معرفی بزرگترین صنعت خودروسازی جهان

بزرگترین صنعت خودروسازی جهان

در چند سال اخیر، غول های بزرگ صنعت خودروسازی با یکدیگر به رقابت پرداخته اند. هر کدام از این برندها سعی می کنند در یک یا چند معیار از رقبای خود پیشی بگیرند و عنوان بزرگترین صنعت خودروسازی جهان را به خود اختصاص دهند. این معیار ها شامل: طراحی محصولات ساختار شکن و زیبا، معرفی فناوری های جدید- برقی بودن خودرو، امکانات جانبی جالب و شگفت انگیز، عمر مفید محصولات تولیدی و کم استهلاک بودن آنها، رکوردهای فروش و به رخ کشیدن موفقیت های هر شرکت خودروسازی به دنیا است.

بنابراین، هر سال فهرست بزرگترین و برترین خودروسازان دنیا به روزرسانی می شود وگاهی تفاوت دو شرکت در این فهرست خیلی کم و ناچیز است. در این مقاله از سایت مناقصه و مزایده هزاره به معرفی بزرگترین صنعت خودروسازی جهان در رده اول تا پنجم می پردازیم.

فولکس واگن (Volkswagen) از آلمان

نخستین جایگاه از فهرست بزرگترین خودروسازان جهان متعلق به فولکس واگن است. این شرکت آلمانی که به عنوان بزرگترین صنعت خودروسازی جهان شناخته شده است، در سال ۱۹۳۰ و توسط رهبر نازی آلمان یعنی هیتلر و حزب او راه اندازی شد. مهمترین محصول تاریخ سالهای ابتدایی این شرکت، مدل فولکس بیتل (قورباغه ای) است که تحت عنوان یک تولید تک محصولی به رکوردها و موفقیت های زیادی دست یافت. علاوه بر آن، این شرکت با نام های بزرگ خودرویی همچون؛ خودروهای سواری آئودی، سئات، اسکودا و … شهرت دارد.

خودروسازی فولکس واگن (Volkswagen) آلمان

امروزه بزرگترین کارخانه تولید خودرو در دنیا دارای مساحت بالغ بر حدود ۶.۵ کیلومتر مربع است که در شهر ولفسبورگ آلمان قرار گرفته است. این کارخانه تولیدی می تواند به صورت روزانه ۳۸۰۰ خودرو تولید نماید و این رقم به طور میانگین سالانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خواهد بود. به همین خاطر، فولکس واگن از موفق ترین شرکت های خودروسازی به شمار می آید و در طی چند سال اخیر به پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه تولید محصولات هیبریدی دست یافته است. این شرکت آلمانی، برنامه آینده خود را تحت عنوان ” باهم- استراتژی ۲۰۲۵″ با هدف متحول نمودن کسب و کار اصلی خودروسازی خود ارائه کرده است. علاوه بر این، اعلام نموده که تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۳۰ خودروی تمام برقی را تولید و به بازار عرضه کند.

تویوتا (Toyota) از ژاپن

این شرکت ژاپنی در سال ۱۹۳۷ راه اندازی شد و در حال حاضر بعد از فولکس واگن در رده دوم بزرگترین صنعت خودروسازی جهان قرار دارد. این شرکت به عنوان اولین خودروساز تاریخ بوده است که در طی یک سال موفق به تولید بیش از ده میلیون دستگاه خودرو در سطح جهان شده است. کمپانی تویوتا توانسته است که این رکورد را از سال ۲۰۱۲ حفظ کند و دفتر مرکزی این شرکت در آبچی ژاپن قرار دارد.

شرکت خودروسازی تویوتا

از سال ۲۰۱۴ تویوتا به عنوان عمده ترین شرکت از نظر سرمایه در کشور ژاپن است و اختلاف آنها با رده بعدی بیش از دو برابر کل سرمایه مقام دوم این فهرست می باشد. همچنین، این شرکت به عنوان یکی از برترین ها در حیطه فروش خودروهای هیبریدی و برقی محسوب می شود و در ساخت ماشین های هیدروژنی نیز جزو رده های بالا به شمار می آید. فروش جمعی مدل های هیدروژنی تویوتا، هیبریدی و لکسوس در ژانویه سال ۲۰۲۰ به ۱۵ میلیون دستگاه رسید و سری مدل خودرو پریوس هیبریدی از سال ۲۰۱۷ با فروش ۶ میلیون خودرو، رکورددار فروش این شرکت ژاپنی است. این شرکت ژاپنی با عبارت ” مفهوم مدیریت ایمنی یکپارچه” تعهد خود را در حیطه ایمنی نیز نشان داده است.


مقاله پیشنهادی: ۱۰ مدل تویوتا برقی به بازار ارائه شد

دایملر(Daimler) از آلمان

دایملر آگ دارای سومین رتبه در بزرگترین صنعت خودروسازی جهان است. این شرکت با تولید خودروهای لوکس درجه یک از سال۱۸۸۶ تاسیس شد و دارای یک و نیم قرن سابقه می باشد. دفتر مرکزی دایملر در اشتوتگارت آلمان واقع شده است. این شرکت به واسطه تولید خودروهای سواری بنز، کامیون های دایملر، انواع وانت، اتوبوس ها و خدمات مالی، با قدرت در بازار جهانی خودرو ظاهر شده است.

شرکت خودروسازی دایمر

مرسدس بنز به عنوان یکی از زیرمجموعه های دایملر، از مطرح ترین برند های این شرکت است و دارای تخصص و مهارت در تولید خودروهای لوکس و با کیفیت می باشد. این شرکت در بخش تولید خودروهای برقی نیز دارای عملکرد بسیار خوبی است. به گونه ای که تا به امروز ۱۳۰ هزار دستگاه خودروی هوشمند برقی را در سراسر دنیا به فروش رسانده است. یکی از رکوردهای مرسدس بنز، افزایش میزان فروش ماهانه به مدت ۴ سال و بدون وقفه است. دایملر جهت پیشبرد اهداف آینده نگر خود با شرکت بوش برای توسعه رانندگی اتوماتیک، همکاری می نماید.


مقاله پیشنهادی: معرفی و بررسی مشخصات خودرو فونیکس

فورد (Ford) از آمریکا

شرکت خودروسازی فورد خودروساز آمریکایی چند ملیتی است که در سال ۱۹۱۹ در دلاویر آمریکا راه اندازی شد. این شرکت با خرید کارخانه میشیگان – به خودروسازی فورد نیز معروف بود- از سال ۱۹۰۳ برای تولید و فروش خودروهایی که توسط خودروساز قدیمی به نام هنری فور تاسیس شده بود؛ شروع به کار نمود. این برند در چهارمین رده بزرگترین صنعت خودروسازی جهان قرار گرفته است.

شرکت آمریکایی فورد در محصولات این کمپانی با نام فورد و یا در شاخه لوکس و لاکچری تحت عنوان تجاری لینکلن به فروش می رسد. شرکت فورد با خرید سهام تعدادی شرکت و داشتن قراردادهای همکاری با سایر خودروسازان جهان در کشورهای برزیل، انگلستان، تایوان، چین، ترکیه و روسیه سرمایه گذاری نموده است. سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک قرار دارد و از طریق خانواده فورد کنترل و نظارت می شود؛ با توجه به اینکه سهم آنها به طور کمی در پایین ترین عدد قرار گرفته است ولی این خانواده حق رای اصلی در تصمیم گیری ها را دارند. فورد از سال ۱۹۱۴ روشی برای تولید سریع تر و بهینه تر خودرو در جهان ارائه نمود که در حال حاضر در تمام نقاط جهان قابل استفاده است و به متد ” فوردیسم” مشهور است.

خودروسازی فورد آمریکا

این شرکت در سال گذشته چندین مدل خودرو را به بازار ارائه نموده است که از این میان می توان به EcoSport، F-150، Focus Electric، Expedition و فیستا و همینطور نسل جدید لینکلن نویگیتور اشاره نمود که هر یک از این مدل ها در کلاس های خود جزو بهترین های جهان به حساب می آیند.

جنرال موتورز(General Motors) از کشور آمریکا

گزینه بعدی بزرگترین صنعت خودروسازی جهان به شرکت آمریکایی جنرال موتورز تعلق دارد. یکی از قدیمی ترین شرکت ها است که در سال ۱۹۰۸ راه اندازی شد. در حال حاضر، به عنوان بزرگترین خودروسازی کشور آمریکا به حساب می آید. دفتر مرکزی این شرکت در دیترویت آمریکا واقع شده است و فعالیت های خود را در پنج قاره جهان مدیریت می کند. جنرال موتورز با داشتن ۱۸۰ هزار کارمند از ۷۰ ملیت مختلف، تیم بسیار متنوع و در عین حال متخصص دارد. این کارخانه با برخورداری از هشت برند مشهور و متمایز نظیر: بیوک، جی ام سی، کادیلاک، بائوجون، هولدن، وولینگ و جیفانگ در بازار جهانی فعالیت می نماید.

خودروسازی جنرال موتورز

این شرکت دارای طیف گسترده ای از وسایل نقلیه از خودروهای برقی تا وانت های سنگین وزن را با استفاده از شبکه فروش جهانی خود در دنیا ارائه می کند. شورولت برقی، یکی از موفق ترین خودروهای شرکت جنرال موتورز در سال های گذشته بوده که با یک بار شارژ کامل تا ۳۷۰ کیلومتر را می پیماید. هم اکنون مدل های طراحی شده این کمپانی برای سنجش تصادف به یکی از استانداردهای مرسوم در دنیای خودرو مبدل شده و از این نظر نیز جزو خودروسازان پیشروی این صنعت به حساب می آیند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های بین الملل » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

انواع تجهیزات مکانیکی و معاملات آنها

انواع تجهیزات مکانیکی و معاملات آنها

تجهیزات مکانیکی به اجزا و تجهیزاتی گفته می شود که نقش مهمی را در لوله کشی میان اجزای مختلف مانند لوله و اتصالات و غیره ایفا کرده و برای انتقال سیال گاز یا مایع استفاده