با انواع سیستم های ایمنی پالایشگاه بیشتر آشنا شوید

با انواع سیستم های ایمنی پالایشگاه بیشتر آشنا شوید

پالایشگاه ها و کارخانه ها برای امنیت خود نیاز به سیستم های ایمنی پالایشگاه ویژه ای دارند تا در مواقع لزوم بتواند در برابر حوادث احتمالی مانند آتش سوزی و غیره ایمنی لازم را برای پرسنل و دارایی در صنعت برقرار کند.

برنامه های پیشگیری بهترین برنامه ها برای تضمین ایمنی پرسنل هستند. پالایشگاه ها هم در این زمینه تجهیزات حفاظت متعددی دارند که شامل سیستم های مختلفی مانند آب آتش نشانی، سیستم های فوم اطفاء حریق، کپسول های آتش نشانی و اعلام حریق می شود. در ادامه این مقاله از سامانه مناقصه و مزایده هزاره همراه ما باشید تا با سیستم های ایمنی پالایشگاه بیشتر آشنا شویم.

انواع سیستم ایمنی پالایشگاه

سیستم های ایمنی پالایشگاه به شرح زیر است:

سیستم اطفاء حریق :

برای توزیع آب از Valve های پروانه ای و دروازه ای در مکان های مشخص استفاده شده است. تجهیزات آتش نشانی که بر حسب نیاز در واحد های مختلف روی شبکه آب آتش نشانی قرار می گیرند به شرح زیر هستند:

Hydrant:

سیستم Hydrant که به صورت منشعب بر روی خطوط آب آتش نشانی وجود دارد و معمولا به همراه یک جعبه به نام Hose Box است که از آن برای پر کردن مخزن ماشین های آتش نشانی و همچنین در مواقعی که آب در واحد برای مصارفی چون وقوع حریق شستشو و … مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این  می توان به صورت هم زمان به آن ۳ شیلنگ آتش نشانی وصل کرده و برای اطفاء حریق احتمالی از هر ۳ استفاده کرد.

  Hose Box :

این جعبه در داخل آن شلنگ آتش نشانی و نازل آب و فوم و ظروف نگهداری فوم و واشرهای مربوط به Hydrants قرار دارد.

Monitors :

این سیستم ها در اطراف همه واحدها و بر اساس نیاز نصب شده است و برای آن است که اپراتور بتواند تا رسیدن واحدهای آتش نشانی تا میزانی از گسترش حریق جلوگیزی کند. در آن دسته از واحدهایی که میعانات گازی جریان دارد مانند واحد Stabilization در کنار همه Monitor ها Foam قرار دارد تا در مواقع لزوم از آن ها استفاده شود.


مقاله پیشنهادی: سیستم های ایمنی آتش نشانی چه تجهیزاتی دارند؟

Post Indictor Valve :

این تجهیزات بر روی شبکه و خطوط آب آتش نشانی قرار دارند و از آنها برای توزیع آب آتش نشانی  استفاده می شود. در واقع  PIV ها از جمله Valveهای دروازه ای هستند و دارای نشانگر میزان باز بودن Valve هستند PIV ها برای ایزوله کردن بخشی از شبکه آب آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرند و در صورت بستن آنها (هنگام تعمیرات یا شکستن خطوط آب آتش نشانی) می توان از بقیه شبکه استفاده کرد.

Dry Powder Extinguishers :

این سیستم ها کپسول های خاموش کننده پودر و گاز نیتروژن در اندازه های ۱۲ و ۵۰ کیلویی هستند که درون واحدهای فرایندی و نزدیک تجهیزات برای خاموش کردن آتش های کوچک قرار دارند.

CO2 Extinguishers :

این کپسول های خاموش کننده دارای گاز دی اکسید کربن CO2 هستند که در اندازه های ۱۲ و ۵۰ کیلویی که معمولا درون Sub Station ها و خارج از آنها یعنی مجاور Transformer Rooms و اطراف پمپ ها و کمپرسورها قرار دارند.

Deluge System :

سیستم Fire Ring به صورت اتوماتیک عمل می کند و آب را به برج و غیره می رساند. در زمان فعال شدن Deluge و اسپری شدن آب به تجهیز و قسمت مورد نظر زنگ مربوط سیستم فعال می شود و اپراتور و یا دیگر افراد را به صورت شنیداری از فعال شدن سیستم آگاه می کند.

مناقصات سیستم ایمنی پالایشگاه

بسیاری از پالایشگاه هایی که در فعالیت های خود؛  نیاز به سیستم های ایمنی دارند؛ اقدام به برگزاری مناقصاتی می کنند تا از شرکت های ارائه دهنده این سیستم ها برای اجرای آن در پروژه های خود کمک بگیرند. مناقصه گزاران  با استفاده ازیک فراخوان عمومی برای این سیستم ها و تجهیزات، آگهی آن را در روزنامه های کثیرالانتشار و یا وب سایت های اطلاع رسانی آگهی می کنند. سپس افراد حقیقی یا حقوقی که  فراهم  کننده این سیستم ها هستند؛ اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود به این سازمان ها کرده و وارد فرایند رقابتی مناقصه می شوند. شرکت کننده ای در این مناقصات برنده خواهد شد که دارای ویژگی های کیفی مورد نیاز سازمان مناقصه گزار بوده و پایین ترین قیمت پیشنهادی را ارائه کند.

این مناقصات اغلب در حوزه هایی مانند مناقصه فراخوان ارزیابی کیفی fire&gas detection system ساخت  general monitors ، مناقصه فراخوان ارزیابی کیفی جهت لیست کوتاه سامانه های حفاظت الکترونیک (اعم از سیستم های نظارتی، سامانه های حفاظتی و اعلام سرقت، کنترل تردد، اعلام و اطفاء حریق و غیره)، مناقصه عمومی یک مرحله ای نصب و راه اندازی سیستم اعلان و اطفاء حریق و غیره انجام می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های سیستم های ایمنی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

صادرات خودرو سایپا

صادرات خودرو سایپا به ونزوئلا

اولین صادرات خودرو سایپا که شامل خودروهای کوییک و ساینا است؛ به ونزوئلا انجام شد. در طی این فرایند وزیر حمل و نقل و سفیر ونزوئلا نیز حضور داشتند. در ادامه این خبر با مجله