یراق آلات چیست؟

یراق آلات چیست؟

همه ما کلمه یراق آلات به گوشمان آشنا است اما شاید تعریف آن را به خوبی ندانیم. بسیاری از وسایل و اشیائی که در اطراف ما هستند شامل انواع یراق آلات می شوند. ساخت آنها از زمانی آغاز شد که بشر دست به ذوب فلزات زد و با استفاده از آن اقدام به ساخت یراق آلات کرد. بنابراین یراق آلات قطعاتی هستند که در ساخت و تکمیل بسیاری از سازه ها کاربرد دارند.

از یراق آلات برای ساخت در و پنجره، تجهیزات فنی و مهندسی، ساخت سازه های موجود در منازل، سرویس های بهداشتی، درب و پنجره های دو جدار و تک جداره، ابزارهای فنی و غیره استفاده می شود. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی انواع یراق آلات و مناقصات آنها می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

انواع یراق آلات

در حالت کلی یراق آلات دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها با توجه به نوع خاص خود کاربردهای مختلفی دارند.

یراق آلات ساختمانی

یراق آلات ساختمانی را می توان از پر کاربردترین نوع دانست. این دسته شامل انواع آجربر، کف ‌ساب، شیشه‌ بر، ماله، دوربین نقشه‌ برداری، یراق آلات درب و پنجره دوجداره و غیره می شوند. به عنوان مثال یراق آلات در و پنجره ساختمان شامل تک حالته و دوحالته آلومینیوم، دستگیره مخفی پنجره کشویی، قفل درب سوئیچی آلومینیوم، غلطک پنجره کشویی، گیره مقابل زبانه قفل درب، دستگیره دو طرفه قفلدار، دستگیره مکانیزم فولکسی، دستگیره پنجره، سیلندر قفل، لولا، گیره اسپانیولت و غیره می شود.

ابزارآلات صنعتی

یراق آلات بادی

یراق آلات بادی دارای قدرت بالایی هستند که با فشرده کردن باد یا هوا ایجاد شده اند. برخی از این نوع عبارت است از: آچار ضربه ای بادی، دمنده یا مکنده بادی، تفنگ بادی و جک بادی.

یراق آلات رنگ آمیزی

از یراق آلات رنگ آمیزی برای استفاده هنری و نقاشی به کار گرفته می شود که عبارت است از: قلم مو، غلطک های برفی، رنگ پاش برفی.

یراق آلات هیدرولیک

یراق آلات هیدرولیک دارای طیف گسترده ای هستند که پرکاربردترین آنها یراق آلات پالایشگاهی است.

یراق آلات دستی

این یراق آلات ساده ترین نوع بوده که در زندگی روزمره هم کاربرد فراوانی دارند. انواع انبر دست، پیچ گوشتی، آچار، سوهان و غیره در این دسته هستند.

یراق آلات برقی

استفاده از این نوع نیاز به دقت بالایی دارد. این دسته از ابزار به سهولت در کارها کمک کرده و در صورتی که نکات ایمنی در استفاده از آنها رعایت نشود، خطر آفرین خواهد بود. دریل واگن هیدرولیک و چکش هیدرولیک از انواع این دسته هستند.

یراق آلات دیزلی

این نوع از ابزارها مربوط به کاربردهای دیزلی مانند الکترو پمپ و موتور ژنراتور می شوند.

یراق آلات کابینت

این دسته از یراق آلات پر کابردترین نوع هستند و رایج ترین آنها ریل، دستگیره، جک، قفل و … است.

مناقصات یراق آلات

بسیاری از سازمان های کوچک و بزرگ دولتی و خصوصی برای استفاده از انواع یراق آلات در ساخت قطعات خود اقدام به برگزاری مناقصات می کنند و بر این اساس از میان شرکت های مختلف بهترین را انتخاب می کنند. بر این اساس سازمان مناقصه گزار یک فراخوان عمومی را در روزنامه های کثیر الانتشار و دیگر کانال های ارتباطاتی مانند وب سایت های مختلف آگهی های معاملاتی مانند وب سایت هزاره و غیره اعلام کرده و مناقصه گران اقدام به ارسال مدارک با توجه به دارا بودن شرایط مورد نظر کارفرما می کنند.

پس از این مرحله، مدارک بررسی شده و شرکت ها وارد رقابت با یکدیگر خواهند شد. برنده مناقصه یراق آلات، شرکتی خواهد بود که کیفیت لازم را در این زمینه داشته باشد و قیمت پیشنهادی او کمتر از دیگر رقبا باشد. پس از اعلام برنده نیز قراردادی ما بین دو طرف امضا شده و مدت زمان قرارداد و تعهدات هر دو طرف در آن قید می شود. مناقصات یراق آلات عمدتا شامل خرید یراق آلات سیم، کابل، پیچ و مهره و غیره می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های ابزارآلات صنعتی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مزایده اموال انبار تملیکی

نظارت لحظه ای بر انبار تملیکی در سراسر کشور

تشکیل سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی با هدف تمرکز بر کلیه امور مربوط به جمع ‌آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک، تصرف، تحت توقیف یا مدیریت دولت