مزایا و معایب رنگ آمیزی ساختمان

مزایا و معایب رنگ آمیزی ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان و نقاشی بیرون یا فضای داخلی آن از مهم ترین بخش های ساخت سازه و ساختمان است که به تنوع دادن به خانه، از بین رفتن بخش های کهنه و فرسوده و ترمیم دیوارها کمک بسیاری می کند.

رنگ آمیزی موجب می شود تا اشیا در برابر آب مقاوم تر شوند و از اکسید شدن فلزات هم جلوگیری می کند. برای رنگ آمیزی از رنگ های مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال رنگ روغنی که اغلب اوقات برای فضای داخلی خانه ها استفاده می شود؛ رنگی است بر پایه آب که با هدف براق تر شدن دیوارها و راحت تر تمیز کردن آنها به کار می رود. در ادامه این مقاله با سایت مناقصه و مزایده هزاره همراه باشید.

رنگ آمیزی داخل ساختمان

رنگ آمیزی داخل ساختمان شامل رنگ کردن دیوارها و نرده ها و غیره می شود که رنگ آن با توجه به محل قرار گرفتن دیوار، جنس دیواره و اندازه آن انتخاب می شود. عمدتا از رنگ های زیر برای رنگ آمیزی داخل ساختمان استفاده می شود.

  • رنگ پرایمر:  رنگ پرایمر یکی از رنگ ‌های مناسب برای دیوارهای گچی است که استفاده از آن برای دیوار موجب به وجود آمدن یک زیرساخت مناسب و آماده کردن آنها برای پذیرش رنگ می شود. از این رنگ به صورت محلول بر روی دیوارها استفاده می شود و موجب می‌ شود دیوار گچی کمی نم دار شود تا برای رنگ آمیزی آماده باشد.
  • رنگ لایه زیرین:  زمانی که یک دیوار از قبل رنگ خورده باشد و شما بخواهید آن را مجدد رنگ کنید؛ باید از رنگ لایه زیرین استفاده کنید. در واقع رنگ لایه زیرین یک پوشش و یک زیرسازی مناسب برای رنگ اصلی است و روشن بودن یا تیره بودن آن به رنگ قبلی دیوار وابسته است.
  • رنگ‌های براق: از این نوع رنگ ‌ها به دلیل براق بودن و جلوه زیبایی که دارند استفاده می ‌شود و کمتر در زیر سازی از آنها استفاده می گردد.

رنگ آمیزی بیرون ساختمان

هدف از رنگ آمیزی بیرون ساختمان زیبا کردن نمای آن و مقاوم کردن دیوار در برابر باران و غیره است. این رنگ ها باید ویژگی های خاص خود را دارا باشند. برای مثال رنگ دیوارهای بیرونی باید در برابر انواع شرایط آب و هوایی  مانند سرما، گرما، آفتاب، باران، تگرگ و برف مقاوم باشد.


مقاله پیشنهادی: مزایای رنگ آمیزی و سند بلاست چیست؟

مزایای رنگ آمیزی ساختمان

از جمله مزایای رنگ آمیزی به محافظت از دیوار و سقف، زیبایی دادن به محیط، مقاومت در برابر آب و غیره می توان اشاره کرد؛ اما دلیل اصلی زیبایی بخشیدن به خانه است.

معایب رنگ آمیزی ساختمان

اغلب معایب ساختمان زمانی خودنمایی می کند که رنگ آمیزی به درستی انجام نشده باشد.

  • زمانی که سطوحی که رنگ شده در معرض رطوبت قرار بگیرد یا دیوار نم داشته باشد و کثیف بشود زیر سطح رنگ شده هوا می ‌رود و باد می‌کند یا به اصطلاح طبله می کند و علاوه بر این، باعث ترک خوردگی می ‌شود.
  • وقتی رنگ در معرض نور خورشید باشد و نور خورشید به صورت مستقیم به آن بتابد موجب کمرنگ شدن رنگ دیوار می ‌شود.
  • پوسته پوسته شدن هم از دیگر معایب رنگ است. این اتفاق زمانی رخ می ‌دهد که رنگ به خوبی به لایه زیرین نچسبیده باشد که می‌ تواند به دلیل وجود داشتن گرد و غبار یا وجود نداشتن زیر سازی مناسب رخ دهد.

مناقصات رنگ آمیزی ساختمان

در ارتباط با انواع رنگ آمیزی ساختمان، مناقصات متنوعی توسط شرکت ها مختلف برگزار می شود. در فرایند مناقصه سازمانی که بهترین پیشنهاد قیمت و بالاترین کیفیت را ارائه بدهد برنده مناقصه خواهد بود. شرکت هایی که نیازمند خدمات باشند اقدام به برگزاری مناقصه می کنند و  به این ترتیب از شرکت های ارائه دهنده این خدمات دعوت به همکاری می کنند. در این صورت بسیاری از شرکت ها با ارائه این نوع از خدمات، می توانند در این مناقصات شرکت کرده و در صورت داشتن کیفیت لازم و پیشنهاد بهترین و کم ترین قیمت برنده مناقصه شوند. مناقصات رنگ آمیزی ساختمان عمدتا در حوزه هایی مانند مناقصه رنگ آمیزی و اسید شوئی کارخانه،  مناقصه انجام عملیات تمیزکاری، آماده سازی و رنگ آمیزی سطوح تأسیسات، تجهیزات و مخازن، مناقصه واگذاری رنگ آمیزی سطوح فلزی و غیره صورت می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های خطوط رنگ آمیزی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مزایده موسسه کوثر

معرفی موسسه کوثر و مزایدات این مجموعه

موسسه کوثر یک موسسه مالی و اعتباری است که وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است. افتتاح اولین شعبه صندوق پس ‌انداز قرض‌الحسنه کوثر در سال ۱۳۸۷ و اخذ موافقت اصولی موسسه اعتباری