سهمیه گاز سیمان ری نصف شد

سهمیه گاز سیمان ری نصف شد

معاوت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خبر از کاهش سهمیه گاز سیمان ری برای مدیریت مصارف خانگی داد و  اعلام کرد: استفاده از مازوت در واحدهای داخل شهر ممنوع است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

کاهش سهمیه گاز سیمان ری

محمد رسول محمدیان ضمن اشاره به این که در ماه‌ های سرد سال سهمیه گاز صنایع پر مصرف مانند سیمان و فولاد مدیریت می ‌شود، خاطر نشان کرد: در اصل برای تامین مصارف خانگی در زمستان، مصارف گاز صنایع مدیریت می ‌شود. در حال حاضر چهار واحد سیمان در تهران شامل یک واحد در شهر ری، یک واحد در پردیس و دو واحد در فیروزکوه فعال هستند.

بر اساس اظهارات محمدیان، برای کنترل مصرف گاز سهمیه گاز سیمان ری ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. این موضوع در حالی رخ داده که سازمان صمت به این موضوع اعتراض کرده است، چرا که این واحد داخل شهر تهران است و به دلیل ایجاد آلایندگی نمی ‌تواند از سوخت جایگزینی استفاده کند.

محمدیان در ادامه اظهارات خود اضافه کرد: پیشنهاد سازمان صمت استان تهران این است که سوخت سیمان ری که در بافت جمعیتی مستقر است، تامین شود و سوخت جایگزین شامل گازوئیل یا مازوت در سه واحد دیگری که در خارج محدوده شهر مستقر هستند؛ تخصیص داده شود. با این حال تا به امروز شرکت گاز در این زمینه تعامل مثبتی نداشته است.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با وضعیت تامین گاز واحدهای فولادی نیز گفت که هنوز در این رابطه گزارشی به سازمان صمت ارائه نشده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ضمن بیان این که کاهش ظرفیت گاز صنایع سیمان روی قیمت این محصول تاثیر دارد، اضافه کرد: واحدهای سیمان در فصل سرد سال مشمول محدودیت برق در فصل سرد محدودیت گاز هستند که روی فعالیت اقتصادی آن ‌ها اثر دارد و فعلا تاثیرات کمی روی قیمت داشته است.

محمدیان همچنین در پایان در پاسخ به این سوال که آیا واحدهای صنعتی از مازوت به جای گاز استفاده می ‌کنند؟  پاسخ داد : قرار بر آن بوده که سوخت جایگزین  گازوئیل باشد و استفاده از مازوت در واحدهای داخل شهر ممنوع است. اما واحدهایی که خارج از حریم شهر باشند و اثرات زیست محیطی و آلایندگی روی هوای کلان ‌شهرهای پیرامون نداشته باشند، در صورت کمبود گاز اجازه استفاده از سوخت جایگزین، یعنی مازوت یا گازوئیل را دارند.

در این زمینه همچنین رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرده است که از میان ۱۱۳ کشور ایران رتبه ۲۴ آلودگی هوا را دارد و در میان ۱۰۷ پایتخت دنیا نیز تهران رتبه ۲۱ آلایندگی را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد که صنایع و سوخت خودروها از عوامل اصلی تولید آلاینده‌های کمتر از ۲.۵ میکرون هستند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مصالح ساختمانی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی