که اشاره کردیم پلیمر در هر صنعتی حضور دارد که به شرح زیر است:

– کاربردهای پلیمر در صنعت بسته بندی

یکی از صنایعی که پلیمر در آنها کاربرد دارد صنعت بسته بندی است که تحولات بسیاری هم در آن صورت گرفته است. بسته بندی عمدتا در صنایع غذایی به چشم می‌خورد و شامل جایگزین شدن بطری های پلی اتیلن به جای ظروف فلزی، بسته بندی انواع مواد شیمیایی نظیر اسیدها، سموم و غیره می‌شود. بسته بندی مواد غذایی،  بسته بندی نوشابه، بسته بندی روغن، ساخت انواع بطری، ساخت درب‌های پلاستیکی بطری‌ها و  غیره نیز از جمله کاربردها در صنعت بسته بندی است.

– کاربردهای پلیمر در صنعت کشاورزی

استفاده از پلیمر در صنعت کشاورزی موجب پیشرفت و توسعه این صنعت شده است. به عنوان مثال استفاده از از لوله‌ها و فیلم‌های پلی ‌اتیلنی توانسته انقلابی را در صنعت کشاورزی ایجاد کند که در کنار جلوگیری از هدر رفت آب، بسیاری از مناطق کم برخوردار را با روش‌ها مختلف تبدیل به مکانی برای بهره برداری محصولات مختلف کشاورزی کند.

– کاربردهای پلیمر در صنعت حمل و نقل

یکی دیگر از کاربردهای پلیمر در صنعت حمل و نقل است که این روزها در حال توسعه است. استفاده از پلیمر این روزها در  صنایع حمل و نقل عمومی، ریلی، هوایی و غیره بیش از  گذشته است و توانسته است استفاده از حمل و نقل را مقرون به صرفه‌تر، سبک‌تر و ایمن‌تر سازد.

پلیمر در صنعت پزشکی

– کاربردهای پلیمر در صنعت پزشکی

یکی از پر استفاده‌ترین صنایع در ارتباط با مواد پلیمری، صنعت پزشکی است. امروزه از مواد پلیمری برای  ساخت انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی مانند تجهیزات تصویربرداری، تجهیزات اتاق عمل و… استفاده می‌شود. علاوه بر این استفاده از پلیمر برای ساخت ظروف دارویی توانسته تولید آنها را راحت‌تر کند و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شود. استفاده از پلیمرها در صنعت پزشکی همچنین موجب ایجاد تنوع طراحی در این صنعت نیز شده است.

– کاربردهای پلیمر در صنایع الکتریکی

از پلیمر در ساخت انواع لوازم الکترونیکی مانند انواع کامپیوترها، تجهیزات کامپیوتری و غیره هم استفاده می‌شود. این تجهیزات با توجه به نوعی که دارند نیازمند پلیمرهای مختلفی هستند و از آنها در ادارات و خانه‌ها و در وسایل مختلف الکتریکی و الکترونیکی استفاده بسیاری می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های مواد شوینده، بهداشتی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

زمان ابلاغ قیمت های جدید خودرو، اعلام شد

زمان ابلاغ قیمت های جدید خودرو، اعلام شد

بر اساس اظهارات سخنگوی شورای رقابت، قیمت ‌های جدید خودرو امروز و بر اساس پیشنهادهای سازمان حمایت اعلام می‌ شود. در ادامه این خبر با سامانه مناقصه مزایده هزاره همراه شوید. اعلام قیمت های جدید