ماینر چیست؟

ماینر چیست؟

به معدن سنگ های قیمتی یا مصالح ارزشمند، ماین (mine) و به فرد یا ابزاری که بتواند آنها را کشف و استخراج نماید، ماینر (miner) می گویند. به عبارت دیگر، ماینر به دستگاه ها یا سخت افزارهایی گفته می شود که در مرحله استخراج ارزهای دیجیتال، به کار گرفته می شوند. برای استخراج ارزهای دیجیتال به توان پردازشی بسیار بالایی نیاز است و نقش این دستگاه ها در شبکه، تامین کننده این توان پردازشی می باشد. بنابراین، استخراج کنندگان با این دستگاه ها در شبکه فعالیت نموده و به ازای قدرت پردازشی که در اختیار شبکه قرار دهند، پاداش دریافت می کنند.با این مقاله از سایت مناقصه و مزایده هزاره همراه باشید.

استخراج ارز دیجیتال مانند دیگر بازار های سرمایه گذاری، بسیار ریسک پذیر است؛ به ویژه این در این زمینه دارای حساسیت بسیار زیادی است. حوزه ماینینگ در چند سال اخیر در میان افراد پررنگتر شده و اکنون به بازاری بزرگ برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. امروزه، سرعت حرف اول را در دنیای استخراج ارز دیجیتال می زند. به همین خاطر شرکت های سازنده این دستگاه ها، همچون میکرو بیتی چند سالی است که با استفاده از متخصصان خود در این زمینه، توانسته اند دستگاه های ماینر پرقدرتی را طراحی و به بازار ارائه کنند. یکی از این محصولات، دستگاه ماینر M30 بوده که با کیفیت بالایی به فروش می رسد.

مشخصات دستگاه ماینر M30

دستگاه ماینر M30 دارای سرعتی معادل ۸۶ Th/s بوده که در مقایسه با سایر مدل های تولید شده در این کمپانی از سرعت مناسبی برخوردار است. دومین گزینه ای که مستقیما بر روی سرعت استخراج این ارزها تاثیر می گذارد، توان مصرفی است. این پارامتر در هر دستگاه استخراج ارز دیجیتال فرق می کند و در این محصول توان مصرفی آن معادل ۳۲۶۸W است. این دستگاه ها دارای فن های بسیار قدرتمندی بوده و در کنار آن، سر و صدای بسیار زیادی را تولید می کنند. شرکت میکرو بی تی برای دستگاه ماینر مدل M30S دو فن را طراحی نموده است که سطح نویز آن معادل ۷۲ دسی بل می باشد.

مشخصات دستگاه ماینر ++M33

دستگاه ماینر++M33 سریع ترین و برترین دستگاه ماینینگ ASIC در دنیا است. این ماینر ارز دیجیتال، دارای سرعتی معادل ۲۴۰ Th/s است و همچنین دارای توان مصرفی عالی(۷۲۰۰W) می باشد. این دستگاه به عنوان ستون فقرات بیت کوین است و محصولات آنها بایستی اولین انتخاب هر مزرعه ای باشد. الگوریتم پردازشی این دستگاه معادل SHA-256 طراحی شده است. ارزهای قابل استخراج توسط این دستگاه شامل: ارز دیجیتال بیت کوین، بیت کوین کش، آکوین، پیر کوین، ژول کوین، کیور کوین، ایمارک، آنبر یکبل، کرون و تراکوین است.

ماینر کم مصرف چه مشخصه ای دارد؟

در هنگام انتخاب ماینرهای کم مصرف بایستی به میزان قدرت دستگاه یا همان هش ریت و یا مصرف برق دستگاه دقت و توجه داشته باشیم؛ زیرا طول عمر دستگاه، میزان برق مصرفی، اندازه، وزن و حتی میزان نویز دستگاه استخراج ارز دیجیتال در سودآوری ماینینگ بسیار تاثیر گذار می باشد.

ماینر چیست؟

ماینر را چگونه اداره برق پیدا می کند؟

دستگاه های ماینر جهت انجام فعالیت ماینینگ رمز ارزها به انرژی برق نیازمند هستند و از طریق خرید ژنراتور برق، این نیاز برطرف می شود. همان طور که می دانید، ماینینگ رمز ارز به عنوان یک فعالیت صنعتی به مصرف بالای برق نیاز دارد، اداره برق نیز موظف است تا از مصرف و توزیع صحیح برق، اطمینان حاصل نماید تا از کمبود یا قطعی برق جلوگیری کند. به همین خاطر، این اداره جهت کنترل مصرف ماینینگ ها قوانینی را تعیین نموده و برای استفاده از ماینر باید از سوی شرکت مجوز رسمی گرفته شود.

اداره برق با استفاده از روش های مختلفی، دستگاه های ماینر را شناسایی می کند:

۱- ردیابی ماینر براساس الگوی مصرف برق

دستگاه های ماینر با مصرف برق زیاد، الگوی مصرفی متفاوتی را ایجاد می کنند. به این صورت که اداره برق با ارزیابی تغییرات درازمدت و نامتعارف در الگوی مصرف برق، این دستگاه ها را شناسایی می کند. به عنوان مثال، بالا رفتن میزان مصرف برق به صورت ناگهانی در ساعات مشخصی از روز، نشان دهنده حضور این دستگاه ها در آن مکان می باشد.

۲- ردیابی ماینر براساس آدرس IP

از آدرس IP این دستگاه ها می توان جهت شناسایی آنها نیز استفاده نمود. اداره برق می تواند با تحلیل و بررسی آدرس IP هایی که به فعالیت ماینرها مرتبط هستند، آنها را ردیابی کنند؛ زیرا آدرس IP هر دستگاه در شبکه اینترنت یکی است.

۳- ردیابی براساس صدای دستگاه ماینر

دستگاه های ماینر در هنگام فعالیت خود صدایی تولید می کنند که به خاطر نحوه کارکرد آنها ایجاد می شود. بنابراین، با استفاده از تجهیزات ردیابی صوتی می توان این دستگاه ها را با تشخیص نویزهای غیر عادی شناسایی نمود. این روش در محیط های ساکت، بسیار مفید است.

۴- ردیابی ماینر براساس امواج رادیویی

برخی از دستگاه های ماینر از امواج رادیویی جهت ارتباط با سرور ها استفاده می کنند. به همین خاطر با بررسی این امواج که توسط دستگاه های ماینر به وجود می آیند، می توان آنها را شناسایی نمود. برای این روش به دستگاه هایی همچون؛ آنتن ها و گیرنده های رادیویی نیاز است.

۵- ردیابی ماینر براساس افزایش در ترافیک شبکه

در برخی مواقع با ارزیابی افزایش ناگهانی و غیرعادی در ترافیک شبکه- تغییرات بیش از حد در حجم داده ها – می توان دستگاه های ماینر را در یک مکان شناسایی نمود.

چگونه اداره برق ماینر را پیدا میکند

۶- ردیابی ماینر براساس استفاده از اینترنت

معمولا این دستگاه ها با اتصال به شبکه اینترنت، الگوهای مشخصی در استفاده از باند عریض و داده های مخابراتی به وجود می آورند که می توان حضور آنها را در یک مکان تشخیص داد.

۷- ردیابی ماینر براساس تصاویر ترمال

با استقاده از دوربین های ترمال، حرارت دستگاه های ماینر قابل تشخیص می باشد؛ زیرا به خاطر فعالیت شدید این دستگاه ها، دمای بالایی تولید می شود که از طریق تصاویر ترمال مشخص می شود.

۸- ردیابی ماینر از طریق آدرس کیف پول

با تحلیل تراکنش های مربوط به استخراج ارزهای رمز نگاری شده و شناسایی کیف پول های مرتبط، دستگاه های ماینر قابل تشخیص هستند. در این روش، ارتباط این دستگاه ها با کیف پول های خاصی استوار است. بنابراین، با بررسی و ترکیب اطلاعات مرتبط با تراکنش ها، آدرس های کیف پول و داده های مشابه، می توان نشانه هایی برای ردیابی ماینرها پیدا نمود.

در آخر

ما در این مقاله به تحلیل و بررسی دستگاه ماینر و روش های شناسایی این دستگاه های استخراج ارز دیجیتال توسط اداره برق پرداختیم. با توجه به مطالب ارائه شده می توان گفت، اگر می خواهید به صورت قانونی و بدون هیچ دردسری به استخراج این ارزها بپردازید، خرید ژنراتورهای برق بهترین گزینه هستند که از این طریق می توانید به صورت کاملا قانونی به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازید و از سودآوری آن لذت کافی را ببرید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های سامانه ستاد ایران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

ورود خودروهای وارداتی کمتر از 10 هزار دلار

ورود خودروهای وارداتی کمتر از 10 هزار دلار

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پلتفرم های خودرویی موجود در کشور گفت: عمده واردات خودروهای وارداتی مربوط به محصولات کمتر از ده هزار دلار خواهد بود زیرا در این صورت سبد محصولات