معرفی انواع موتور بنلی و مشخصات فنی آن

معرفی انواع موتور بنلی و مشخصات فنی آن

برند بنلی نامی مترادف با موتورسیکلت‌های با کیفیت است. این برند ایتالیایی بیش از ۱۱۰ سال است که در زمینه ساخت موتورسیکلت فعالیت دارد و خود را به عنوان یکی از معتبرترین برندها در این صنعت تثبیت کرده است. موتورسیکلت‌های این برند به دلیل کیفیت ساخت، سبک و عملکرد مورد تحسین قرار گرفته اند و در طول سال‌ها جوایز متعددی را کسب کرده‌اند. این موتور سیکلت‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که طیف وسیعی از موتورسواران از مبتدی تا علاقمندان با تجربه را به خود جذب کرده اند. تعهد بنلی به نوآوری و کیفیت، آن را به انتخاب ایده‌آل برای کسانی که به دنبال یک تجربه قابل اعتماد و هیجان‌انگیز هستند، تبدیل کرده است. در ادامه این مقاله از پایگاه مناقصه و مزایده هزاره انواع موتور بنلی را معرفی خواهیم کرد.

انواع موتور بنلی

مشخصات موتور بنلی مدل ۱۸۰s

موتور بنلی ۱۸۰s دارای یک موتور تک سیلندر، ۴ زمانه و ۴ سوپاپ با مایع خنک کننده است. با ۱۷۵ سی سی حجم و سوخت انژکتوری، ضریب تراکم بالای ۱۱ به یک، ۱۷.۸ اسب بخار قدرت و ۱۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ترمزهای تک دیسکی ۲۶۰ میلیمتر در جلو و ۲۲۰ میلیمتر در عقب است. این موتورسیکلت دارای گیربکس ۶ سرعته است، سه شمع در سیلندر دارد، حداکثر سرعت آن ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است و می‌تواند فراتر از ۱۴۰ کیلومتر در ساعت نیز سرعت داشته باشد. برای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۳ لیتر بنزین نیاز دارد و از مخزن سوخت ۱۰ لیتری برخوردار است. حجم روغن موتور بنلی ۱۸۰ بین ۳.۳ تا ۳.۵ لیتر است.

موتور بنلی ۱۸۰s دارای استارت الکتریکی، طول ۲۰۳۰ میلیمتر، عرض ۷۸۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۰۷۰ میلیمتر، فاصله بین دو محور۱۳۴۵ میلیمتر و وزن کم ۱۴۷ کیلوگرم است. دارای صفحه نمایشگر است که کیلومتر شمار، وضعیت دنده، چراغ چک پیشرانه، میزان سوخت، دور موتور، ﻧﻮر ﺑﺎﻻ، کنترل اﻧﺠﯿﻦ، ﺧﻼصی، دﻣﺎی آب، دﻧﺪه و ﺳﺎﻋﺖ را نشان می‌دهد. آینه‌ها لوزی شکل هستند و زین، کوچک و سطح باک، بالا طراحی شده است. به دلیل ابعاد کوچک زین، برای سواران بزرگ جثه راحت نخواهد بود. طراحی شیک چراغ‌های جلو و عقب، ظاهری جذاب به آن بخشیده است.

مشخصات موتور بنلی مدل ۱۵۰ TNT

موتور بنلی ۱۵۰ دارای یک موتور ۱۵۰ سی سی تک سیلندر، ۴ زمانه و ۲ سوپاپ است که با هوا خنک می‌شود. حداکثر توان خروجی ۱۱.۶ کیلووات در ۸۵۰۰ دور دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۱ نیوتون متر در ۶۵۰۰ دور دقیقه را تولید می‌کند. موتور بنلی مدل ۱۵۰ TNT به یک گیربکس ۵ ساعته دستی متصل می‌شود و دارای یک شمع است. دارای ترمز دیسکی جلو و ترمز کاسه‌ای عقب برای عملکرد موثر ترمز است. از حداکثر سرعت۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برخوردار است و سیستم سوخت انژکتوری دارد.


مقاله پیشنهادی: تعویض روغن موتورسیکلت چه زمانی باید انجام شود؟

دارای طول ۲۰۰۰ میلی‌متر، عرض ۷۸۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۰۷۰ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور آن ۱۳۶۰ میلی‌متر و فاصله آن از سطح زمین ۱۷۵ میلی‌متر است. وزن این موتور سیکلت ۱۱۷ کیلوگرم و ظرفیت مخزن سوخت آن ۱۶ لیتر است. مصرف سوخت آن ۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تایید شده است. نوع استارت این موتورسیکلت برقی و هندلی است و به دلیل برخی از ویژگی‌ها به یک انتخاب عالی برای موتور سواران تبدیل شده است. دارای یک صفحه نمایشگر است که اطلاعات مفیدی همچون دور موتور، فشار روغن، ساعت، سرعت، سطح سوخت، کیلومتر شمار و غیره را نشان می‌دهد. از سیستم اگزوز اسپرت، چراغ‌های ال ‌ای دی و جک بغل و جک وسط برخوردار است. با توجه به ویژگی‌هایی که اشاره شد، قیمت موتور بنلی ۱۵۰ نسبت به سایر مدل‌ها بسیار پایین است.

مشخصات موتور بنلی مدل ۳۰۰

TNT300 نسخه قدیمی و TNT302S نسخه جدیدتر از مدل ۳۰۰ هستند. موتور بنلی ۳۰۰ دارای یک موتور ۲۴۹ سی سی قدرتمند و قابل اعتماد، دو سیلندر، ۴ زمانه، ۸ سوپاپ است که از مایع خنک کننده پشتیبانی می‌کند. ۳۱ اسب بخار نیرو در دور موتور ۱۱۰۰۰ دارد و با وجود دو شمع، موتور به ۲۷ نیوتن متر یا ۹۰۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد. مجهز به یک جعبه دنده شش سرعته است که امکان تعویض روان و کنترل شده دنده‌ها را فراهم می‌کند. دارای ترمزهای دیسکی دوقلو در جلو با قطر ۲۶۰ میلی متر و ترمز تک دیسکی با قطر ۲۴۰ میلی متر در عقب است. سیستم تعلیق عقب هیدرولیک مونوشوک و سیستم تعلیق جلو از نوع تلسکوپی معکوس است که تعادل را به خوبی فراهم می‌کنند.

 مشخصات فنی موتور بنلی

دارای طول ۲۱۷۵ میلی‌متر، عرض ۷۸۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۱۳۰ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور ۱۴۰۰ میلی‌متر و فاصله آن از سطح زمین ۱۶۵ میلی‌متر است. وزن موتور بنلی مدل ۳۰۰ در حدود ۱۸۳ کیلوگرم است. سیستم سوخت‌رسانی از نوع انژکتوری است و با استفاده از سیستم برقی EFI انتقال سوخت به صورت دقیق انجام می‌شود. از سیستم استارت الکتریکی پشتیبانی می‌کند و در روزهای سرد به راحتی روشن می‌شود. مجهز به سیستم سوخت الکترونیکی پیشرفته است که با سوزاندن کارآمد، عملکرد مطلوبی دارد. چرخ‌ها چسبندگی خوبی را در جاده‌ها ایجاد می‌کنند و تجربه سواری را بهبود می‌بخشند. حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است و در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۳.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

دارای موقعیت سواری راحت است و به راکب اجازه می‌دهد تا کنترل بهتری بر روی فرمان داشته باشد. برای کسب اطلاع از قیمت موتور بنلی ۳۰۰ به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید. قیمت بنلی ۳۰۰ نمایندگی، نسبت به بازار آزاد بسیار پایین است و می‌توانید برای خرید از شرایط اقساطی نیز بهره‌مند شوید.

مشخصات موتور بنلی برقی مدل QJ7000D

موتور بنلی برقی مدل QJ7000D یک کلاس کاملاً جدید از سازنده معروف ایتالیایی است. انرژی آن توسط یک باتری لیتیوم یونی قابل جابجایی تامین می‌شود که با هر بار شارژ بردی تا حداکثر سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌دهد. نیروی خارجی برابر با ۱۰ کیلووات و معادل ۱۳.۴ اسب بخار است که آن را ردیف موتورسیکلت‌های با حجم موتور ۱۲۵ سی سی قرار داده است. سیستم تعلیق، راحتی زیادی در جاده‌های ناهموار فراهم می‌کند و به چراغ‌های ال ‌ای دی برای دید بهتر در شرایط کم نور مجهز است. برای سواری نرم طراحی شده است و فرمان عریض، کنترل موتورسیکلت را آسان می‌کند.


مقاله پیشنهادی: معرفی انواع موتورسیکلت زونتس

قیمت محصولات بنلی

برای کسانی که خواهان بهترین کیفیت عملکرد هستند، موتور سیکلت بنلی طیف وسیعی از مدل‌ها را ارائه می‌دهد که دارای طرح و اجزای منحصر به فردی هستند و برای ارائه نهایت کارایی طراحی شده‌اند. شرکت نیکران موتور پاسارگاد نماینده انحصاری موتورسیکلت‌های بنلی در ایران است. برای دریافت لیست قیمت محصولات بنلی می‌توانید به نمایندگی‌های مجاز این شرکت مراجعه کنید.

سخن پایانی

بنلی طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و فناوری‌های پیشرفته را با موتور سیکلت‌های خود ارائه می‌دهد. بسیاری از مدل‌ها به قطعات پیشرفته همچون کنترل کشش، موتورهای قدرتمند و سیستم‌های تعلیق پیشرفته مجهز هستند. بسیاری از مدل‌های بنلی با ظاهری کلاسیک و قدیمی طراحی شده‌اند که حضور چشم نوازی را در جاده‌ها ارائه می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده موتور سیکلت » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

"بررسی کامل خودرو زوتی DL5: آشنایی با ویژگی‌ها، طراحی، امکانات و مشخصات فنی"

بررسی کامل خودرو زوتی DL5 پارس خودرو

خودرو زوتی dl5 نوعی کراس اوور می‌باشد که بسیار جمع و جور است و به وسیله پارس خودرو به ایران و بازار اتومبیل وارد شد. در اوایل، این خودرو به طور وارداتی و سپس مونتاژی