مناقصات ایاب و ذهاب و مزایای استفاده از این روش

مناقصه پیمانکاری سرویس ایاب و ذهاب

ایاب و ذهاب یکی از خدمات اصلی در زمینه حمل و نقل مسافر درون شهری است.  در ایران این خدمت با عنوان سرویس ایاب و ذهاب کارکنان و یا پرسنل ادارات دولتی یا غیر دولتی، شرکت ها، نهادها، سازمان ها، ارگان ها، وزارتخانه ها، موسسات، صنایع، کارخانجات، بانک ها، بیمارستان ها، دانشگاه ها و مدارس به مشتریان ارائه می‌شود. بنابراین موضوع ایاب و ذهاب یکی از نیازهای اصلی این روزهای جوامع مدرن شهری است. در بیشتر موارد نیاز سازمان‌ها به سرویس‌های ایاب و ذهاب در قالب مناقصات رسمی و غیر رسمی انجام می‌گیرد و آنها با این روش نیاز خود به ناوگان حمل و نقل را به صورت روزانه، ماهیانه و سالانه در روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌های عمومی اعلام می‌کنند.

از سوی دیگر هم بسیاری از اشخاص حقیقی یا حقوقی درخواست خود را در قالب فراخوان عمومی و فرایند مناقصه مطرح نکرده و خود به صورت مستقیم با شرکت و موسسه‌ای که این نوع از خدمات را دارد به مذاکره و عقد قرارداد می‌پردازند. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت. پس با ما همراه شوید.

نوع وسایل و خدمات ایاب و ذهاب

وسایل نقلیه متنوعی در حمل و نقل شهری برای ایاب و ذهاب استفاده می‌شوند که از جمله آنها به مواردی مانند اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری می‌توان اشاره کرد. این سرویس‌ها باید مجهز به سیستم های سرمایشی و گرمایشی مناسب و مطلوب و همچنین نظافت ظاهری راننده و وسیله نقلیه و نیز تسلط راننده به مسیرها و حضور به موقع راننده در محل های مشخص شده در قرارداد باشند. شرکت‌های زیادی نیز برای ارائه خدمات ایاب و ذهاب فعالیت می‌کنند که در تهران و دیگر شهرها حضور دارند. با استفاده از این سرویس‌ها می‌توان تعداد زیادی از افراد را برای حضور در مکان‌هایی خاص جابجا کرد.

استفاده از یک سرویس منظم برای جابجایی پرسنل و کارکنان موجب بازدهی بیشتر شرکت‌ها و ادارات شده و در عین حال هزینه کمی را برای سازمان به همراه دارد. معمولا کارخانه‌ها، شرکت‌ها، مدارس، دانشگاه ها و بیمارستان ها و نیز مجتمع‌های تجاری دارای سرویس ایاب و ذهاب برای کارکنان خود هستند. این سرویس وظیفه دارد نیروها و پرسنل را در زمان مشخص به محل مورد نظر برساند و به لحاظ ایمنی نیز برای حفظ ایمنی مسافران در هنگام عقد قرارداد با شرکت‌ها این موارد قید خواهد شد.

مناقصات ایاب و ذهاب

در این زمینه، سرویس ایاب ذهاب شامل سرویس رفت و آمد پرسنل و کارکنان سازمان ها و ادارات دولتی یا خصوصی، مراکز و موسسات آموزشی، شرکت ها، صنایع و کارخانجات با انواع خودروهای موردنیاز شامل اتوبوس، میدل باس، مینی بوس و ون و سواری است. در صورت نیاز به استفاده از سرویس‌های برون شهری نیاز است که از نوع اتوبوس بین شهری در قراردادها استفاده شود. انتخاب نوع خودرو هم توسط کارفرما و با توجه به تعداد نیروها و مسیرهای روزانه مشخص خواهد شد.

برای شروع همکاری نیز، سازمان‌ها با شرکت‌هایی که به ارائه این نوع خدمت می‌پردازند؛ باید مناقصه برگزار شده و به دنبال آن برنده مناقصه با سازمان مورد نظر اقدام به عقد قراردادی خواهد کرد که در آن تمام نکات حقوقی و قانونی و به خصوص قوانین مدنی قید شده است.

بخشی از حمل و نقل شهری بر عهده دولت و بخشی بر عهده شرکت‌ها و موسسات خصوصی است. اما در بخش خصوصی سهم بیشتری از حمل و نقل شهری به چشم می‌خورد. سازمان‌هایی که با این شرکت‌ها در قالب مناقصه ایاب و ذهاب همکاری می‌کنند باید دقت داشته باشند که مرجع قانونی در ارتباط با این خدمات اتحادیه‌های صنفی مسافربری استانی است و شرکت‌ها باید گواهینامه و صلاحیت لازم را از این مرجع برای عقد قرارداد با مناقصه گزار دارا باشند.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سرویس‌های ایاب و ذهاب پس از برنده شدن در مناقصه و در حین بستن قرارداد باید شیوه‌نامه و دستور العمل متفاوتی را برای انتقال به موقع کارکنان کارفرما رعایت کنند و به آن عمل کنند. به همین منظور هم در قراردادهای پیمانکاری ضمانت های بسیار متنوع و سنگینی جهت حسن انجام کار از پیمانکاران گرفته می‌شود  و حتی پرداخت بخشی از حق الزحمه آنها به منظور تاییدهای فنی به انتهای قرارداد ارجاع می‌شود.

مناقصه ایاب و ذهاب

مزایای استفاده از مناقصات سرویس ایاب و ذهاب

  • کاهش هزینه کارکنان
  • استفاده از قراردادهای دقیق
  • رقابتی بودن فضای مناقصات و در نهایت استفاده از پیمانکاران باتجربه و خبره در زمینه ایاب و ذهاب
  • امنیت در تردد پرسنل
  • حضور به موقع کارکنان در سازمان و عدم تاخیر
  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • رضایت پرسنل

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تامین نیروی انسانی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

همه چیز در مورد ثبت نام طرح ملی مسکن 1402

همه چیز در مورد ثبت نام طرح ملی مسکن 1402

طرح مسکن ملی، با هدف کمک به خانه دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه ارائه گردیده و بنای دولت بر این است که تا پایان اجرای این طرح، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در اختیار متقاضیان