سیم کارت مزایده ای چیست؟

مزایده سیمکارت رند

بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای مختلف مجاز هستند که سیم کارت‌های با شماره رند را با قیمت بیشتری از سیم کارت‌های معمولی و  از طریق برگزاری مزایده به فروش برسانند. اگرچه فروش سیم کارت رند در بازار آزاد نیز متداول است اما اپراتورها نیز مدتی است که وارد بازار مزایده انواع سیم کارت شده‌اند. از جمله این اپراتورها به همراه اول و ایرانسل می‌توان اشاره کرد. سیم کارت‌هایی که شماره‌هایی رند دارند معمولا طرفداران زیادی داشته که حاضرند برای آنها قیمت بالایی نیز پرداخت کنند. اما شرایط مزایده در هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه به شرحی است که در ادامه این مقاله از مجله هزاره آمده است:

مزایده سیم کارت همراه اول

همراه اول در جهت خدمت رسانی به هموطنان و ارائه شماره‌ های رند از طریق برگزاری مزایده سیم کارت به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت  rond.mci.ir اقدام به فروش و مزایده انواع شماره‌های رند می‌کند. در این زمینه متقاضیان این شماره های رند باید شرایط و ضوابط مربوط به شرکت در این معاملات را پذیرفته و اطلاعات مورد نیاز شرکت همراه اول را وارد کنند. در این سامانه اطلاعات باید به شکل صحیح و شناسنامه‌ای وارد شود.

سپس متقاضیان سیم کارت رند همراه اول برای ورود به فرایند مزایده نیاز دارند تا رقم ودیعه‌ای را نیز به صورت آنلاین واریز کنند. این رقم درواقع معادل ۲۰ درصد از مبلغ پایه شماره تلفن همراه مد نظر آنها است. اعتبار زمانی مزایده نیز دارای دو شرط است که هر دو باید صورت بگیرد تا مزایده به انجام برسد. شرط اول آن است که زمان قانونی مزایده باید به اتمام برسد و باید توجه داشته باشید که این شرط برای هر مزایده‌ای تغییر خواهد کرد. زمان قانونی مزایده در شروع هر مزایده اعلام می‌شود. شرط دیگر نیز آن است که از آخرین پیشنهاد قیمت بر روی یک شماره، باید ۸ ساعت گذشته باشد. اگر پیشنهاد جدید اعلام شود، قبل از پایان یافتن مدت زمان مزایده، مدت زمان مزایده برای یک دوره ۸ ساعته دیگر نیز تمدید خواهد شد.

مزایده سیم کارت ایرانسل

همه افراد حقیقی و یا حقوقی می‌توانند با مراجعه به پورتال شماره‌های رند سیم کارت ایرانسل به آدرس https://shop.irancell.ir/fa/rond اقدام به خرید این شماره‌های رند سیم کارت ایرانسل کنند. همه شماره‌های موجود این سیم کارت‌ها بر روی پرتال حداقل به مدت یک هفته به حراج گذاشته می‌شود و اگر مزایده شماره‌ای بیشتر از ۷ روز طول بکشد، پیشنهاد جدیدی در ساعات پایانی حراج ارائه می‌شود و ۶ ساعت به زمان مزایده نیز اضافه می‌شود. این پروسه تا زمانی ادامه دارد که آخرین پیشنهاد قبل از ۶ ساعت پایانی مزایده ارائه شود. برنده مزایده در این روند در واقع آخرین فرد پیشنهاد دهنده است. برنده مزایده از زمان پایان یافتن مزایده ۴۸ ساعت فرصت دارد تا اقدام به پرداخت و تکمیل فرایند خرید سیم کارت کند.

سیم کارت مزایده ای

بنابراین پس از اتمام هر مزایده سیم کارت ایرانسل، شخصی که بالاترین پیشنهاد را ثبت کرده به عنوان برنده مزایده شناخته می‌شوند و دو نفر بعدی نیز به عنوان رزرو اول و رزرو دوم انتخاب می‌شوند. این دو نفر دارای بالاترین پیشنهاد بعد از فرد برنده هستند. رزرو دوم و سوم در صورتی برنده خواهند بود که تفاوت قیمت پیشنهادی آنها با برنده قبلی از مجموع سپرده شرکت در مزایده برنده اول و دوم بیشتر نباشد. اعتباری یا دائمی بودن شماره رند نیز با توجه به نظر فرد برنده تعیین خواهد شد. در صورتی که برنده نوع دائمی سیم کارت را انتخاب کند مبلغی نیز به قیمت نهایی مزایده سیم کارت اضافه خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های سیم کارت » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

مناقصه راهسازی

اخبار مناقصه، از تهران تا خوزستان

بررسی اخبار مناقصه ها مختلف نشان می‌دهد که اجرای پروژه‌های مختلف دولتی و خصوصی بیش از پیش نیاز به اجرای مناقصات مختلف برای مشاوره، طراحی و اجرا دارد. در این زمینه و برای آگاهی بیشتر