معرفی لپ تاپ لنوو loq

معرفی لپ تاپ لنوو loq

اگر گیمر یا مهندس ساختمان ‌سازی هستید که دائما با برنامه ‌های سنگین گرافیکی سرو کار دارید و به دنبال لپ تاپی هستید که بتوانید به راحتی کار‌های سنگین خود را انجام دهید، لپ تاپ لنوو loq بهترین گزینه برای شما است. این لپ تاپ از جدید‌ترین سری لپ تاپ ‌های شرکت لنوو است. مشخصات این لپ تاپ، نسبت به قیمت آن بسیار ‌‌قوی و خاص است. با این وجود، این لپ تاپ را در دسته ‌بندی لپ تاپ‌ های میان ‌رده قرار داده ‌اند. لپ تاپ سری LOQ لنوو، از نسل ۱۳ پردازنده ‌های Intel و سری ۴۰ گرافیک ‌های Nvidia بهره می‌ برد که آن را به یکی از خاص‌ ترین لپ تاپ ‌های موجود در بازار تبدیل کرده است. در‌حال‌ حاضر این سری لپ تاپ ‌ها، دارای دو مدل در زیر دسته خود هستند. این دو مدل شامل؛ مدل APH815 و مدل IRH815 است. در این مقاله از پایگاه مناقصه و مزایده هزاره به بررسی لپ تاپ لنوو loq مدل ۱۵irh8 خواهیم پرداخت.

بررسی لپ تاپ لنوو loq

در این بخش به بررسی تخصصی مشخصات لپ تاپ لنوو loq خواهیم پرداخت، از جمله:

  • طراحی لپ تاپ لنوو سری LOQ

در نگاه اول به لپ تاپ Lenovo loq متوجه شباهت های این دستگاه با legion 5i 2022 خواهید شد. این دستگاه ها از نظر رنگ، طراحی مربعی، محل قرار گیری لوگو و فونت و حتی وزن لپ تاپ بسیار به هم شبیه اند. لنوو برای کاهش هزینه تمام شده لپ تاپ لوک، برخی از مشخصات اعم از جنس بدنه را تغییر داده است. مثلا به جای اینکه قاب لپ تاپ مانند legion 2022 آلیاژ منیزیوم باشد، از پلاستیک استفاده شده است. اما با این حال کیفیت بسیار بالایی دارد و بدنه آن بسیار محکم و مقاوم است .

لولا های لپ تاپ فرورفتگی هایی دارد و برای قرار گیری درگاه ها فضای کافی به وجود آورده است. این موضوع باعث شده Lenovo loq نسبت به بقیه لپ تاپ های ۱۵.۶ اینچ، پهن تر باشد و به تبع تجربه استفاده راحت تری از لپ تاپ داشته باشید. لپ تاپ لنوو loq در مقایسه با سایر دستگاه های گیمینگ که از نور RGB برای طراحی بهتر استفاده می کنند، طراحی ساده تر را ترجیح داده است. در قسمت پشت لپ تاپ درگاه ورودی HDMI 2.1، دو پورت USB-A و شبکه قرار گرفته که این مسئله باعث بهتر شدن نظم در کابل ها شده است.

معرفی لپ تاپ لنوو loq

در قسمت چپ این لپ تاپ، جک ۳.۵ میلیمتری برای هدفون و میکروفون و یک پورت USB-C با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه طراحی شده که اگر به مانیتور جداگانه نیاز داشتید، از خروجی تصویر DisplayPort 1.4 پشتیبانی می ‌کند. این مدل از لپ تاپ لنوو، شارژر ۱۴۰ واتیPower Delivery دارد. در قسمت راست دستگاه، یک پورت USB-A برای ماوس تعبیه شده است.

  • صفحه نمایش لپ تاپ لنوو loq 15irh8

 لپ تاپ گیمینگ Lenovo LOQ 15IRH8 دارای صفحه نمایش از نوع Full HD 1080p با رزولوشن IPS، نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز، روشنایی ۳۵۰ و نسبت تصویر۱۶:۹ است. پنل صفحه نمایش لپ تاپ لنوو loq از نوع IPS است و رنگ های زنده و زوایای دید گسترده ای ارائه می دهد. نرخ بروزرسانی ۱۴۴ و رزولوشن Full HD باعث می شود بار GPU کاهش یابد و این موضوع به بهره وری بهتر از پردازنده گرافیکی لپ تاپ کمک بزرگی می کند و شما می توانید هنگام بازی، تنظیمات گرافیکی بهتری دریافت نمایید. بلندگو های این دستگاه مانند سایر میان رده های لنوو است و کیفیت بلندگوی یک لپ تاپ گیمینگ را ندارد. بنابراین، برای دریافت صدای بهتر می توانید از هدفون یا بلندگو جداگانه استفاده کنید.

  • صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ لنوو loq i5

شرکت لنوو همیشه کیبورد های بسیار خوبی را برای لپ تاپ ها طراحی می کند. لپ تاپ LOQ 15IRH8 دارای صفحه کلید عریض با نامبر پد جداگانه و کلید های جهت دار است. کلیدهای صفحه به صورت کاملا تفکیک شده کنار یکدیگر قرار گرفته اند و عمق هر کلید ۱.۵ میلیمتر است، این باعث می شود هنگام تایپ کردن بازخورد کلیکی بسیار خوبی دریافت کنید. کیبورد این لپ تاپ دارای نور پس زمینه RGB به صورت ۴ZONE است و در صورت لزوم می توانید از طریق Lenovo Vantage آن را سفارشی سازی کنید. برنامه Lenovo Vantage بسیار کاربردی است و به عنوان مرکز کنترل لپ ‌تاپ ‌های Lenovo به شمار می آید و می ‌توانید تنظیمات سخت ‌افزاری مانند اورکلاک، تنظیم حالات GPU، و … انجام دهید.


مقاله پیشنهادی: انواع لپ تاپ و مزایدات آن
  • کارایی لپ تاپ لنوو LOQ

 همان طور که اشاره شد، LOQ یک لپ تاپ گیمینگ میان رده محسوب می شود که امکانات خوبی برای عملکرد بهتر در اختیارتان قرار می دهد، پردازنده نسل ۱۳ ، گرافیک سری ۴۰، رم DDR5 و … همگی در کنار هم جمع شده اند تا این لپ تاپ را به یک ابزار بازی قدرتمند تبدیل کنند. مشخصات پردازنده Core i7-13620H به سری Core i7 Raptor Lake-H اینتل اختصاص دارد که معمولا برای لپ ‌تاپ‌ ها طراحی شده است. این پردازنده از ۱۰ هسته و ۱۶ رشته با سرعت تک هسته ای تا ۴.۹ گیگاهرتز  برخوردار است. در نتیجه عملکرد پردازشی خوبی دارد و شما می توانید برای خروجی با کیفیت بالا در بازی ها روی این لپ تاپ حساب کنید، البته در صورتی که رم لپ تاپ را ارتقا دهید.

 در کل عجیب است که لپ تاپ لنوو loq نسخه پایه این لپ تاپ گیمینگ را با رم ۸ گیگابایتی عرضه کرده است؛ زیرا این لپ تاپ برای استفاده گیمینگ طراحی شده و طبیعتا شرکت سازنده می داند که این میزان حافظه رم برای استفاده گیمینگ بسیار ناچیز است. در هر صورت باید رم را ارتقا دهید و یکی از مشکلات لوک این است که تا ۱۶ گیگابایت بیشتر قابل ارتقا نیست.

  • عملکرد لپ تاپ لنوو loq مدل ۱۵IRH8

لپ تاپ لنوو LOQ 15IRH8 مجهز به SSD میان رده Micron 2450 512GB PCIe Gen 4 است. سرعت خواندن/نوشتن در این اس اس دی به صورت میانگین ۳۲۰۰ مگابایت بر ثانیه است. با توجه به این که یک SSD نسل ۵ قیمت بسیار بالایی دارد، سرعت SSD نسل ۴ هنوز برای بازی و همچنین استفاده روزانه کفایت می کند. علاوه بر مشخصات سخت افزاری و ظاهری سیستم خنک کنندگی در لپ تاپ ها اهمیت بسیار بالایی دارد؛ چون که جلو گیری از گرم شدن بی رویه لپ تاپ تاثیر چشمگیری در عملکرد آن دارد. این دستگاه مجهز به یک سیستم خنک‌کننده بسیار خوب که متشکل از چهار لوله حرارتی و دو خنک‌کننده ۸۵ میلی‌متری ۱۲ ولت است. بنا بر ادعای لنوو، این لپ ‌تاپ می ‌تواند ۲۸% هوای بیشتری را به داخل هدایت کند و هیت سینک آن $ درصد بزرگتر است.

 لنوو loq
  • باتری لپ تاپ لنوو loq

 لپ تاپ LOQ 15IRH8 به یک باتری ۶۰ Whr مجهز است که در استفاده معمول تقریباً ۴-۵ ساعت دوام می آورد، اما ممکن است در شرایط روشنایی مختلف تغییر کند و کم یا زیاد شود. در کل در هر لپ تاپی بهترین حالت برای گیم این است که دستگاه را به شارژ وصل کنید. LOQ 15IRH8 از فناوری شارژ سریع Super Rapid Charge پشتیبانی می کند و شما می توانید در ۱۰ دقیقه ۳۰% از باتری را شارژ کنید. این لپ تاپ در ۸۰ دقیقه فول شارژ می شود.

جمع بندی

در این بررسی یکی از جدیدترین سری لپ تاپ ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ لنوو، یعنی لپ تاپ لنوو سری LOQ پرداختیم. برای اینکه این آشنایی به طور کامل و دقیق برای شما ایجاد شود، مشخصات فنی و ویژگی ‌های مهم این لپ تاپ ‌ها را با هم بررسی کردیم. با مطالعه دقیق مطالب ارائه شده، قادر خواهید بود تا بهترین لپ تاپ لنوو loq را برای خود بخرید و از استفاده آن در کارهای گیمینگ و مهندسی خود لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های کامپیوتر و شبکه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی