مزایده چیست و چگونه برگزار می شود؟

مزایده چیست

مزایده جزو پیمان‌های مبتنی بر رقابت است که در آن هر خریداری بیشترین قیمت را اعلام کند، کالا به او فروخته می شود. برگزاری مزایده یعنی در معرض فروش گذاشتن هر چیزی به نحوی که اعلام کننده بیشترین قیمت، مالک آن می‌گردد. مزایده از نظر حقوقی نوعی معامله‌ است که در آن فروش اموال منقول و یا غیرمنقول شخصیت حقیقی یا حقوقی باساز‌وکار حقوقی و شرایطی مطابق قانون به مرحله اجرا می‌رسد.

در مزایده قیمت پایه که حداقل قیمت اعلام شده توسط فروشنده و تایید شده توسط کارشناس رسمی، در ابتدا مزایده اعلام می گردد و پس از آن خریداران قیمت‌های پیشنهاد خود را اعلام می‌کنند.

مزایده می تواند به دو صورت خصوصی و عمومی برگزار شود. در مزایده خصوصی خریداران قیمت‌های پیشنهادی خود را به صورت مخفی اعلام می‌کنند و در پایان زمان برگزاری هر کسی که بالاترین قیمت را پیشنهاد دهد به عنوان برنده مزایده اعلام می‌شود.

از سوی دیگر در مزایده عمومی بالاترین قیمت مشخص می گردد و این مزایده تنها برای یک قشر بخصوص نیست و تمامی افراد می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

مزایده چگونه برگزار می شود؟

برای دعوت از اشخاص جهت شرکت در مزایده راههای مختلفی وجود دارد که رایج‌ترین و آسان‌ترین شیوه آن، درج آگهی با ذکر اقلام و کالاهای مورد مزایده در روزنامه های کثیرالانتشار و جراید محلی است. ماده ۱۱۸ قانون اجرای احکام مدنی اعلام می دارد که آگهی فروش بایستی در یکی از روزنامه های محلی یک نوبت منتشر گردد. شیوه دیگر برای اعلام مزایده بهره مندی از فضای مجازی و کانال‌های اجتماعی است که این روزها بیشترین طرفداران را به خود جلب کرده است.

اما در شرایطی که مزایده اموال زوج به منظور پرداخت دیون، مهریه یا نفقه زوجه (اموال محکوم علیه) باشد بایستی علاوه بر دعوت عموم، محکمه صالح طرفین دعوی محکوم له و محکوم علیه را از طریق ارسال ابلاغیه به جلسه برگزاری مزایده با ذکر تاریخ، ساعت و محل برگزاری دعوت نمایند.

مزایدات

چگونه برنده مزایده باشیم؟

اگر می‌خواهید برنده مزایده باشید، علاوه بر اینکه باید آگاهی کافی از مزایده و شرایط آن داشته باشید، بایستی نسبت به شرکت در مزایدات نیز مهارت و آگاهی خوبی داشته باشید. دنیای امروز، دنیای رقابت اقتصادی و پرشتابی است که بدون آگاهی کافی در آن بازنده هستید. از این رو برای برنده شدن در مزایده بایستی به تکنیک‌های مزایده و قانون آن تبحر داشته باشید.

در شرایط اقتصادی فعلی اکثر پروژه‌های پرسود از طریق مزایده، مناقصه و استعلام برگزار می‌گردد. کسب اطلاعات صحیح و کامل در خصوص هر معامله کاری بر فرض مثال اطلاع از محل برگزاری، مدت مقرر برای اعلام آمادگی و یا حتی میزان تضمین شرکت در این پروژه‌ها می‌تواند شما را به سمت برنده شدن سوق دهد.

اگر می‌خواهید این فرصت را از دست ندهید تمام حواس خود را به مزایدات، مناقصات و استعلام های سایت هزاره بدهید. چک کردن مداوم سایت هزاره که پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات کشور است، بهترین روش جهت اطلاع سریع، دقیق و کامل از معاملات کشور و برنده شدن در مزایدات است.

پایان کار به صبر و انتظار شما ختم می‌شود که باید تا اعلام نتایج منتظر بمانید. به طور معمول برای هر پروژه سه برنده اعلام خواهد شد که در صورت عدم پاسخگویی برنده اول سراغ برنده دوم و بعد از آن برنده سوم می‌روند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال آگهی های جدید مزایده هستید «آگهی‌های مزایدات امروز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی