۴۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران راهسازی در استان کرمان تهاتر شده است

تاریخ انتشار : 1397-11-21 | منبع : خبرگزاری تسنیم | کد خبر : 4203 | دسته بندی : راه و عمران
تصویر خبر

۴۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران راهسازی در استان کرمان تهاتر شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران راه در استان داریم گفت: حدود ۴۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران در استان در سال جاری تهاتر شده است.

متن خبر :

 محمدمهدی بلوردی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه هزار و 481 کیلومتر طول راه‌های استان کرمان قبل از انقلاب بوده است اظهارداشت: امروز طول راه‌های استان به 9 هزار و 342 کیلومتر راه آسفالته رسیده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بزرگراه‌ها قبلا هیچ بزرگراهی در استان کرمان نبوده است اما امروز  هزار و 657 کیلومتر بزرگراه در شمال استان کرمان داریم گفت: 4هزار و 561 کیلومتر راه روستایی آسفالته داریم و از بعد از انقلاب به طور متدسط تقریبا سالی 114 کیلومتر راه روستایی در کرمان آسفالت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه از بعد از انقلاب تاکنون 134 هزار و 669 واحد مسکونی به مردم تحویل داده شده است افزود: از این تعداد 32 هزار و 800 واحد مسکن مهر بوده است.

وی با بیان اینکه 70 شهر استان طرح تفصیلی آنها مطالعه شده و بعضی از آنها تصویب شده است عنوان کرد: در شمال استان کرمان ساخت 9 مسجد در پروژه‌های مسکن مهر پیش‌بینی شد که 7 مسجد ساخته شده و دو مسجد نیز در دست ساخت است.

بلوردی با اشاره به اینکه در سال 91 با اداره نوسازی و آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای امضا کردیم که 6 مدرسه در سایت مسکن‌های مهر احداث شود گفت: متاسفانه نوسازی مدارس هیچ هزینه‌ای در این رابطه نکرد و مجبور شدیم با هماهنگی استاندار کرمان تفاهم‌نامه را تغییر بدهیم و در حال حاضر سه میلیارد و 600 میلیون ریال در ساخت مدارس در پروژه‌های مسکن مهر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه شهر کرمان 13 هزار هکتار وسعت و حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد افزود: شهر کرمان به دلایل مختلفی گسترش پیدا کرده و این مسئله مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه اجرای پروژه مسکن مهر خیلی خوب بود و بخش قابل توجهی از اقشار کم درآمد صاحب خانه شدند گفت: نمی‌توان کار خوب مسکن مهر را انکار کرد و بسیار خوب بود.

وی با بیان اینکه در بحث مسکن اجتماعی آیین‌نامه‌ای از دولت بیرون نیامد اما وزیر جدید راه و شهرسازی با جدیت پیگیر مسکن هستند عنوان کرد: در طول برنامه ششم پیش‌بینی کردیم که در سطح تمام شهرهای در استان کرمان به 105 هزار واحد مسکونی نیاز داریم.