بودجه راه و شهرسازی کمتر از هزینه نگهداری جاده‌هاست

کمبود بودجه وزارت راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در طول سنوات گذشته آنطور که باید برای زیرساخت‌ های حمل‌ و نقل هزینه نشده است و در حال حاضر بودجه وزارت راه‌ و شهرسازی حتی کفاف نگهداری راه‌ های کشور را هم نمی ‌دهد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

راه و شهرسازی نیازمند تامین منابع مالی جدید

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور، خیراله خادمی اعلام کرد: در کشور برای زیر ساخت های حمل و نقلی کشور هزینه های زیادی انجام نمی شود. بنابراین با توجه به توسعه ای که در کشور در حال انجام است نیاز است تا یک روش تامین مالی جدید پیش بینی شود تا بتوان به اهدافی که از پیش تعیین شده است، دست پیدا کنیم.

خادمی اضافه کرد: البته این مشکل تامین منابع مالی مورد نیاز برای پروژه های حمل و نقل ارتباطی مربوط به این روزها نیست و در تمام سال های گذشته نیز وجود داشته است. این موضوع به حدی است که حتی بودجه کل وزارت راه و شهرسازی برای نگهداری راه ‌های کشور هم کافی نیست.  درواقع نیاز مالی پروژه ها نه تنها با نیازهای وزارتخانه بلکه با کل بودجه آن نیز هماهنگ نیست.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور ضمن اشاره به هزینه های موجود برای نگهداری راه ها تصریح کرد: در حال حاضر هر راهی در دنیا نیازمند چهار تا شش درصد هزینه آن برای نگهداری است و این موضوع در حالی رخ می دهد که وزارت راه و شهرسازی بودجه لازم را برای نگهداری راه ها ندارد. ما در پروژه های جاده ای و ریلی نیاز به توجه بیشتری داریم و در این زمینه باید تخصیص منابع بیشتری در نظر گرفته شود تا پروژه ها به مرحله اجرا و بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد:  در حال حاضر برای حدود ۱۰ هزار کیلومتر ریل که باید ساخته شود، طرح وجود دارد و در بخش آزادراه ها نیز تقریبا به همین اندازه پروژه داریم. از سوی دیگر طول بزرگراه‌ ها باید به ۳۶ هزار کیلومتر برسد که هم اکنون ۲۰ هزار کیلومتر بوده و حدود ۱۶ هزار کیلومتر باید ساخته شود.  در این میان اولویت اصلی اتصال و تکمیل شبکه ‌ها به خصوص در قسمت هایی است که حلقه ‌های ناپیوسته وجود دارد.

پیش از این هم رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشور طی صحبت هایی جداگانه  از بودجه سال جاری این وزارتخانه انتقاد کرده بود و آن  را معادل هزینه ساخت یک آزادراه دانست و گفت که این بودجه حتی کفاف احداث ۱۶۲ کیلومتر راه آهن رشت- آستارا را هم نمی دهد.

این موضوع در حالی است که وزارت راه و شهرسازی مسئولیت تامین راه های کشور مانند زمینی ( راه و راه آهن) و راه های دریایی و هوایی و اداره امور ترابی کشور و تاسیسات زیر بنایی را بر عهده دارد که همه این موارد نیازمند تامین منابع مالی بسیاری است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های راه سازی، رتبه بالا » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی