نرخ مالیات 1402 چقدر است؟

مالیات 1402 چقدر است؟

طبق توافق سازمان امور مالیاتی و سازمان برنامه و بودجه، مالیات ۱۴۰۲ با سهم ۶۵۰هزار میلیارد تومانی، منبع اصلی بودجه کشور در سال آینده خواهد بود. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

مالیات ۱۴۰۲ منبع اصلی بودجه کشور

داوود منظور رییس سازمان امور مالیاتی طی جلسه ‌ای که در روز شنبه با حضور رییس‌کل بازرسی کل کشور برگزار شد، تصریح کرد: در اوایل سال جاری جلسه مشترکی با سازمان بازرسی برگزار شد و در این جلسه مواردی از جمله اولویت ‌های سازمان در سال ۱۴۰۱ صحبت شد. نگاه ما در سال جاری این است که بتوانیم مالیات را به منبع اصلی تأمین مالی دولت تبدیل کنیم و در آینده نزدیک بتوانیم کل بودجه جاری کشور را از طریق مالیات تأمین کنیم.

وی در ادامه اظهارات خود ضمن اشاره به این که  در سال ۹۹ متوسط درآمد ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰، ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است و امسال به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده خاطر نشان کرد: ما امیدواریم که علاوه بر رقم تعیین‌شده در بودجه رقم بیشتری را وصول کنیم. در شش ‌ماهه اول امثال ۵۱ درصد از کل تکلیف بودجه‌ای خود را عمل کردیم که به ‌معنای وصول ۲۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات است. امروز نیز ، توانستیم به رقم تعیین ‌شده که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است، برسیم.

داوود منظور، ضمن اشاره به توافق با سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بر این اساس به‌ روی سهم ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه سال ۱۴۰۲ توافق کرده ایم، به این معنا که ماهانه ۵۴ هزار میلیارد تومان در ماه تأمین مالی انجام دهیم. برای رشد مالیات‌ ها بر مبارزه با فرار مالیاتی تمرکز کردیم و تا امروز کمتر از یک ‌میلیون مودی جدید شناسایی شده‌ است.

‌‌
بیشتر بخوانید: نحوه دریافت شماره اقتصادی از سازمان امور مالیاتی

او همچنین تاکید کرد: دسترسی به سامانه‌ های اطلاعاتی و تجمیع آنها این امکان را فراهم کرده است تا در مرحله شناسایی و وصول دست پرتری داشته باشیم. استفاده از اطلاعات ابزارهای پرداخت تحول بزرگی در حوزه مالیات ‌ستانی ایجاد کرده است. در سال جاری و پس از مرداد ماه، رسیدگی را آغاز کردیم.

وی در اظهارات خود به تحول دیگری که در پیش رو است اشاره کرد و آن را  رسیدگی به تعداد ۲۰۰ پرونده بزرگ که ۸۰ درصد ارزش مالیات اشخاص حقوقی را تشکیل می ‌دهند؛ دانست. بر این اساس هم خبره ‌ترین ممیزین کار رسیدگی بر آنها را انجام خواهند داد.

رئیس سازمان امور مالیاتی، این تدابیر را عاملی در اخذ مالیات عادلانه دانست و اظهار کرد: قانون پایانه‌ های فروشگاهی که مرحله اول آن آغاز خواهد شد یک تحول مهم است. امیدوار هستیم تا پایان سال آینده که این قانون به‌صورت مرحله ‌ای اجرا خواهد شد، شاهد افزایش شفافیت باشیم. مبنای برخورد ما با مودیان باید براساس اطلاعات دریافتی از پایانه ‌های فروشگاهی باشد. تلاش بر این است که سطح تماس بین مودیان و ممیزین مالیاتی را به حداقل برسانیم و بخش عمده این موارد را در چارچوب پنجره واحد خدمات مالیاتی پاسخگو باشیم.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های سازمان برنامه وو بودجه کشور » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 1402

طرح همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در سال 1402

افرادی که در مشاغل مختلف حق بیمه پرداخت کرده اند، با آغاز دوران بازنشستگی می‌توانند از سازمان بیمه حقوق دریافت کنند. تعیین دریافتی میزان حقوق بازنشستگی به فاکتورهای مختلف از جمله نوع شغل و سابقه