تعریف معماری داخلی و مناقصات در این حوزه

تعریف معماری داخلی و مناقصات در این حوزه

معماری داخلی نامی است که زیاد به گوشتان خورده است. در تعریف این مفهوم می توان گفت که طراحی یک فضای جدید داخلی برای یک محیط است. بنابراین در معماری داخلی آفرینش فضا صورت می گیرد و این فضا در کنار زیبایی باید کارآمد و عملگرا باشد. قدمت این رشته به اندازه قدمت تاریخ بشر است.  معماری امروزی در جهانی ترکیبی از صنعت ساختمان سازی و هنر، فلسفه، جامعه شناسی، روان شناسی اجتماعی، اخلاقی، اقتصاد، جغرافیای طبیعی و انسانی، برنامه ریزی و توسعه اقتصادی و علوم طبیعی مانند زیست شناسی و محیط زیست است.

با این توصیف موضوع معماری، فضا است و با فضای اطراف انسان در ارتباط است. معماری داخلی حلقه رابط میان معماری و طراحی داخلی است که مانند معماری با ساختمان و اجزا و عناصر سازنده آن سر و کار دارد. از سوی دیگر مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید دارد. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی بیشتر این موضوع پرداخته و به سراغ مناقصات در این زمینه می رویم. پس با ما همراه باشید.

وظایف معماران داخلی

همانطور که اشاره کردیم، معماری داخلی همان طراحی داخلی یک فضا است و یک معمار می تواند قسمت های مختلف یک ساختمان مانند سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق ها را طراحی کند. سپس ساخت سازه شروع شده و معمار داخلی با درک زیر ساخت ها می تواند پروژه را شروع کند. او باید این ساختارها را مدیریت کرده و انواع طرح ها را در پروژه خود انجام دهد.

درواقع معماران داخلی برای عملکرد خوب در معماری داخلی باید به نکاتی مانند دمای فضای داخلی، سیستم های صوتی، زیبا شناسی، سطح فرهنگی، نیاز های فیزیکی، سطح رطوبت و روشنایی  توجه داشته باشند.

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی

  • در طراحی داخلی، طراح بر روی حال و هوای یک محیط تمرکز دارد اما در معماری داخلی، معمار بر ساخت و ساز بناها و ساختمان ها با هدف کاربردی کردن فضا تمرکز می کند.
  • یک طراح داخلی بر اساس خلاقیت خود و تکنیک های زیباشناسی اقدام به طراحی فضا می کند؛ اما یک معمار داخلی بر اساس علم معماری، کار ساخت و ساز را انجام می دهد.
  • طراحی داخلی با ظاهر یک فضا سر و کار دارد اما معماری داخلی با مباحث تکنیکال قضیه در ارتباط است.
  • طراحی داخلی برنامه ریزی فضایی انجام می دهد اما معماری داخلی برنامه ریزی سازه ای انجام می دهد.
  • طراحی داخلی جزء شغل هایی است که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد و به صورت تجربی نیز این شغل امکان پذیر است. در حالی که معماری داخلی از جمله مشاغلی است که نیازمند مدرک دانشگاهی معتبر است.   
  • یک معمار داخلی از ابتدای یک پروژه حضور دارد اما یک طراح داخلی پس از ساخت بنا به پروژه اضافه می شود.
  • کار طراحی داخلی به معمار داخلی وابسته است ولی معماری داخلی می تواند به صورت مستقل کار کند.
مناقصه معماری داخلی

مناقصات معماری داخلی

معماری داخلی موضوعی است که تقریبا مورد نیاز همه سازمان ها بوده و شرکت ها برای انجام آن به استخدام نیروهایی خارج از شرکت اقدام می کنند. به دنبال این موضوع بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی بر اساس قانون و با هدف شفافیت بیشتر در معاملات خود و ارتباط بهتر و بیشتر با بخش‌ های دولتی و خصوصی، برای انجام پروژه های خود اقدام به برگزاری انواع مناقصه و مزایده می‌کنند. بر این اساس و پس از انجام هر کدام از این فرایندها که به میزبانی سازمان مناقصه گزار انجام می‌ گیرد؛ برنده مزایده یا مناقصه با این سازمان ها قراردادی منعقد کرده و بر اساس این قرارداد همکاری را شروع خواهند کرد. در ابتدای این فرایند یک فراخوان عمومی اعلام شده و شرکت هایی که واجد شرایط مزایده و یا مناقصه هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود می کنند.

سپس سازمان میزبان مناقصه، اسناد را بررسی کرده و پس از رقابت میان شرکت کنندگان برنده مناقصه اعلام خواهد شد. در فرایند مناقصه در این حوزه ، در صورت دارا بودن شرایط شرکت ها و ارائه مناسب ترین قیمت شرکتی برنده خواهد بود که پایین ترین مبلغ پیشنهادی را ارائه دهد. سپس قراردادی ما بین دو طرف منعقد شده و بر اساس زمان و تعهدات درج شده در آن فعالیت هر دو طرف انجام می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های دکوراسیون داخلی »را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی