تجدید، لغو و ابطال مناقصه ۱۴۸ میلیارد ریالی در ایلام انجام شد

تاریخ انتشار : 1400-05-05 | منبع : خبرگزاری تسنیم | کد خبر : 4427 | دسته بندی : اخبار دولت
تصویر خبر

تجدید، لغو و ابطال مناقصه ۱۴۸ میلیارد ریالی در ایلام انجام شد

رئیس بازرسی کل استان ایلام از لغو و ابطال مناقصه ۱۴۸ میلیارد ریالی در ایلام خبر داد.

متن خبر :

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ مهدی اصلانی‌کرجی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: نظارت و کنترل سازمان بازرسی به عنوان سیستم ناظر و در چارچوب قانون به سلامت و شفافیت سیستم اداری منجر می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام گفت: رصد نظارتی سازمان بازرسی استان ایلام موجب شده است تا کنون  به 491 شکایت و اعلامیه رسیدگی کرده است.

وی افزود:‌علاوه بر‌این نظارت و رسیدگی به شکایت در ارتباط با نظارت بر مناقصات 34 جلسه گروه معاملات دستگاه اجرایی انجام و دو فقره مناقصه به ارزش ریالی 148 میلیارد ریالی نیز در ایلام تجدید، لغو و ابطال شده است.

اصلانی در ادامه به حمایت سازمان متبوعه خود از تولید در سالی که به نام سال افزایش تولید نامیده شده است گفت: این سازمان  در راستای سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه، در حمایت از تولید  به جد کوشا و این مهم  در دستور کار خود قرار داده است و  تاکید شده است که از همه ظرفیت‌های موجود برای ممانعت از تعطیلی واحدهای تولیدی در استان استفاده شود.

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام خاطرنشان کرد:  همکاری بسیاری خوبی بین سازمان بازرسی و ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید دستگاه قضایی استان وجود دارد و در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان راهکارهای بسیار خوبی ارائه شده است.

وی گفت: شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها‌‌ی استان ایلام به جهت افزایش تولید و رونق معیشت مردم و استفاده از طرفیت‌های مرز مهران و همجواری با کشور عراق  انجام شده است و می‌توان با بهره برداری از این ظرفیت‌ها شاهد توسعه استان باشیم.

رئیس بازرسی استان ایلام در ادامه گفت: حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با توجه به مرز مشترک با عراق تولید محصولات صادرات محور، توجه به بنگاه های کوچک اقتصادی و صنایع نفت و گاز  ظرفیت های بسیار خوبی در اسان در راستای سرمایه گذاری وجود دارد.

وی بیان کرد: تهیه طرح های توجیهی و اقتصادی یکی از مهم ترین فعالیت های که باید در زمینه راه اندازی واحدهای تولیدی جدی گرفته شود، اهلیت، صلاحیت و توانمندی مالی و فنی و توجیه اقتصادی در طرح های اقتصادی و واحدهای تولیدی در استان باید مورد توجه قرار گیرد و اگر این نوجهات در اجرای طرح ها و راه اندازی واحدهای تولیدی باشد به طور قطع آسیب های کمتری متوجه تولید استان خواهد بود.

اصلانی حفظ تعامل دوسویه با رسانه و توجه به مباحث مهم مطرح‌شده از سوی خبرنگاران  را از اهداف مهم سازمان بازرسی استان عنوان کرد و گفت:  رسانه‌ها با وارد شدن به بخش اقتصادی مطالبات فعالان این حوزه را رصد و در پیشرفت و توسعه این بخش تأثیرگذار باشند.

رئیس‌کل بازرسی استان ایلام بابیان اینکه توجه به مطالبات مردم، مشکلات دستگاه‌های دولتی را کاهش می‌دهد، گفت: با توجه به محدودیت‌های سازمان بازرسی در انجام مأموریت، ارتباط با رسانه و استفاده از ظرفیت‌های مردمی تأکید شده است.

وی یادآور شد: سازمان بازرسی استان در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی با رسیدگی به شکایات و تخلفات احتمالی موارد متخلف را رصد می‌کند که در این راستا 89 مرغداری به تعزیرات معرفی‌شده است.