تاریخ انتشار : 1397-12-20 | منبع : خبرگزاری ایلنا | کد خبر : 4247 | دسته بندی : اخبار دولت
تصویر خبر

آمادگی پیمانکاران ایران برای بازسای سوریه

رایزن بازرگانی سابق ایران در سوریه و لبنان گفت: در حال حاضر 88 قلم کالا به سوریه ارسال می‌شود که در صدد افزایش این میزان هستیم.

متن خبر :

سجادنژاد رایزن بازرگانی سابق ایران در سوریه و لبنان در جلسه هم‌اندیشی تجار سوریه با اعضای اتاق تعاون ایران اظهار کرد: روابطی که بین دو کشور حاکم است از صدها سال قبل به وجود آمده است. ما امیدواریم در این برهه زمانی مهم و با وجود توطئه های مختلفی که در منطقه وجود دارد بتوانیم همکاری‌های مشترکی را با هم داشته باشیم و سطح روابط تجاری و سیاسی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 88 قلم کالا به سوریه ارسال می‌شود که در صدد افزایش این میزان هستیم، افزود: سطح روابط ما در بخش تجاری هنوز به درصد قابل قبولی نرسیده است. طرح تجارت آزاد با سوریه به امضا رسیده است و ما امیدواریم تعرفه گمرکی که در حال حاضر چهار درصد است به صفر برسد.

وی تاکید کرد: امیدواریم روابط ما با همکاری بخش خصوصی دو کشور افزایش یابد و به اهداف مورد نظر برسیم. در زمینه حمل و نقل زمینی هم در حال مذاکره و فعالیت هستیم تا هزینه‌های حمل و نقل را به حداقل برسانیم.

رایزن بازرگانی سابق ایران در سوریه و لبنان گفت: ما توسعه صادرات بین‌المللی دو کشور را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و از شرکت‌های سوری دعوت می‌کنیم در نمایشگاه‌های ایران حضور پیدا کنند. در زمینه بازسازی تمام شرکت‌های پیمانکاری ما آمادگی دارند تا در این زمینه فعالیت کنند.