تاریخ انتشار : 1397-11-10 | منبع : فرصت پرس | کد خبر : 4169 | دسته بندی : اخبار دولت
تصویر خبر

رفع مشکلات ارزی صادرکنندگان

پیشنهادهای اتاق کرمان در راستای اصلاح بخشنامه ۲۷ آبان ۹۷ بانک مرکزی با موضوع پیمان سپاری ارزی و نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات، در نشستی با حضور استاندار، رئیس اتاق کرمان، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات نمایندگان اتاق و برخی فعالان اقتصادی استان، مطرح و بررسی شد.

متن خبر :

سیدمهدی طبیب‌زاده در این نشست، مشکلات ارزی موجود را گریبانگیر اکثر صادرکنندگان دانست و گفت: امیدواریم صدای بخش خصوصی واقعی بیش از گذشته شنیده و با پیگیری های لازم این مسائل و مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود. وی، حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های مستمر ایشان را موجب سرعت بخشیدن در نتیجه گیری پیشنهادات اتاق در مجلس شورای اسلامی برشمرد.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اینکه تنها راه حل مشکلات اخیر صادرات، تک نرخی شدن ارز است، ادامه داد: در ابتدای سال آینده موضوع تک نرخی شدن ارز را در مجلس مطرح و پیگیری خواهیم کرد اما تا زمان تصویب این موضوع باید برای صادرات کشور به راه حلی تعاملی بین دولت و بخش خصوصی دست یابیم.

محسن جلال پور، فعال و تحلیلگر مسائل اقتصادی نیز در ادامه این نشست، محدودیت های فعلی صادرات در کشور را حاصل تصمیم ناصحیح پایه گذاری ارز چند نرخی بیان کرد و افزود: بخش خصوصی از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تقاضا دارد که تمام تلاش خود را در مجلس برای تک نرخی شدن ارز به کار گیرد.