بودجه پیشنهادی ۱۸.۵هزار میلیارد تومانی بخش کشاورزی

تاریخ انتشار : 1400-09-28 | منبع : اقتصاد آنلاین | کد خبر : 4502 | دسته بندی : کشاورزی
تصویر خبر

بودجه پیشنهادی ۱۸.۵هزار میلیارد تومانی بخش کشاورزی

بودجه وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه۱۴۰۱ که امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، بیش از ۱۸هزار و ۵۶۳میلیارد و ۱۲۲میلیون تومان پیشنهاد شده است.

متن خبر :

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه منابع عمومی وزارت جهاد کشاورزی از محل درآمد عمومی ۲۱ هزار و ۱۰ میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان،  واگذاری دارایی های سرمایه ای یک هزار و ۵۷۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال و درآمد اختصاصی از محل کل منابع دستگاه ها ۶۹ هزار و ۷۱۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون تومان و منابع عمومی دولت ۱۱۵ هزار و ۹۱۰ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

همچنین مصارف عمومی وزارت جهاد کشاورزی  از محل هزینه ای ۱۳۸ هزار و ۴۹۴ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان،  تملک دارایی و سرمایه ای ۸۶ هزار و ۳۰۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان، مصارف اختصاصی وزارت جهاد کشاورزی از محل هزینه ای ۲۴ هزار و ۹۷۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و از محل تملک داریی های سرمایه ای ۳۲ هزار و ۱۵۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

در این لایحه ۲۴ هزار و ۳۷۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال برای حقوق و دستمزد، ۲۷ هزار و ۸۱۷ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان برای سایر هزینه ها و برای مصارف اختصاصی از محل هزینه ای مبلغ ۲۴ هزار و ۹۷۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، تملک دارایی سرمایه ای ۲۲ هزار و ۱۵۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

دولت سیزدهم امروز نخستین لایحه بودجه خود را با سقف ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس کرد به طوری که دخل و خرج دولت در سال آینده را با رقم ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان بسته شد.

مناقصات کشاورزی را از سایت هزاره دریافت نمایید.