خريد خودرو در بورس كالا چگونه است؟

خريد خودرو در بورس كالا چگونه است؟

آن دسته از افرادي كه به دنبال سود سپرده اي هستند براي آنها خريد خودرو در بورس كالا بسيار سودمند است.  تمامی مراحلی را که قرار است برای خرید ماشین از بورس کالا انجام دهيد در کارگزاری که انتخاب مي كنيد؛ انجام خواهد شد. بنابراین، شما به صورت مستقیم نمی ‌توانید اقدام به ثبت سفارش و خرید خودرو بورس کالا کنید و باید هزینه ‌ای را برای کارمزد کارگزاری پرداخت كنيد. در واقع همه اين تمهیدات برای خرید ماشین در بورس کالا در نظر گرفته شده است تا اين كه خودرو به دست متقاضیان واقعی برسد.

شما براي خريد خودرو از بورس كالا مي توانيد به صورت اينترنتي و با استفاده از سامانه كارگزاري خود اقدام كنيد. شما بايد ابتدا كد معاملات بورس كالا دريافت كرده و در بورس كالا خودرو سفارش خود را ثبت كنيد. کد بورسی سجام و کد معاملاتی بورس کالا، مهم‌ترین مدارکی هستند که برای خرید خودرو (دیگنیتی و فیدلیتی و …) در بورس به آن‌ها نیاز دارید. در ادامه به بررسي بيشتر اين موضوع مي پردازيم. پس در ادامه اين خبر با مجله هزاره همراه شويد.

مزایده خودرو

مراحل خريد خودرو در بورس كالا

براي اين كار نياز است تا شما مراحل زير را طي كنيد:

ثبت نام در سامانه سجام:

 پس از باز کردن حساب ، افراد متقاضی حتما باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. سامانه جامع اطلاعات مشتریان که به صورت اختصاري سجام نامیده می ‌شود، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و برای ارائه خدمات یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه ایجاد شده است. سجام سامانه ‌ای است که برای جمع ‌آوری و تجمیع سوابق معاملاتی سهامداران ایجاد شده است. در اين سامانه  سهامداران به راحتی می ‌توانند دارایی ‌های خود را در این سامانه مشاهده كرده و از سودهای دریافتی نیز اطلاع پیدا کنند.

ثبت نام در کارگزاری:

در گام دوم، فرد متقاضی باید در یک کارگزاری ثبت نام کند. ثبت نام در کارگزاری كمك مي كند که فرد راحت تر به معاملات در بورس کالا بپردازد. بنابراين بعد از اینکه فرد در سایت سجام ثبت نام کرد باید در کارگزاری ثبت نام کند و سپس اقدام به گرفتن کد آنلاین از بورس کالا كند.

خرید خودرو در بورس کالا

بازکردن حساب وکالتی:

 در مرحله سوم خريد خودرو در بورس كالا متقاضي بايد يك حساب وكالتي داشته باشد. اين حساب يك نوع حساب بانكي است كه برای واریز وجوه پیش ‌پرداخت مشتری نزد یکی از بانک‌ های منتخب افتتاح می‌ شود.

دریافت کد معاملاتی آنلاین بورس کالا:

 پس از دريافت كد سجام متقاضي بايد كد آنلاين مخصوص بورس کالا را دریافت کند. بايد دقت داشته باشيد که این کد با کد معاملاتی بازار سهام فرق می کند و افرادی که کد معاملاتی بازار سهام را دارند هم باید کد آنلاین بورس کالا را دریافت کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های شرکت کالای بورس ایران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی