قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان

"نکات مهم در نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان: قوانین، تجهیزات، و راهنمای نصب"

نصب دوربین مداربسته از مهمترین فعالیت امنیتی برای مکان‌های مختلف اعم از آپارتمان، شرکت، خیابان و تمامی مکان‌های عمومی و شخصی است. حفظ حریم خصوصی و محافظت از اموال و دارایی برای همه افراد مورد اهمیت است و امروزه مکان‌های مختلفی به این دوربین‌ها مجهز هستند. با وجود این نوع دوربین‌ها با آپشن‌های متنوعی که دارند میزان سرقت کاهش یافته است. نکته مهم قبل از نصب دوربین، توجه به قوانین نصب دوربین مدار بسته در مشاعات آپارتمان و مجتمع‌ها است. تا انتهای این مقاله از سامانه مزایده و مناقصه هزاره با ما همراه باشید.

سوال اینجاست آیا با توجه به کاربرد خوبی که این دوربین‌ها دارند و امنیت خوبی که ایجاد می‌کنند در هر مکانی و هر شخصی می‌تواند دوربین‌ها را نصب کند؟ آیا برای این کار نیاز به مجوز‌های قانونی است؟ در صورتی که به این قوانین توجه نکنید از نظر قانونی دچار مشکل خواهید شد. بنابراین ما در ادامه در مورد قوانینی که در مورد نصب دوربین برای آپارتمان در نظر گرفته شده سخن می‌گوییم تا با دید باز بتوانید به سراغ نصاب دوربین مدار بسته بروید و از این تکنولوژی به طرز صحیحی استفاده کنید.

نکات مهم در نصب دوربین مداربسته

اولین گام در راه‌اندازی سیستم دوربین مدار بسته نصب آن است. قبل از آنکه بخواهید اقدام به نصب کنید باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید.

  • نوع و برند دوربین
  • آپشن‌های دوربین مدار بسته
  • شرکت نصب دوربین مداربسته
  • متراژ و مکانی که دوربین در آن نصب می‌شود
  • متراژی که دوربین آن مکان را پوشش می‌دهد
  • موقعیت درب ورودی در آپارتمان
  • موقعیت‌های شخصی و حفظ حریم افراد

مقاله پیشنهادی: با انواع دوربین مدار بسته آشنا شوید

تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته

  1. دوربین
  2. دستگاه ضبط
  3. هارد
  4. کابل تصاویر دوربین مداربسته
  5. آداپتور یا منبع تغذیه
  6. فیش بی ان سی
  7. سوکت
  8. کانکتور
  9. مانیتور
  10. میکروفن
  11. سوئیچ
  12. مودم
نکات مهم در نصب دوربین مداربسته

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان

می‌دانید که با نصب دوربین مداربسته میزان تخلفات به شدت کاهش یافته، نه تنها منع قانونی ندارد بلکه با رعایت چند قانون کوچک مجاز هستید که دوربین مداربسته بدون دغدغه نصب کنید. اگر در ملک شخصی خود دوربین نصب کنید باید به کسانی که تحت پوشش دوربین هستند و روزانه در آنجا تردد می‌کنند اطلاع دهید. مثل همسایگان که بدانند در محل عبور و مرورشان دوربین وجود دارد.

 با نصب تابلو می‌توانید به آنها اطلاع دهید. اما مشاعات ساختمان یا آپارتمان به مکان‌هایی گفته می‌شود که همه افراد در آن تردد دارند مثل راه‌پله‌ها، ورودی درب واحد‌ها، حیاط و پارکینگ که به صورت عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید با رضایت کتبی تمامی اعضای ساختمان دوربین نصب شود.


مقاله پیشنهادی: انواع دوربین مداربسته دید در شب و بررسی بهترین گزینه

 مسئولیت تعداد دوربین و محل نصب آنها برعهده رئیس ساختمان است. در صورتی که یک نفر یا اعضای کمی مخالف نصب دوربین بودند آنگاه طبق قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان عمل می‌کنید. به این صورت که با مراجعه به مراجع قانونی نسبت به اخذ مجوز اقدام می‌کنید.

در مکان‌های شخصی مثل اتاق شخصی یا داخل واحد، نصب دوربین بدون مجوز خلاف قانون است حتما باید افراد از وجود دوربین اطلاع داشته باشند. در صورت ناآگاهی از وجود دوربین فرد خاطی مجازات می‌شود.

آیا نصب دوربین مداربسته به صورت مخفیانه امکان دارد؟

اصل قانون ۲۵ اساسی هر نوع نصب دوربین مداربسته به صورت مخفیانه در ملک و آپارتمان شخصی را جرم می‌داند. هر گونه تصویر اعم از عکس و فیلم که به صورت مخفیانه تولید شده باشد محکمه پسند نخواهد بود و فردی که تصویر را تهیه کرده نیز مجرم خوانده می‌شود. تنها در صورتی می‌توان مخفیانه دوربین را نصب کرد که از یک تخلف آگاه شد، آن هم با اخذ مجوز از مراجع قانونی امکان پذیر خواهد بود. در صورتی که از این تصاویر سوء استفاده و تجاوز به حریم شخصی صورت بگیرد همانطور که امروز به وفور در فضای مجازی دیده می‌شود؛ فرد می‌تواند از سوی مراجع قانونی پیگیری و شکایت کند.

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

قوانین نصب دوربین مدار بسته در مشاعات آپارتمان، قسمت آسانسور را نیز دربرمی‌گیرد. چون آسانسور از نقاط پر رفت و آمد است و امکان دزدی یا آزار به افراد در این قسمت بیشتر است اغلب اوقات همه افراد رضایت بر نصب دوربین دارند. نصب دوربین در این مکان به دلیل ساختار پیچیده‌ای که دارد دشوارتر از دیگر‌ مکان‌های ثابت انجام می‌شود.

 قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان

از این رو توصیه می‌شود برای نصب آن حتما از شرکت‌های نصب کننده دوربین بخواهید آن را نصب کنند.  با توجه به اینکه نصب دوربین در این قسمت سخت است معمولا به روش تراول کابل و با فرستنده و گیرنده بی‌سیم آن را نصب می‌کنند. آنتن وایرلس و دوربین تحت شبکه نیز کارایی خوبی در آسانسور دارند.

 نتیجه گیری

نصب دوربین مداربسته با توجه به شرایط هر آپارتمان و بسته به موقعیت ورودی‌های آن انجام می‌شود. در موقع نصب آنها مجموعه قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان وجود دارند که باید در نظر گرفته شود. این موارد به صورت تخصصی و اصولی باید پیش بروند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای نصب دوربین از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

تخصص در تهیه دوربین، شناخت موقعیت برای نصب دوربین، شناخت کامل تجهیزات سیستم دوربین و شناخت قوانین نیاز به آگاهی و دید تخصصی دارند به همین سبب نصب دوربین‌های مدار بسته را باید به بهترین‌ها در این زمینه سپرد. برای این منظور می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود با این شرکت نصب دوربین تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید. تخصص و تبحر و همچنین تضمین در کار از ویژگی‌های مهم این شرکت است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های سیستم ایمنی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

پیمانکار جزء یا پیمانکار دست دوم کیست؟

پیمانکار جزء یا پیمانکار دست دوم کیست؟

پیمانکار جزء، پیمانکار دست دوم یا پیمانکار فرعی واژه هایی هستند که در قراردادهای پیمانکاری استفاده می شوند. پیمانکار جزء، شخص حقیقی یا حقوقی است که تخصص در انجام کارهای اجرایی دارد و پیمانکار برای