راهنمای کامل برای ثبت نام در لاتاری کانادا

لاتاری کانادا چیست؟

یکی از مباحث هیجان‌ انگیز در امر مهاجرت، لاتاری است. بسیاری از افراد در پی شرکت در لاتاری و امتحان شانس خود هستند تا بتوانند به کشورهای بزرگ و قدرتمندی همچون آمریکا یا کانادا راه پیدا کنند. لاتاری آمریکا که هر ساله وجود داشته و یکی از بهترین روش ها جهت رسیدن به گرین کارت آمریکا است، اما آیا بلیط لاتاری کانادا نیز واقعیت دارد؟برای پاسخ به این سوال در ادامه این مقاله از سامانه مناقصات هزاره همراه ما باشید.

لاتاری کانادا چیست؟

برنامه مهاجرتی به نام لاتاری کانادا واقعیت ندارد. اگر فردی به شما سایت لاتاری کانادا معرفی کرد، مطمئن باشید که کلاهبرداری در کار است. در صورتی که این اصطلاح را شنیده اید، منظور همان برنامه اکسپرس اینتری است که ربطی به شانس نداشته و یک برنامه مهاجرتی مبتنی بر سیستم امتیازبندی است و عوامل متعددی در این برنامه مهاجرتی مورد بررسی قرار می‌ گیرند. افرادی که بالاترین امتیاز در این برنامه مهاجرتی به دست آورند، به راحتی اقامت دائم کانادا را کسب می‌کنند و شاید به همین خاطر این برنامه را لاتاری کانادا می نامند. در ادامه بیشتر به معرفی این سیستم مهاجرتی می پردازیم.

ثبت نام لاتاری کانادا ۲۰۲۴

اولین گام جهت شرکت در لاتاری کانادا، ثبت نام است که از اهمیت بسزایی برخوردار است. برنامه لاتاری کانادا یا همان اکسپرس انتری کانادا، با ویژگی ‌های خاص خود یکی از راه ‌های جذاب به منظور مهاجرت به این کشور است. این رویکرد، فرصتی ایده آل را برای افراد با توانایی ‌های مختلف به وجود می آورد تا به صورت قابلیت اندازه‌ گیری شده و بر اساس صلاحیت ‌های خود مهاجرت کنند. بنابراین، آشنایی دقیق با شرایط و الزامات مورد نیاز برای شرکت در این برنامه، قبل از هر اقدامی، بسیار ضروری است. در زمان ثبت نام لاتاری کانادا، پس از ایجاد یک حساب کانادایی، مراحل ثبت نام نظیر؛ پر کردن فرم مربوطه و تکمیل آن باید با دقت انجام گردد. سپس، با پرداخت هزینه ثبت نام و ارسال فرم، می ‌توانید امیدوار باشید که گام اول خود را در مسیر مهاجرت به کانادا به درستی برداشته ‌اید.

عوامل امتیاز دهی در برنامه اکسپرس اینتری لاتاری کانادا

مواردی که در این برنامه مورد بررسی و امتیازدهی قرار می‌گیرند، عبارتند از:‌

  • سن
  • تحصیلات
  • سابقه کار کانادایی
  • سطح زبان
  • تجرد یا تاهل
لاتاری کانادا

سیستم امتیازدهی سن در لاتاری کانادا

در برنامه اکسپرس اینتری کانادا بر اساس اینکه سن فرد در چه محدوده ‌ای قرار دارد و آیا متاهل است یا مجرد، امتیازدهی انجام انجام می شود و البته این ارزیابی از ۱۸ سال به بالا خواهد بود. در جدول زیر جزئیات سن متقاضیان در دو گروه متاهل و مجرد ارائه شده است.

سن متقاضیمتقاضی متاهلمتقاضی مجرد
۱۸ سال۹۰۹۹
۱۹ سال۹۵۱۰۵
۲۰-۲۹ سال۱۰۰۱۱۰
۳۰ سال۹۵۱۰۵
۳۱ سال۹۰۹۹
۳۲ سال۸۵۹۴
۳۳ سال۸۰۸۸
۳۴ سال۷۵۸۳
۳۵ سال۷۰۷۷
۳۶ سال۶۰۷۲
۳۷ سال۶۰۶۶
۳۸ سال۵۵۶۱
۳۹ سال۵۰۵۵
۴۰ سال۴۵۵۰
۴۱ سال۳۵۳۹
۴۲ سال۲۵۲۸
۴۳ سال۱۵۱۷
۴۴ سال۵۶
۴۵ و بیشتر۰۰

با توجه به جدول بالا می توان چنین اظهار نمود که با افزایش سن، امتیاز کاهش می یابد. علاوه برآن، متقاضیان مجرد نیز نسبت به متاهل ‌ها شانس بیشتری جهت موفقیت در این سیستم مهاجرتی دارند، گرچه این به معنای قطعیت پذیرش فرد نیست و می بایست فرد در عوامل دیگر نیز امتیاز بالاتری کسب نماید.

تاثیر سطح تحصیلات در لاتاری کانادا

 یکی دیگر از مواردی که در سیستم اکسپرس اینتری کانادا مورد بررسی قرار می گیرد، سطح تحصیلات متقاضی است. ارزیابی این پارامتر و رقابت متقاضیان در آن به صورت جدول زیر ارائه شده است.

نوع مدرک تحصیلیمتقاضی متاهلمتقاضی مجرد
دیپلم۲۸۳۰
مدرک ۱ساله بعد از دوره متوسطه۸۴۹۰
مدرک ۲ساله بعد از دوره متوسطه۹۱۹۸
مدرک ۳ ساله بعد از دوره متوسطه (کارشناسی)۱۱۲۱۲۰
دو مدرک تحصیلی بعد از دیپلم (یک مورد لیسانس)۱۱۹۱۲۸
مدرک کارشناسی ارشد یا ورود به دوره تخصص علمی۱۲۶۱۳۵
دکترا۱۴۰۱۵۰

تاثیر سابقه کار کانادایی بر لاتاری کانادا

مورد بعدی که در لاتاری کانادا (سیستم مهاجرتی اکسپرس اینتری) تاثیر می‌گذارد، سابقه کار کانادایی است که سیستم امتیازدهی آن در جدول زیر ارائه شده است.

سوابق کارمتقاضی متاهلمتقاضی مجرد
یک سال سابقه کار۳۵۴۰
دو سال سابقه کار۴۶۵۳
سه سال سابقه کار۵۶۶۴
چهار سال سابقه کار۶۳۷۲
پنج سال سابقه کار و بیشتر۷۰۸۰

تاثیر دانش زبان انگلیسی بر لاتاری کانادا

 دانش زبان انگلیسی از دیگر مواردی است که در سیستم اکسپرس اینتری کانادا تاثیر دارد. نحوه امتیاز دهی دانش زبان انگلیسی در قالب جدول زیر آمده است.

سطح زبان انگلیسیمتقاضی متاهلمتقاضی مجرد
CLB 4 یا CLB 5۶۶
CLB 6۸۹
CLB 7۱۶۱۷
CLB8۲۲۲۳
CLB9۲۹۳۱
 و بیشترCLB 10۳۲۳۴

تاثیر دانش زبان دوم (فرانسوی و…) بر لاتاری کانادا

امتیازدهی در سیستم اکسپرس اینتری (لاتاری کانادا) بر اساس زبان فرانسوی یا زبان دوم در جدول زیر ارائه شده است:

سطح زبان فرانسوی یا زبان دوممتقاضی متاهلمتقاضی مجرد
CLB 4۰۰
CLB5,CLB 6۱۱
 CLB 7,CLB 8۳۳
 و بیشترCLB9۶۶

مراحل مهاجرت لاتاری کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اکسپرس انتری یک مسیر جذاب برای افرادی است که به دنبال شروع یک زندگی جدید در یکی از کشورهای پیشرو جهان هستند. این مسیر، با مراحل مشخص و قابل پیش ‌بینی، افراد را به سوی اقامت دائم در کانادا سوق می دهد.

express entry visa canada
  • برآورد امتیازات: در اولین گام برای مهاجرت به کانادا، امتیازات شما بر اساس معیارهای متعددی همچون؛ سن، تحصیلات، تجربه کاری و دیگر عوامل سنجیده می ‌شود. این امتیازات بر اساس جدول امتیازدهی برنامه اکسپرس انتری کانادا محاسبه می ‌شود.
  • آماده ‌سازی مدارک: پس از برآورد امتیازات، نیاز است تا مدارک مورد نیاز برای اقدام در برنامه را آماده کنید. شامل مدارک هویتی، گذرنامه، نتایج آزمون زبان، مدارک تحصیلی و دیگر مدارک مرتبط است.
  • ارسال مدارک و درخواست شرکت: در این مرحله، مدارک آماده شده برای شرکت در برنامه ارسال می ‌شود و درخواست شما برای شرکت در برنامه ثبت می ‌شود.
  • انتظار برای دریافت دعوت ‌نامه: پس از ارسال مدارک، نیاز است تا برای دریافت دعوت ‌نامه برای شرکت در برنامه اکسپرس انتری صبر کنید. این دعوت ‌نامه، مرحله بعدی مهاجرت به کانادا است و به افراد با امتیازات بالا ارسال می‌ شود.

 این مراحل، با توجه به شرایط و متقاضیان، ممکن است متفاوت باشند و امکان اضافه یا کم شدن مراحل در برخی موارد وجود داشته باشد. اما در کل، این مراحل به شما یک مسیر روشن و قابل پیش ‌بینی برای مهاجرت به کانادا ارائه می‌ دهند.

جمع بندی

اکنون که به پایان مقاله رسیده ایم، می دانید که هیچ سایتی جهت ثبت نام  بلیط لاتاری کانادا وجود ندارد. اگر برای اقامت و مهاجرت کانادا می‌خواهید اقدام کنید، می بایست از طریق برنامه لاتاری کانادا یا همان اکسپرس انتری کانادا اقدام نمایید که تمامی اطلاعات و جزییات در این مقاله ارائه شده است.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصات بین المللی ایران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

طالبان، مشتری جدید نفت ایران

طالبان، مشتری جدید نفت ایران

وزارت دارایی دولت موقت طالبان از امضای قرارداد خرید نفت از ایران خبر داده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید. خرید ۳۵۰ هزار تنی طالبان از نفت ایران بر اساس اعلام