موافقت مجلس با صادرات برق تجدیدپذیرها

صادرات برق تجدید پذیرها

سخنگوی صنعت برق گفت: به دنبال موافقت نمایندگان مجلس، وزارت نیرو مکلف است پس از اطمینان از تامین شدن برق در داخل کشور، بر اساس برنامه اعلامی سالانه مجوز صادرات برق تولیدی را برای بخش خصوصی به خصوص برق تولید شده از منابع تجدید پذیر صادر کند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

صادرات برق نیازمند تاییدیه شورای نگهبان

مصطفی رجبی مشهدی، ضمن بیان اینکه این قانون برای تصویب و ابلاغ باید مراحلی را سپری کند گفت: در ادامه این مراحل ما نیازمند تاییدیه شورای نگهبان هستیم و پس از تایید نیز باید به دولت و وزارت نیرو ابلاغ شده و مراحل کار از این روش انجام شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: هم اکنون در وضعیت پایداری از شبکه سراسری برق هستیم و اولویت تامین برق در داخل است و در صورت تصویب و اجرای قانون طرح مانع زدایی، مجوز صادرات برق با اولویت تجدید پذیرها است. در این قانون تصریح شده است که این کار پس از اطمینان از تامین برق در داخل کشور انجام خواهد شد و بر این اساس وزارت نیرو می تواند اقدام به صادرات برق کند.

در ماده ۱۹ این طرح آمده است: وزارت نیرو مکلف است پس از اطمینان از تأمین برق مورد نیاز داخلی طبق برنامه اعلامی سالانه، مجوز صادرات برق تولیدی را برای بخش خصوصی بویژه برق تولیدی از منابع تجدید پذیر صادر کند . مشروط بر آنکه با سیاست های صادراتی دولت مغایرت نداشته باشد.

سوخت مورد نیاز برای تولید این برق صادراتی نیروگاه های حرارتی بر اساس نرخ صادراتی محاسبه می شود و هزینه انتقال آن برای صادرات (به استثنای برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر) بر اساس تعرفه اعلام شده توسط شرکت مادر تخصصی توانیر تعیین خواهد شد.

ماده ۲۰ این طرح بعد از بررسی در صحن علنی مجلس برای بررسی و تحقیق بیشتر به کمیسیون انرژی ارسال شده است. در این ماده مقرر شده است که وزارت نیرو برای آن دسته از مشترکینی که پر مصرف هستند؛ کنتور هوشمند نصب کند و هزینه آن را به صورت اقساطی از مشترکین دریافت کند؛ اما رییس مجلس با این موضوع مخالف کرده و این ماده به کمیسیون ارجاع گردید.

در ماده ۲۱ این طرح نیز آمده است: لایحه قانونی بخشودگی بهای برق مشترکین خانگی کم مصرف مصوب ٨ اسفند ١٣٥٧ و اصلاحات بعدی آن و لایحه راجع به اجازه تعیین نرخ برق برای مصارف خانگی، صنعتی، کشاورزی و سایر مصارف مصوب  ٢٠ تیر ١٣٦٠ از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون نسخ می شوند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب در مجله هزاره

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی