مزایا و معایب ماشین مزایده‌ای

مزایا و معایب ماشین مزایده ای

هم ما در هنگام خرید خودرو به هر شکل مایل هستیم که بهترین معامله را انجام دهیم و این موضوع در خصوص ماشین مزایده‌ای بیشتر احساس می‌شود. مزایده خودرو درواقع یک فرصت مناسب برای خرید خودرو با قیمت مناسب است. خرید ماشین مزایده‌ای گاهی اوقات بسیار ارزان‌تر از خرید خودرو از یک کمپانی فروش است اما در عین حال ریسک بالایی دارد. با این شرایط ما در این مقاله از مجله هزاره می‌خواهیم به این موضوع پی ببریم که خرید ماشین مزایده‌ای چه مزایا و معایبی دارد؟ و نهایتا این نوع از خرید به لحاظ اقتصادی به صرفه خواهد بود؟ پس با ما در ادامه همراه شوید.

مزایای ماشین مزایده‌ای

یکی از مهم‌ترین مزایایی که این نوع از ماشین‌ها دارند، قیمت مناسب آنها است. در واقع در جریان مزایده خودرو قیمت خودروها پایین‌تر از قیمت کارخانه اعلام می‌شود و به همین دلیل هم تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد. اما ریسک وجود انواع عیب نیز در این خودروها وجود دارد. از دیگر مزایای خرید ماشین مزایده‌ای آن است که شما با حضور در جریان مزایدات می‌توانید تجربه‌های بسیاری را در زمینه انجام معاملات مختلف به دست بیاورید.

مزایدات خودرو

انواع مزایده خودرو

در یک دسته بندی، انواع مزایده خودرو به لحاظ نوع برگزار کننده آنها به دو دسته مزایده دولتی و مزایده عمومی دسته بندی می‌شوند.

از لحاظ نوع برگزاری نیز مزایده خودرو به دسته‌های زیر تقسیم بندی می‌شود:

  • مزایده خودرو به صورت کلامی و چانه زنی: در این روش شخصی قیمت ماشین مزایده‌ای را اعلام کرده و شخص دیگری قیمتی بالاتر در هنگام مزایده اعلام می‌کند. در فرایند مزایده می‌توان قیمت را بالاتر برد و شخصی که قیمت بالاتر را اعلام کرده باشد؛ برنده مزایده خواهد بود.
  • مزایده خودرو به صورت پاکتی: در این نوع از مزایده، پس از بررسی خودرو، موضوعاتی مانند شرایط خودرو،  قیمت خودرو در داخل بازار و مبلغی که میخواهیدارزان‌تر از بازار است، باید در نظر گرفته شود. در نهایت یک قیمت نهایی که بالاتر از قیمت پایه است، توسط شرکت کنندگان در مزایده پیشنهاد داده می‌شود.
ماشین مزایده ای

در نوع اول از مزایده ماشین، که به صورت کلامی انجام می‌شود؛ برنده مزایده خودرو در همان لحظه مشخص خواهد شد اما در مزایده از نوع پاکتی شرکت کنندگان باید تا زمان باز کردن پاکت‌ها و اعلام نتیجه نهایی منتظر بمانند تا برنده مزایده اعلام شود. در صورتی که فردی در مزایده خودرو برنده شود، پس از تسویه با ارگان مورد نظر معمولا تا یک هفته باید برای سند زدن خودرو منتظر بماند.


بیشتر بخوانید: نکات مهم خرید ماشین کارکرده و مزایدات آن

انواع ماشین مزایده‌ای

ماشین های مزایده‌ای انواع بسیاری دارند که از جمله آنها می‌توان به خودروهایی که دچار آتش سوزی یا تصادف‌های شدید می‌شوند، خودروهایی که صفر هستند ولی مدت‌ها است از کارخانه خارج نشده‌اند، خودروهای سازمان‌های مختلف، خودروهای لوکس و کلاسیک و غیره اشاره کرد.

بیشترین میزان مزایده خودرو توسط ارگان‌هایی مانند مزایده ایران خودرو، سایپا، مبارزه با مواد مخدر، ناجا و غیره برگزار می‌شود. برای شرکت در این نوع از مزایده‌ها می‌توانید به وب سایت‌هایی که اقدام به انتشار آگهی مزایدات و مناقصات می‌کنند؛ مانند وب سایت هزاره مراجعه کنید.

نکات مهم در هنگام خرید ماشین مزایده‌ای

در هنگام خرید ماشین مزایده‌ای، با توجه به ریسک بالایی که این معاملات دارند، شما باید در هنگام بازدید از خودرو اطلاعات کافی را در ارتباط با آن ماشین مزایده‌ای به دست آورید. برای این کار بهتر است شخصی را که در این زمینه باتجربه است همراه خود ببرید تا خودرو را به لحاظ کارشناسی به خوبی بررسی کند.

در هنگام بازدید از خودرو متوجه خواهید شد که نیاز به تعمیرات زیادی دارد یا خیر، بنابراین با احتساب این موارد باید در نظر بگیرید که هزینه تعمیرات احتمالی هم در قیمت پیشنهادی خود لحاظ کنید. البته هزینه‌های دیگری نیز مانند خلافی و سند زدن در این زمینه وجود دارد که عمدتا مبلغ بالایی ندارد اما باید در قیمت پیشنهادی شما در نظر گرفته شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مزایده های سایپا» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۴.۵/۵ - (۶ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فریده وفادار رواجیری گفت:

    ماشین تیبا دو

    1. آل‌احمد گفت:

      با سلام
      لطفا جهت دریافت اطلاعات مزایدات خودرو با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱۴۲۷۱۴۰۰۰ داخلی ۱

  2. محمد گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید.خریدار تویوتا تایگر مدل پایین هستم ۰۹۱۲۲۹۸۵۶۴۷ با سپاس فراوان

    1. با سلام
      لطفا جهت دریافت اطلاعات مزایدات خودرو با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱۴۲۷۱۴۰۰۰ داخلی ۱

  3. یونس اسدخانی گفت:

    سلام خسته نباشید؟
    یونس اسدخانی هستم خریدار ماشین
    پژو پارس مدل ۹۴یا۹۵
    و یا پژو ۴۰۵ مدل ۹۳یا ۹۴

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

نحوه محاسبه افزایش «حقوق» بازنشستگان با اجرای متناسب‌سازی/ بازنشستگان بدنبال تامین «معیشت»

نحوه محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان با اجرای متناسب‌سازی

تصویب برنامه هفتم توسعه و بدنبال آن موافقت شورای نگهبان با «افزایش سن بازنشستگی» و «متناسب‌سازی حقوق‌ بازنشستگان» فصلی جدید در سالهای‌ اشتغال و بیمه‌پردازی زنان و مردان ایجاد کرد؛ به‌طوریکه از این پس زنان