مراحل پس از برنده شدن در مناقصه دولتی کدام است؟

مراحل پس از برنده شدن در مناقصه دولتی کدام است؟

پس از اجرای مناقصات توسط سازمان‌ های دولتی مراحلی وجود دارد که باید توسط  مناقصه گر یا پیمانکار انجام بگیرد. بنابراین مراحل پس از برنده شدن در مناقصه دولتی به شرح زیر خواهد بود. همراه ما با سایت مناقصه و مزایده هزاره باشید.

وصول ابلاغ نامه پذیرش (نامه ابلاغ برندگی)

بعد از وصول نامه پذیرش و پیش از هر اقدامی باید بررسی شود که آیا با توجه به شرایط روز، انعقاد قرارداد از لحاظ قیمت، تامین منابع و غیره به صرفه است یا ضرر خواهد داشت. اگر زیان ده باشد باید بررسی کرد که پیشنهاد قیمت در حال حاضر هم معتبر است یا خیر و اگر اعتبار قیمت پایان یافته است؛ با مشتری وارد مذاکره شود و با ذکر دلیل و استفاده از قانون با استفاده از یک نامه رسمی انصراف از قرارداد اعلام شود. سپس در این نامه، درخواست عودت تضمین صورت می‌گیرد.

تهیه و ارسال تضمین انجام تعهدات

بعد از وصول نامه ابلاغ برنده شدن باید برای تهیه تضمین انجام تعهدات که عمدتا ضمانت نامه بانکی است؛ اقدام شود. اگر مهلت ارائه تضمین با زمان قید شده در اسناد مناقصه مغایر باشد، می‌توانید با کارفرما موضوع را مطرح کنید و زمان بیشتری بخواهید. این موضوع به خصوص زمانی اهمیت دارد که برای انجام قرارداد فرصت کافی نداشته باشید.

وصول قرارداد برای مهر و امضا مجاز

در این مرحله شما باید منتظر وصول قرارداد برای مهر و امضا مجاز باشید. اگر برای این کار عجله دارید باید موضوع را پی گیری کنید.

بررسی قرارداد و رفع اشکالات احتمالی

زمانی که قرارداد را دریافت کردید اگر بعد از مدت اعتبار پیشنهادات مناقصه باشد مجددا عملی  و سود ده بودن قرارداد را بررسی کنید و در صورت پایان مدت زمان اعتبار پیشنهادات و در صورت اضطرار از پذیرش قرارداد بر اساس قانون خودداری کنید. پس از گفتگو با کارفرما طی یک نامه دوستانه و قاطعانه می‌توانید با استناد به مواد قانونی از انجام قرارداد انصراف دهید.

در غیر این صورت پس از دریافت قرارداد لازم است آن را با فرمت قرارداد که پیوست اسناد مناقصه است در چهار مرحله تطبیق دهید. در مرحله اول کلمه به کلمه قرارداد را با فرمت قرارداد چک کنید. در مرحله دوم باید بررسی شود که آیا مناقصه اصلاحیه، صورت جلسه یا توافق نامه ای  داشته که باید با در قرارداد لحاظ شود.


بیشتر بخوانید: چگونگی نحوه تعیین برنده مناقصه

در مرحله سوم قیمت ها، زمان ها، مشخصات شرکت شما و کلا مواردی که در فرمت قرارداد مسکوت است را بررسی کنید. نهایتا در مرحله چهارم هم بررسی کنید آیا قرارداد دارای اشکالی است که در زمان شرکت در مناقصه از چشم شما جا مانده یا به هر دلیلی در زمان برگزاری مناقصه حل و فصل نشده است.

مهر و امضا مجاز و ارسال قرارداد به مناقصه گزار

بعد از انجام توافق، کلیه نسخه‌ های قرارداد را مهر و امضا مجاز کنید و به همراه یک نامه تحویل کارفرما داده و رسید دریافت کنید.

دریافت ابلاغ قرارداد

در این مرحله شما باید منتظر بمانید تا کارفرما قرارداد را ابلاغ کند. در صورت عدم ابلاغ قرارداد تا پایان اعتبار پیشنهادات و زیان ده بودن قرارداد، شما این اجازه را دارید که بر اساس قانون انصراف خود را اعلام کنید. در این حالت لازم است که بر اساس یک نامه رسمی، موضوع را به کارفرما اعلام کنید.

اجرای قرارداد

در این مرحله همه کارهای رسمی برای انجام پروژه انجام شده و شما کار را شروع خواهید کرد.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ابنیه و عمران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

10 مدل تویوتا برقی به بازار ارائه شد

10 مدل تویوتا برقی به بازار ارائه شد

شرکت تویوتا موتور اعلام کرد که قصد دارد ۱۰ مدل تویوتا برقی باتری ‌دار جدید را تا سال ۲۰۲۶ معرفی کند. در ادامه این خبر با سایت مناقصات و مزایدات کشور هزاره همراه شوید. ارائه