مقصران احتمالی کاهش سرعت اینترنت چه کسانی هستند؟

مقصران احتمالی کاهش سرعت اینترنت چه کسانی هستند؟

به دنبال پیشرفت و گسترش روزافزون فناوری، استفاده و نیاز مردم به خدمات اینترنت هم افزایش پیدا کرده است به صورتی که کندی یا اختلال در این شبکه حتی برای کوتاه مدت هم می ‌تواند موجب نارضایتی کاربران شود. طی روزهای اخیر کاش سرعت اینترنت در کشور برای بسیاری از کاربران ایجاد دردسر کرده است. در ادامه این خبر با سایت مناقصه و مزایده هزاره همراه شوید.

دلایل مختلف کاهش سرعت اینترنت

اینترنت یک مجموعه‌ بزرگ متشکل از شبکه‌ های کامپیوتری که با استفاده از خطوط تلفن به یکدیگر وصل می‌شود. این شبکه بزرگ  این امکان را برای افراد، شرکت‌ ها، سازمان‌ ها، دولت ‌ها، مدارس و غیره بوجود آورده است تا  بتوانند اطلاعات خود را با دیگر کاربران و استفاده کنندگان تبادل کرده و از آن بهره برداری کنند.

 در این زمینه سرعت بالای اینترنت بسیار مهم است و کندی و اختلال در آن نارضایتی کاربران و به خصوص کاربرانی را که به دنبال اهداف تجاری هستند؛ به دنبال دارد.

در کشور ما هم گاهی اوقات، اختلال و کندی در سرعت اینترنت به دلایل متعددی رخ می دهد که هر دفعه علت آن هم اعلام شده است. از حدود اواخر شهریور ماه که دسترسی به برخی از پلتفرم ‌های خارجی محدود شد، کاربران ایرانی  نسبت به سرعت اینترنت گلایه های بسیاری داشتند؛ با این حال، بارها از سوی مسئولان اعلام شد که پهنای باند کاهش پیدا نکرده است و این موضوع به صورت مستمر رصد می ‌شود.‌

در این بین بسیاری از کاربران بر خلاف توصیه کارشناسان و حتی وزیر ارتباطات، مبنی بر عدم استفاده از فیلترشکن یا وی پی ان، از آن استفاده می ‌کنند.

بنابراین تقریبا از همان زمان که اینترنت به ایران وارد شد و گسترش یافت، مساله فیلترینگ با هدف جلوگیری از دسترسی کاربران به وبگاه‌ های مغایر با قوانین و سیاست ‌های جمهوری اسلامی ایران و از سوی دیگر رواج VPN و فیلترشکن‌ نیز مطرح شد، اما این موضوع زمانی حالت جدی تری به خود گرفت که شبکه ‌های اجتماعی و وب‌ سایت‌هایی مانند فیس ‌بوک، یوتیوب و توییتر فیلتر شدند.

در این میان، برخی از فیلترشکن ‌ها یا برنامه ها و نرم‌افزارهای مختلف که برای عبور از فیلتر از آن استفاده می ‌شود دارای کاربرد امنیتی هستند، به این معنا که با عوض‌کردن آی‌ پی آدرس فرد مورد نظر، جلوی هک شدن را می ‌گیرند اما از سوی دیگر برخی از نرم ‌افزارهایی که در قالب فیلترشکن عرضه می ‌شوند، بدافزارهایی هستند که توسط مجرمان سایبری و با هدف سوء استفاده از کاربران ارائه شده‌ اند.

مقصران احتمالی کاهش سرعت اینترنت چه کسانی هستند؟

از طرف دیگر در کنار این موضوع که استفاده از فیلترشکن می تواند موجب راحت تر شدن  دسترسی به سایت یا شبکه های اجتماعی فیلتر شده باشد، اما در عین حال مشکلاتی را نیز به همراه دارد. فیلتر شکن ها می توانند راه رخنه هکرها به گوشی مردم را تسهیل کنند و موجب کاهش سرعت اینترنت شوند. به همین دلیل هم کارشناسان، توصیه می کنند که تاجایی که ممکن است نباید از وی پی ان استفاده کرد.

به همین دلیل هم یکی از دلایل کندی سرعت اینترنت، استفاده از فیلترشکن اعلام شده، مسئله ای که طی روزهای پیش نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به آن اشاره کرد و اعلام کرد که بخشی از تجربه کاربری نامناسب هموطنان در استفاده از اینترنت مربوط به روشن کردن فیلترشکن‌ها است که موجب کاهش سرعت و حتی ایجاد اختلال در استفاده از خدمات داخلی می شود.

عاما دیگری که دلیل کندی سرعت اینترت اعلام شده است؛ حمله‌ های سایبری است. در طی هفته های گذشته چندین بار اختلال موقت در اینترنت و حتی قطع کامل اینترنت برای دقایقی رخ داد که پس از  بررسی ‌های انجام شده، اعلام شد که  حمله سنگین سایبری اتفاق افتاده  است و این مساله، سبب کاهش و افت ترافیک شد و به سرعت هم بر طرف شد.

با وجود تمام عوامل اعلام شده از سوی نهادها،  مسئولان تاکید دارند که تمام تلاش آنها بر این است که یک شبکه پر سرعت، با کیفیت و امن را برای مصرف کاربران اینترنت فراهم کنند و در این زمینه هم اقدامات مهمی از جمله فیبر نوری و تحت پوشش قرار گرفتن خانه ها در اولویت انجام است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات کامپیوتر و شبکه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی