جمع آوری کارت سوخت آزاد پمپ بنزین ها استارت خورد

جمع آوری کارت سوخت آزاد پمپ بنزین ها استارت خورد

جمع ‌آوری کارت‌ های سوخت آزاد جایگاه‌ های بنزین با هدف محدودتر شدن این کارت ‌ها در جایگاه‌ های سوخت تهران، آغاز شده است. در ادامه این خبر با سامانه مزایده و مناقصه هزاره همراه باشید.

جلوگیری از قاچاق سوخت با جمع آوری کارت سوخت

در حال حاضر به دلیل تفاوت قیمت گازوئیل و بنزین در ایران و کشورهای همسایه، از شهرهای مرزی به روش های مختلفی قاچاق سوخت انجام می شود که با اجرای برنامه جمع آوری کارت های سوخت آزاد می توان تا حدی از این قاچاق جلوگیری کرد.

این طرح در برخی از شهرها به صورت آزمایشی اجرا شده است و مردم هم بیشتر از کارت های شخصی خود استفاده می کنند. بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۱ نیز قاچاق بنزین در کشور، با افزایش ۲۵۰ درصدی و قاچاق گازوئیل با افزایش ۶۹ درصدی همراه بوده است که این مساله به معنای آن است که به صورت روزانه  ۵۰ میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می ‌شود.

در طرح جمع آوری کارت های سوخت آزاد، هیچ برنامه ای برای سهمیه بندی بنزین وجود نخواهد داشت و قیمت بنزین نیز تغییر نخواهد کرد.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور در این ارتباط گفت: با اجرای این طرح، حدود ۷۰ درصد کارت ‌های آزاد جایگاه‌ ها جمع‌ آوری می‌ شود و به مردم توصیه می ‌کنیم که حتما در مراجعه به جایگاه ‌های سوخت، کارت سوخت شخصی به‌ همراه داشته باشند.

رضا نواز همچنین خاطر نشان کرد: کارت‌ های آزاد جایگاه‌ داران در تهران جمع‌ آوری می‌ شود؛ این روال از چند ماه پیش در استان‌ های مختلف و با اولویت استان‌ های مرزی در کشور آغاز شده بود و امروز در تهران اجرایی می ‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح، به‌ معنای جمع‌ آوری تمامی کارت‌ های سوخت آزاد جایگاه‌ داران نیست بلکه به معنای کاهش تعداد کارت ‌های آزاد در جایگاه ‌های عرضه سوخت است.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور در اظهارات خود این نکته را نیز تاید کرد که تا پیش از این، در تهران به ازای هر نازل یک کارت سوخت آزاد وجود داشت، اما از این پس، به ازای هر سکو یک کارت آزاد در دست جایگاه ‌دار خواهد بود تا مردمی که به ‌هر دلیل کارت سوخت همراه ندارند بتوانند از کارت‌ های آزاد استفاده کنند.


مقاله پیشنهادی: پرونده واردات بنزین به کجا رسید؟

نواز اضافه کرد: با اجرای این طرح، حدود ۷۰ درصد کارت ‌های آزاد جایگاه‌ ها جمع‌آوری می‌ شود و به مردم توصیه می‌ کنیم که حتما در مراجعه به جایگاه‌ های سوخت، کارت سوخت شخصی به‌همراه داشته باشند.

وی با تاکید بر این که تا به امروز بیش از ۹۰ درصد سوخت گیری های بنزین ۳۰۰۰ تومانی با کارت ‌های آزاد جایگاه ‌ها انجام شده است تصریح کرد: به مرور هم مردم باید این عادت رفتاری را کنار گذاشته و از کارت ‌های شخصی برای دریافت بنزین با نرخ آزاد هم استفاده کنند، چرا که با کاهش تعداد کارت‌ های آزاد جایگاه‌ ها، در صورت همراه نداشتن کارت ‌های شخصی، صف ‌های دریافت بنزین طولانی ‌تر خواهد شد.

وی افزود: جایگاه‌ داران هیچ  نقشی در این تصمیم نداشته ‌اند و فقط مجری آن هستند، اما تلاش می‌کنیم نقطه نظرات و انتقادات مردمی را به گوش مسئولین برسانیم.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور با اشاره به این که در حال حاضر هیچ گونه تصمیمی مبنی بر افزایش نرخ بنزین به جایگاه ها اعلام نشده است؛ تصریح کرد:  اگر مردم همکاری خوبی در استفاده از کارت شخصی داشته باشند، کاهش تعداد کارت‌ های آزاد جایگاه ‌ها نمی ‌تواند تاثیری در روند عرضه سوخت داشته باشد؛ از سوی دیگر به متولیان امر توصیه می‌ کنیم که در صدور کارت ‌های سوخت المثنی تسریع شود تا آن دسته از افرادی که کارت سوخت شخصی خود را گم کرده‌اند، در بازه زمانی دو هفته ‌ای و یا حداکثر تا ۲۰ روز به کارت المثنی دسترسی پیدا کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های پتروشیمی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

چگونه مجوز کسب‌ و کار بگیریم؟

چگونه مجوز کسب‌ و کار بگیریم؟

مطابق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۱ مجوز کسب‌ و کار صرفا یک فایل الکترونیکی حاوی شناسه یکتا است و مجوزهای سنتی و کاغذی به تدریج تا پایان سال ۱٤۰۲ باید از چرخه اعتبار خارج شوند