تارا، نسل جدید خودروهای ایرانی

تارا، نسل جدید خودرو های ایرانی

پس از انتقاد های فراوان، ایران‌خودرو اقدام به طراحی و ساخت خودرو های جدید کرد. همانطور که می دانید، سال ها خودرو هایی همچون ۴۰۵، پارس، ۲۰۶ و سمند سردمداران فروش این شرکت بودند. ایران‌خودرو در محصولات جدید خود، تلاش کرد تا از لحاظ ظاهر و فنی رشد و ترقی داشته باشد. البته این محصولات همچنان ایراد هایی در خود دارند. اما آنچه تغییر یافته است رویکرد این شرکت است. تارا یکی از نمونه های رشد ایران‌خودرو است. این محصول پس از دنا، دومین طراحی یونیک این شرکت بود. البته همانطور که عرض کردم ایراداتی به آن وارد است. به هرحال برای شروع می توان به آن اعتبار بخشید. در این مقاله سامانه مناقصه و مزایده به بررسی خودرو تارا می پردازیم همراه ما بمانید.

معایب خودروی تارا

ایرادات فنی و ظاهری تبدیل شده است به معضل جدید خودرو های ایرانی. بارها در اخبار یا صفحات بررسی خودرو، دیده ایم که خودروی صفر دارای مشکلات فراوانی بوده است. برای مثال کمپرسور عمل نکرده است. یا بدنه ی خودروی صفر کامل رنگ شده تشخیص داده شده است. از طرفی گفته می شود تارا بدنه ضعیفی در قسمت سقف دارد. شما می توانید به راحتی با دست حالت آن را بصورت موقت تغییر دهید.

مزایدات خودرو سواری

تارا دنده ای، معمولا دارای مشکل گیربکس است. این خودرو هنگام خاموش یا روشن بودن، مشکلاتی را در تعویض دنده دارد. کف این خودرو فاصله کمی با زمین دارد. قسمت پشت و جلوی ماشین، خود به تنهایی طراحی خوبی دارند اما مناسب یکدیگر نیستند.

بررسی خودرو تارا

تغییرات قیمت خودرو تارا

خودروی تارا در دو تیپ ساده و اتومات به بازار عرضه شده است. همین امر تفاوت هایی در قیمت آن ایجاد می کند. قیمت این محصول در بازار افت داشته است. این موضوع شامل هر دو تیپ این خودرو است. در ۵ ام اردیبهشت، قیمت تارا دنده ای، ۸۱۵ میلیون تومان و تارا اتومات ۹۹۰ میلیون تومان بوده است.

هم اکنون قیمت این خودرو مدل دنده ای و اتومات به ترتیب ۶۸۷ و ۸۵۰ میلیون تومان است. همانطور که می دانید، با ثبت نام وخرید این خودرو از کارخانه قیمتی به مراتب کمتری را پرداخت خواهید کرد. البته این قیمت افزایش نیز داشته است، اما به مراتب کمتر از آنچه در بازار است عرضه می شود. آخرین قیمتی که کارخانه اعلام کرده است، ۳۹۰ میلیون تومان است که افزایش ۲۰ میلیونی داشته است. شما عزیزان برای خرید ماشین تارا قیمت کارخانه را در نظر بگیرید.

مشخصات فنی خودرو تارا

قدرت موتور خودروی تارا، ۱۱۳ اسب بخار است. مدل گیربکس ۵ دنده و پیشرانه ۴ سیلندر TU5 را به مشتریان ارائه می کند. حجم موتور تارا ۱.۶ لیتر می باشد. محور محرک این خودرو نیز، دیفرانسیل جلو است. حجم باک تارا، ۵۰ لیتر است و ۷ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت دارد. این خودرو ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد.


مقاله پیشنهادی: خودرو اطلس سایپا کی وارد بازار میشود؟ [بررسی مشخصات+عکس]
‌‌

گیربکس ۵ سرعته دستی و ۶ سرعت اتوماتیک، تنفس موتور طبیعی و استاندارد آلایندگی یورو ۵ از دیگر مشخصات فنی این خودرو است. مشخصات خودرو تارا که پیش تر بیان شد، در رابطه با هر دو تیپ یعنی تارا اتوماتیک جدید و تارا دستی صدق می کند. همانطور که پیشتر عرض کردیم، تارا از خودروی های سری جدید ایران‌خودرو است. در واقع با اینکه خیلی جای تعریف تمجید ندارد؛ اما همچنان از هیچ یا کپی کردن بهتر است. امیدواریم طی سال های آینده، بتوانیم خودرو های درجه و در سطح جهانی در کشورمان تولید کنیم.

داخل ماشین تارا

بررسی طراحی ظاهری تارا

رخ خودرو تارا به شدت جذاب است. چراغ خطی پشت این خودرو نیز بسیار زیباست. اما همانطور که قبلا عرض کردم، این دو فرم با یکدیگر همخوانی ندارند. انگار این خودرو از اتصال دو خودروی دیگر تولید شده است. این خودرو دررنگ های سفید، مشکی، آبی رویال و کبود، نقره ای به بازار عرضه شده است.

داخل کابین خودرو، کیفیت صندلی مناسب و قابل قبول را شاهد هستیم. باکس موبایل در کنار دنده قرار داده شده است. در پایین دنده نیز، کلید های بالابر شیشه جای گرفته اند. دستگیره های در، داشبورد، و فرمان این خودرو نیز در مقایسه با تولیدات دیگر، بسیار خوب ساخته وطراحی شده اند.

عکس خودروی تارا

همانطور که می دانید، شرکت های ایرانی به کل در تبلیغات و عکاسی ضعیف اند. تصاویر خیلی جزئی نگر از تارا با کیفیت مناسب در دسترس نیست؛ اما تعدادی از آنهارا برایتان در ادامه آورده ایم.

این ماشین، طبق آنچه مصرف کنندگان گفته اند، رخ جذاب و شتاب خوبی دارد. ماشین تارا اتوماتیک، به دلیل بروز بودن، امکانات بهتری را نیز ارائه می کند. از طرفی با توجه به ابعاد نسبتا بزرگ آن و همچنین صندوق عقب جادار تارا، این خودرو مناسب خانواده است. در انتهای این مقاله، لطفا نظرات و اطلاعات خودرا در رابطه با این خودرو برای ما در زیر همین مقاله کامنت کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایدات خودرو» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

درمورد مالیات بر اجاره چه می دانید؟

درمورد مالیات بر اجاره چه می دانید؟

قبل از آنکه در این مقاله به موضوع اصلی مالیات بر اجاره بپردازیم، بهتر است بدانیم که پرداخت مالیات در واقع راهی برای تامین هزینه‌ های عمومی کشور در زمینه‌ های عمرانی، سلامت و سایر