ضایعات برنج چیست و چگونگی مزایدات آن

ضایعات برنج چیست و چه مزایداتی برای آن برگزار می شود؟

برنج آلیاژی است که از ترکیب مس و روی که مقدار فلز روی در آن از ۱۰ تا ۴۵ درصد تغییر می کند؛ حاصل می شود. کار کردن با برنج راحت تر از مس است زیرا زودتر ذوب شده و قابلیت ریخته گری و قالب گیری نیز دارد. در فلز کاری نیز آسان تر می توان با برنج کرد کرد و ضایعات برنج مجددا قابل استفاده است. در ادامه این مقاله سامانه مزایده و مناقصه هزاره همراه شوید.

ویژگی های برنج

رنگ برنج زرد طلایی است و با توجه به دارا بودن مس دارای هاله هایی از رنگ مس نیز هست. به هر میزان که روی در برنج بیشتر باشد؛ رنگ زرد آن بیشتر می شود و در صورت وجود مس رنگ قرمز آن بیشتر به چشم خواهد آمد. در بسیاری از موارد هم برنج آبکاری می شود و نمونه هایی از آن در شیرآلات سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده می شود.

مسی که در برنج وجود دارد؛ خاصیت ضد میکروبی داشته و در دستگیره ها و ظروف مانند سماو، کتری، قوری، قاشق، تزئینات ، قفل ، مهمات ، پیچ و مهره ها در صنایع و غیره استفاده می شود. برای تشخیص نوع هر فلزی نیاز است که سطح آن تمیز یا خراشیده شود تا بدون آلودگی و آبکاری به سطح برسد. در صورتی که رنگ آن، قهوه ای مایل به قرمز باشد مسی است و اگر طیف زرد داشته باشد؛ برنجی است.

انواع برنج

از برنج هایی که حاوی عناصر دیگری مثل قلع، آلومینیم، منگنز، سرب و دیگر عناصر آلیاژی پرکاربرد هستند می توان به برنج قرمز، برنج زرد و برنج های زرد ویژه نام برد.

برنج قرمز:

از این برنج در جاهایی که نیاز به شکل پذیری زیاد و مقاومت به خوردگی نیاز است؛ استفاده می شود. مانند لوله های برنجی و شیرآلات برنجی و اتصالات برنجی.

برنج زرد:

این برنج به خوبی شکل می گیرد و اغلب از آنها برای تولید ورق ها، میله ها، سیم و بالاخص در تولید پوکه فشنگ استفاده می شود.

به هر میزان که مقدار مس در آلیاژ برنج بیشتر باشد؛ قابلیت تغییر فرم بدون براده برداری آن بیشتر می شود. با اضافه کردن دیگر عناصر آلیاژی مانند قلع و آلومینیوم به برنج، گروه های ویژه ای نیز تولید می شود. از آلیاژهای برنج در تولید قطعات زیر استفاده می شود:

  • پیچ و مهره
  •  قطعات رشته ای
  • ترمینال ها
  • شیر آلات برنجی
  • انژکتورها
  • اتصالات لوله آب برنجی
  • قاشق، سماور، کتری، قوری و….
ضایعات برنج چیست و چه مزایداتی برای آن برگزار می شود؟

ضایعات برنج و مزایدات آنها

در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از ضایعات برنج قابلیت بازیافت دارد زیرا به دلیل کم بودن خاصیت مغناطیسی ضایعات برنج، جداسازی آنها از فلزات دیگر کار به نسبت راحتی است. در میان ضایعات فلزی، مس و برنج بیشترین قیمت را دارند. این قیمت بالا به دلیل وجود فلز مس در آنها است. به هر میزان که درصد فلز مس در آلیاژها کمتر شود به همان میزان هم قیمت ضایعات آن کمتر خواهد شد.

مزایده ضایعات برنج توسط بسیاری از مجموعه ها انجام می شود و با اعلام یک فراخوان عمومی افراد و یا شرکت هایی که از این ضایعات استفاده می کنند؛ وارد فرایند رقابتی می شوند. برنده مزایده فردی خواهد بود که بیشترین قیمت پیشنهادی را برای این ضایعات بدهد. مزایده فروش اقلام سالم، مستعمل و ضایعاتی شامل گیت ولو – گلاب ولو – بال ولو-روتر هسته و استانور لجن کش پلیت مبدل – اکسپنشن – دستگاه تیگ گام الکتریک – تیک لینگون – فلنج کربن استیل- سینی ضایعاتی تاور وسفاله برنج و غیره  در این دسته از مزایدات جای می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایدات اموال اسقاطی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۷ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی