هر آنچه باید در مورد آگهی مزایده خودرو  بدانید

مزایده خودرو

حتما برخی مواقع در اخبار و اطلاعیه‌ها، آگهی مزایده خودرو به گوشتان خورده است، اما قطعا این سوال برایتان به وجود آمده که چه خودروهایی و با چه شرایطی به مزایده گذاشته می شوند؛ برای پاسخ به این سوال تا انتها با ما همراه باشید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در آگهی مزایده خودرو، همه نوع خودرویی از کارکرده و اوراقی گرفته تا خودرو صفر به فروش می‌رسد که اصولا قیمت این خودروها بسیار پایین‌تر از قیمت بازار آزاد است.

به گزارش مجله هزاره، مزایده خودرو اغلب توسط ارگان و نهادهای دولتی به دلیل اینکه امکان فروش مستقیم را ندارند، انجام می‌شود تا از این طریق بتوانند خودروهایی که دیگر به آن نیازی ندارند به فروش برسانند. در این میان نیز برخی از خودروهایی که دچار آتش سوزی و یا تصادف شده‌اند، نیز از طریق مزایده خودرو به فروش می‌رسد.

مزایده خودرو
  • فروش چند خودرو مزایده‌ای به یک نفر قانونی است؟

حال شاید بگوید که مگر امکان اینکه چند خودرو به یک نفر فروخته شود وجود دارد؟ در جواب باید بگوییم که با رعایت مقررات مربوطه محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد، اما برای هر خودرو بایستی برگ شرایط مزایده و پیشنهاد قیمت به صورت جداگانه تکمیل شود.

  • معایب و مزایای مزایده خودرو

خرید خودرو با روش مزایده‌ای همانطور که گاهی می‌تواند برای برنده مزایده سود خوبی به همراه داشته باشد، برعکس آن هم امکان دارد خرید آن با توجه به معیوب بودن خودروها، برای برنده مزایده مقرون به صرفه نباشد. از همین رو برای شرکت در مزایده خودرو این ریسک را باید پذیرفت و با اطلاعات زیادی در اینگونه مزایده‌ها شرکت کرد.

خودرو مزایده ای

البته در این رابطه ما پیشنهاد می‌کنیم که حین بازدید از خودروها، حتما یک فرد متخصص و کاربلد را همراه خود ببرید، تا حین بررسی، مشکلات و معایب خودرو را به شما گوشزد کند؛ این اقدام از ضررهای احتمالی شما جلوگیری خواهد کرد.

  • چگونه می‌توان در مزایده خودرو برنده شد؟

برای پاسخ به این سوال به این مثال توجه کنید. اگر قیمت پایه یک خودرو ۲۰۰ میلیون تومان است و قیمت خودرو در بازار آزاد ۲۸۰ میلیون تومان، شما باید پیشنهاد بالاتر از پایه و کمتر از بازار بدهید؛ تا شانس شما برای برنده شدن افزایش پیدا کند. برای مثال پیشنهاد قیمت ۲۲۰ میلیون تومان شما را می‌تواند برنده این مزایده کند و سود خوبی برایتان داشته باشد.


بیشتر بخوانید: شرایط خرید ماشین سفارتی در مزایدات

از سوی دیگر حتما قبل از  اعلام قیمت در مزایده به این نکته توجه داشته باشید که اصولا خودروهای مزایده‌ای، نیاز به تعمیر دارد از همین رو پس از خرید مستلزم هزینه هستند، به همین جهت لازم است این مسئله را در رقم پیشنهادی خود لحاظ کنید.

بهتر است که بدانید، کسانی برنده مزایده می‌شوند، موظف هستند که ظرف یک هفته از تاریخ اعلام نتیجه مزایده برای انجام معامله حاضر شده در غیر اینصورت عدم حضور وی و یا عدم واریز کل وجه پیشنهادی به حساب خزانه به معنی انصراف تلقی شده و همچنین در صورت خودداری از انجام معامله سپرده وی به نفع دولت ضبط و طبق مقررات با نفر دوم معامله خواهد شد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم اغلب مزایده خودروها توسط نهادهای دولتی و شرکتها انجام می‌شود که یکی از آنها خودروسازان هستند؛ در همین راستا اخیرا شرکت سایپا اعلام کرده است که مزایده عمومی خودرو‌های کارکرده این شرکت در بهمن ماه ۱۴۰۰ به صورت شبانه روزی و آنلاین در پورتال رسمی این گروه خودروسازی برگزار می‌شود.

در پایان گفتنی است که اگر به دنبال اطلاع از آخرین مزایده های خودرو هستید، می‌توانید به سایت هزاره مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چگونگی نحوه تعیین برنده مناقصه» را در وبلاگ هزاره بخوانید.

۴/۵ - (۴ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی