مزایده ضایعات کامپیوتر به چه صورت برگزار می شود؟

مزایده ضایعات کامپیوتر به چه صورت برگزار می شود؟

با افزایش استفاده از کامپیوتر و دستگاه های الکترونیکی نیاز به تعمیر یا تعویض آنها موجب می شود تا با انبوهی از این قطعات روبرو شویم. برخی از مواقع هزینه تعمیر یک قطعه الکترونیکی و کامپیوتری بیشتر از خرید قطعه نو آن است. به همین دلیل هم ضایعات کامپیوتر این روزها زیاد به چشم می خورد و افراد ترجیح می دهند بیشتر به سراغ خرید قطعات بروند.

برای آن که این دسته از ضایعات به زباله تبدیل نشود؛ می‌ توان آنها را مجددا بازیابی و استفاده کرد تا به این وسیله از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری شود. معمولا خریدار ضایعات کامپیوتر و ضایعات الکترونیک این لوازم را جمع آوری می کنند و به مراکزی تحویل می دهند که می توانند آنها را بازیافت کنند. این مراکز در کشور ما و در اکثر شهرها مانند تهران ، مشهد ، اصفهان ، کرج ، تبریز ، ساری ، اراک و غیره وجود دارند و به اشکال مختلف این ضایعات را بازیافت می کنند. در ادامه این مقاله از سایت مناقصه و مزایده هزاره همراه ما باشید تا با ضایعات کامپیوتر بیشتر آشنا شویم.

ضایعات کامپیوتر

کامپیوترها زمانی که عمر مفید خود را از دست می دهند به صورت ضایعات کامپیوتر قابلیت بازیافت دارند. قطعاتی مانند بردهای کامپیوتر، برد موبایل ، لوح های فشرده و قطعات الکترونیکی چون مودم، فلش، مانیتور از جمله بیشترین ضایعات کامپیوتر را تشکیل می دهند. این قطعات قابل بازیافت هستند اما در کشورهای غیر پیشرفته آنها را خرد کرده یا می سوزانند که موجب آلودگی بیشتر محیط زیست می شود.

در این زمینه، بازیافت بهترین راه برای کاهش زباله ‌های الکترونیکی و کامپیوتری است چون به راحتی می توان یک کامپیوتر قدیمی را به‌ طور کامل بازیافت کرد و قطعاتی مانند شیشه مانیتور، پلاستیک کیس، مس موجود در منبع تغذیه، فلزات گران‌ قیمت به کار رفته در مدارها، مودم یا منابع تغذیه را مجددا به چرخه تولید برگرداند. در واقع  بازیافت  حجم زیادی از کامپیوتر می تواند از هدر رفتن درصد بالایی از ترکیبات مفید آن جلوگیری کند که علاوه بر صرفه اقتصادی از خطرات زیست‌ محیطی آنها نیز جلوگیری خواهد شد.


مقاله پیشنهادی: اهمیت بازیافت ضایعات و مزایدات آن

اجزای قابل بازیافت ضایعات کامپیوتر

اغلب اجزایی که در داخل یک کیس قرار دارد را می توان با استفاده از تکنولوژی جدید به صورت تبدیل به مواد خام مصرفی و برای ساخت مجدد قطعاتی مشابه آن به کار برد. قطعات زیر امکان بازیافت مجدد را دارند:

  • مادر برد کامپیوتر : مهمترین قسمت هر کامپیوتر می باشد که دارای فلزاتی قابل بازیافت از جمله مس و آلومینیوم است.
  • کارت گرافیک کامپیوتر : در برخی از کارت های گرافیکی می توان فلزاتی رسانا مانند نقره مشاهده کرد.
  • رم کامپیوتر : رم ها نیز شامل فلزات رسانای زیادی هستند که می توانند در بازیافت مفید واقع شوند.
  • هارد کامپیوتر : قالب هارد ها که از آهن و آلومینیوم است می تواند برای بازیافت مفید باشند.
  • سی پی یو کامپیوتر : در این قسمت نیز مانند بقیه موارد مقادیر زیادی از فلزات رسانا وجود دارد.
  • رایتر کامپیوتر : وجود برنج و آهن و مس و پلاستیک زیاد برای بازیافت مناسب است.
  • پاور کامپیوتر : قاب پاور ها معمولا از آهن هستند و درون آنها مقادیری مس نیز وجود دارد.
  • کیس کامپیوتر: کیس ها نیز شامل مقدار زیادی آلومینیوم و آهن هستند.
  • مانیتور : در مانیتور نیز مقدار زیادی سیم مسی وجود دارد.
  • سیم ها و کابل ها : سیم ها نیز از مس فراوان و پلاستیک زیاد تشکیل شده اند.
ضایعات کامپیوتر

مزایده ضایعات کامپیوتر

یکی از مسائلی که مراکز فروش کامپیوتر با آن روبرو هستند؛ حجم زیاد قطعاتی است که دیگر برای آنها کاربرد ندارد. به همین دلیل هم اقدام به فروش ضایعات کامپیوتر کرده و از این راه کسب درآمد کرده و سود به دست می آورند. برای فروش این قطعات این افراد یا شرکت ها مزایداتی را برگزار کرده و از این طریق افرادی که نیاز به این قطعات دارند می توانند با شرکت در مزایده آنها را خریداری کنند. برای برگزاری مزایده، شرکت برگزار کننده مزایده آگهی آن را در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر کرده و از این طریق خریداران را مطلع کرده و آنها مدارک مورد نیاز سازمان برگزار کننده را ارسال می کنند.

 سپس سازمان برگزار کننده مزایده شرکت کنندگان مزایده را مشخص کرده و آنها وارد رقابت با یکدیگر می شوند؛ برنده مزایده نیز فردی است که بالاترین قیمت پیشنهادی را در این رقابت ارائه کند. مزایدات ضایعات کامپیوتر عمدتا در زمینه هایی مانند مزایده فروش ضایعات استحصالی، مزایده فروش اقلام مستعمل و ضایعاتی از قبیل رایانه نمایشگر ، اسکنر پرینتر دستگاه کپی سرور، سوئیچ و لوازم سرمایش و گرمایش، مزایده فروش اموال اداری مستعمل و کالای اسقاطی شامل: تعدادی دستگاه الکترونیکی اداری مستعمل اعم کیس، کپی، پرینتر، مانیتور و غیره برگزار می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مزایدات کامپیوتر، ماشین های اداری » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

لاینینگ تونل کبیر توسط راه سازی ایلام

لاینینگ تونل کبیرکوه توسط راه سازی ایلام

مدیر کل راه سازی ایلام اعلام کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ متر از تونل کبیرکوه ایلام لاینینگ شده است. قطعه دوم پروژه خروجی شهر نیز در صورت ادامه تعلل پیمانکار مجددا برای تعیین پیمانکار جدید،