مزایده ایران خودرو و شرایط شرکت در آن

مزایده خودرو

در این مقاله از مجله هزاره، به سراغ موضوع مزایده ایران خودرو رفته‌ایم. همانطور که اشاره کردیم، مزایده از جمله پیمان‌های رقابتی است که در آن خریدار با بیشترین رقم اعلامی صاحب کالا یا خدمات می‌شود. بنابراین با برگزاری یک مزایده، کالا یا خدماتی در معرض فروش گذاشته شده و اعلام کننده بالاترین قیمت، مالک آن خواهد شد.

فرایند مزایده توسط هر فرد یا سازمانی قابل اجرا است. یکی از بزرگترین سازمان‌های برگزارکننده، ایران خودرو است که در ادامه به شرایط شرکت در این مزایدات خواهیم پرداخت.

نحوه قیمت گذاری اقلام مزایده‌ای در مزایده ایران خودرو

در فرایند مزایده ایران خودرو، قیمت گذاری تمام اقلام و خودروهای مزایده‌ای به وسیله کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌شود. اطلاع رسانی این مزایدات نیز از طریق مبادی رسمی مانند روزنامه‌ها و فضای مجازی صورت خواهد گرفت.

بنابر اعلام مدیر مزایدات ایران خودرو، این امکان از سال ۱۳۹۹ و با ایجاد وب سایتی ویژه برای این کار، فراهم شده است و به این صورت، بستری جدید برای شرکت در مزایده ایران خودرو برای هموطنان ایجاد شده است. با  استفاده از این وب سایت، افراد می‌توانند اطلاعات کاملی از مزایدات به دست آورده و برای استفاده از امکانات سایت نیز، نیاز به ثبت نام و عضویت در آن وجود دارد. همچنین هیچ گونه محدودیتی برای عضویت در سایت و اطلاع از برنامه‌های مزایده ایران خودرو نیز وجود ندارد.

در مرحله دوم از تکمیل وب سایت مزایده نیز امکان برگزاری اینترنتی مزایده اقلام تولیدی و غیر تولیدی فراهم می‌شود. در این سایت همچنین امکان مشاهده و ارائه قیمت پیشنهادی اقلام مزایده‌ای بدون نیاز به حضور فیزیکی افراد،  وجود دارد. پس از پایان رسیدن زمان مزایده هم به مانند دیگر مزایدات، فرایند بازگشایی پاکت‌ها و رمزگشایی اینترنتی قیمت‌ها با حضور تیم اجرایی و نظارتی انجام می‌گیرد و نتیجه این مزایدات اعلام عمومی خواهد شد. پس از آن نیز مراحل واگذاری اقلام مزایده‌ای صورت خواهد گرفت.

بر اساس ضوابط و قوانین حاکم بر مزایده، تمام اقلام و خودروهایی که در مزایده حضور دارند؛ به وسیله کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری شده و هم زمان با اعلام قیمت‌های پیشنهادی مزایده گران، قیمت کارشناسی نیز اعلام خواهد شد و بالاترین قیمت پیشنهادی به شرط آنکه کمتر از قیمت کارشناسی اعلام شده، نباشد، برنده مزایده ایران خودرو خواهد شد.

مزایده ایران خودرو

اقلام موجود در مزایدات ایساکو

در مزایده ایران خودرو، خودرو و دیگر اقلام خودرویی حضور دارند که این اقلام شامل اقلام غیر مولد گروه صنعتی ایران خودرو و قطعات است. بر این مبنا هر کالای تولیدی که به هر دلیلی از فرایند فروش ایران خودرو یا ایساکو خارج شود؛ به مزایده گذاشته خواهد شد.

برخی از خودروها نیز به دلیل ایرادات فنی و کیفی قابلیت فروش در سیستم ایران خودرو به عنوان خودرو صفر را ندارند و به همین دلیل هم در طرح‌های مزایده ایران خودرو به فروش می‌رسند. آگهی مزایدات در این سازمان خودرویی، پیش از زمان برگزاری مزایده، در دو روزنامه کثیرالانتشار منتشر خواهد شد.

سایت اصلی ایران خودرو به آدرس www.ikco.ir  و وب سایت www.Auction.ikco.ir نیز برای اطلاع از مزایدات در نظر گرفته شده است که ایران خودرو با استفاده از ارسال پیامک برای مشتریان خود نیز کار اطلاع رسانی مزایدات را انجام خواهد داد. پس از درج آگهی‌ها، به مدت ۳ تا ۵ روز زمان برای بازدید و ارائه قیمت پیشنهادی اقلام در نظر گرفته شده است.

در کنار مزایده اقلام غیر تولیدی ایران خودرو،  از سال گذشته و از طریق بورس کالا نیز فروش این اقلام آغاز شده است. این کار موجب ایجاد شفافیت بیشتر و حذف تشریفات اداری شده است. در این مزایدات، برخی از خودروهایی که از خط تولید خارج شده و تولید نمی‌شوند بر اساس مجوزهای دریافتی از شورای رقابت در فرایند مزاید مزایدات به فروش خواهند رسید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال اطلاعات خودروهای مزایده ای هستید «مزایدات خودرو» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی