همکاری شهرداری اهواز با پیمانکاران خارج از خوزستان از ابتدای سال آینده

تاریخ انتشار : 1400-12-23 | منبع : خبرگزاری ایسنا | کد خبر : 4508 | دسته بندی : راه و عمران
تصویر خبر

همکاری شهرداری اهواز با پیمانکاران خارج از خوزستان از ابتدای سال آینده

شهردار اهواز گفت: تا پایان سال بخش اعظمی از زمان قرادادها به پایان می‌رسد و مراحل قانونی مناقصه جدید انجام می‌شود و در ابتدای سال آینده با پیمانکاران جدید چه خوزستانی و چه خارج از خوزستان خواهیم بود.

متن خبر :

رضا امینی در حاشیه آیین خانه‌تکانی شهری (پاکسازی و نظافت عمومی شهر) که امروز (۹ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: سال‌ها است که اهواز از وضعیت نظافت و خدمات شهری رنج می‌برد؛ یکی از سیاست‌های اعضای شورای شهر و مدیریت شهری، بهبود وضعیت شهر برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است بنابراین در این راستا دهه خانه‌تکانی شهری به عنوان آغازگر فصل نوینی برای زیبایی‌های شهر، حذف زوائد بصری، رفع مشکلات پسماند و مسائل زیست محیطی اهواز شروع شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امیدواریم با همراهی مردم و همه دستگاه‌های اجرایی در این طرح، نوروز متفاوتی برای مهمانان فراهم کنیم.

امینی گفت: موفقیت شهرداری، موفقیت همه بخش‌های حاکمیت است بنابراین امیدواریم با بسیج همه امکانات و تجهیزات شاهد تغییر چهره شهر و رسیدن اهواز به شأن و منزلت خود باشیم.

وی افزود: در قالب این طرح، پیرایش شهری از جمله جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب، ترمیم جداول شکسته، حذف زوائد بصری، رنگ‌آمیزی جدول‌ها، خط‌کشی معابر، طرح‌های نورپردازی، گل‌کاری در فضای سبز، ساماندهی برخی مشاعل مانند زباله‌گردها و بازارهای غیر رسمی، ترمیم معابر و روشنایی معابر و برخی اقدامات دیگر انجام می‌شود تا محیط مناسبی برای تفریح مردم در محدوده شهری فراهم و رضایت مردم حاصل شود.

شهردار اهواز در خصوص جمع‌آوری نشدن زباله توسط برخی پیمانکاران و مطرح شدن استفاده از ظرفیت پیمانکاران ملی در این خصوص گفت: در همه کشور به منظور ارائه خدمت بیشتر و برای تحقق منافع عمومی، پیمانکاران باید از طریق مناقصه با هم رقابت کنند. شهرداری بر حسب قانون بررسی‌ها را انجام می‌دهد و بهترین گزینه را برای خدمات انتخاب می‌کند و سپس بر اساس شرح پیمان، بر عملکرد پیمانکار نظارت می‌کند.

وی بیان کرد: البته این موضوع شامل همه پیمانکاران در اهواز نبوده است؛ برخی پیمانکاران به دلیل اقدامات زیاده‌خواهی مانع از ارئه خدمات و موجب رنجش مردم شدند که برخورد قانونی و فسخ قرارداد با این افراد انجام شد. انتظار می‌رود پیمانکاران آنچه در قراردادها پیش‌بینی شده از جمله ادای حقوق کارگر را تکلیف قانونی خود بدانند.

امینی با بیان اینکه ادای حقوق کارگران اولویت است، گفت: شهرداری قائل به پرداخت حقوق پیمانکاران است و متعاقبا وظیفه داریم حقوق مردم را نیز بر اساس شرح پیمان از آن‌ها مطالبه کنیم.

وی افزود: تا پایان سال بخش اعظمی از زمان قرادادها به پایان می‌رسد و مراحل قانونی مناقصه جدید انجام می‌شود و در ابتدای سال آینده با پیمانکاران جدید چه خوزستانی و چه خارج از خوزستان خواهیم بود.

 

پیشنهاد مطالعه: دسته بندی «مناقصات خوزستان» را در سایت هزاره دنبال کنید.