شرایط خرید لاستیک دولتی، زیر قیمت بازار آزاد

درخواست خرید لاستیک دولتی به چه صورت است؟

لاستیک یا تایر خودرو مانند بسیاری از کالاهای مصرفی در بازار ایران دارای دو نرخ برای مصرف کنندگان است. درواقع لاستیک یا به صورت دولتی به فروش می رسد؛ که بخشی از هزینه آن را دولت پرداخت می کند و باقی را مصرف کننده پرداخت می کند؛ یا به صورت آزاد وارد بازار می شود که هزینه تولید یا واردات آن با دلار آزاد محاسبه شده و به همین دلیل هم با قیمتی بیشتر از لاستیک دولتی وارد بازار داخل می شود.

پس لاستیک هم مانند دیگر کالاهای مصرفی مثل تخم مرغ، مرغ و غیره یک کالای رایانه ای به شمار می رود و با شرایطی خاص برای مصرف کنندگان فراهم شده است. در ادامه این مقاله از مجله هزاره، به مزایای لاستیک دولتی و نحوه درخواست خرید آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

مزایای لاستیک دولتی

با افزایش نرخ تورم موجود در کشور طی سال های گذشته و رسیدن آن به مرز ۴۰ تا ۵۰ درصد، قیمت دلار از مرز ۳۰ هزار تومان نیز عبور کرده و این مساله موجب شده است تا همه کالاها به شدت گران شوند. یکی از کالاهایی که تحت تاثیر این موضوع افزایش بی سابقه ای را تجربه کرده است، لاستیک است. برای کنترل این افزایش قیمت بی رویه، دولت وارد عمل شده و تلاش کرده تا با عرضه لاستیک دولتی، این کالا را با قیمتی ارزان تر به دست مصرف کننده برساند. بنابراین رانندگان و مالکان خودرو می توانند لاستیک دولتی را با ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزانتر در بازار آزاد تهیه کنند.

درخواست خرید لاستیک دولتی

اگر چه لاستیک دولتی عمدتا به وسایل حمل و نقل عمومی مانند  شامل، اتوبوس، مینی‌ بوس، کامیون و وانت اختصاص داده می شود اما رانندگان و صاحبان خودروهای شخصی هم این امکان را دارند که لاستیک را با نرخ دولتی خریداری کنند. بنابراین روش حضوری و اینترنتی خرید لاستیک به شرح زیر است:

روش حضوری خرید لاستیک دولتی

  • برای خرید لاستیک به روش حضوری باید مستقیما به نمایندگی‌ های شرکت‌ های تایر سازی داخلی مراجعه کرد.
  • بهتر است قبل از مراجعه حضوری برای خرید لاستیک با نمایندگی‌ ها تماس گرفت. نشانی و تلفن نمایندگی ‌ها در سایت شرکت‌ های تایرسازی وجود دارد.

روش اینترنتی خرید لاستیک دولتی

  • راحت ‌ترین روش خرید لاستیک ثبت نام در سایت فروش آنلاین است.
  • ثبت نام در سایت ‌های فروش آنلاین هر روز در ساعات مشخصی انجام می‌ گیرد بهترین زمان ابتدای روز است.
  • پس از خرید، بارگذاری مدارک و واریز وجه، لاستیک ‌ها به آدرس اعلام شده ارسال می‌ شود.
  • همچنین برای تهیه لاستیک می‌ توان به سایت جامع تجارت به نشانی kala.ntsw.ir مراجعه کرد.
لاستیک دولتی

مناقصات لاستیک دولتی

قیمت لاستیک دولتی  ۱۰ تا ۳۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد است. در کنار قیمت لاستیک،  ۹ درصد هم به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور خرید شما اضافه می ‌شود و در صورت خرید اینترنتی، هزینه پست را هم باید پرداخت کنید. این قیمت ها ثابت بوده و نمایندگی ها نمی توانند لاستیک دولتی را با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب به فروش برسانند. بسیاری از شرکت ها در صورت نیاز به لاستیک انواع خودروها، اقدام به برگزاری مناقصاتی می کنند که آگهی آنها در روزنامه های کثیر الانتشار و یا وب سایت های آگهی هایی مناقصاتی مانند هزاره منتشر خواهد شد.

مناقصاتی مانند خرید لاستیک ماشین آلات و خودرو، مناقصه خرید لاستیک لیفتراک، فراخوان ارزیابی کیفی لاستیک لیفتراک و غیره از این دست مناقصات است که شرکت کنندگان در آن در صورت دارا بودن شرایط می توانند وارد فرایند مناقصه شده و به ارسال اسناد و مدارک خود بپردازند. سپس شرکتی برنده مناقصه خواهد شد که دارای شرایط کیفی لازم بوده و قیمت پیشنهادی مد نظر او کمتر از دیگر رقبا در جریان مناقصه باشد. سپس قراردادی ما بین هر دو طرف منعقد شده و تعهدات در آن ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های قطعات خودرو» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

بی نیازی به واردات شمش فولاد

نیازی به واردات شمش فولاد نیست

آمار انجمن تولید کنندگان فولاد کشور از واردات شمش فولاد نشان می دهد که  کشور چند سالی است که از واردات محصولات فولادی و آهن اسفنجی بی نیاز شده و واردات در این زمینه به