سهم خانه های خالی از مالیات چقدر است؟

سهم خانه های خالی از مالیات چقدر است؟

جدیدترین گزارش ها در ارتباط با مالیات وصول شده از منابع مختلف نشان می ‌دهد که میزان مالیات دریافت شده از مالکان خانه های خالی در هشت ماه سال جاری در مقایسه با هفت ماه سال جاری افزایش چندانی نداشته است اما نسبت به شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ حدود سه برابر شده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

آمار خانه های خالی

بر اساس آخرین اخبار شناسایی خانه‌ های خالی که بر اساس قانون مالیات خانه‌ های خالی مصوب آذرماه سال گذشته، مشمول مالیات شده‌اند؛  با موفقیت چندانی روبرو نبوده است، اما همچنان این خانه ‌ها یکی از منابع درآمدی مالیاتی دولت به شمار می روند. بر اساس قانون مالیات خانه های خالی، اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات می ‌شود و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه خواهد شد.

کار شناسایی خانه های خالی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است که از طریق سامانه املاک و اسکان گذاشته شده است که این وزارتخانه با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی افراد اقدام کرد و کسانی که در مهلت تعیین شده نتوانستند این اطلاعات را ثبت کنند، خانه آن‌ها به عنوان خاله خالی به سازمان امور مالیاتی از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.

مالیات خانه های خالی

با این وجود این گونه به نظر می رسد که روند دریافت مالیات از خانه های خالی با موفقیت چندانی روبرو نبوده است. داوود منظور، رییس سازمان امور مالیاتی نیز اخیرا اعلام کرده است با خود اظهاری نمی ‌توان خانه ‌های خالی را به درستی شناسایی کرد.

بر اساس اظهارات رییس سازمان امور مالیاتی، تا به امروز، ۵۲۰ هزار رکورد خانه خالی توسط وزارت راه و شهرسازی ثبت شده است که از این میزان ۲۱۶ اعتراض به این فرایند صورت گرفته است که همگی وارد بوده است.

با همه این احوال این مالیات این خانه ها همچنان یکی از پایه های درآمدی دولت به شمار می رود. به صورتی که درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه در شش ماه نخست سال جاری، ۴۸۵ میلیون تومان بود که در هفت ماه سال جاری به یک میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان رسیده است.

آمار و ارقام ۸ ماهه نیز نشان دهنده آن است که میزان مالیات دریافت شده از این خانه های به عدد یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان رسیده است.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ساختمان » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

واگذاری کارخانه در مزایده به چه صورت است؟

واگذاری کارخانه در مزایده به چه صورت است؟

کارخانه ها محلی هستند که در آنها کالاهای مورد نیاز مردم ساخته می شوند. کارخانه ها عمدتا دارای یک یا چند ساختمان هستند که در هر کدام از آنها تعدادی از ابزار برای تولید محصولات