ورود بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز

ورود بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز

عضو شورای عالی کانون صرافان خبر داد: احتمال تعدیل نرخ ارز در روزهای آینده و به منظور ساماندهی بازار ارز توسط بانک مرکزی وجود دارد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

ساماندهی ساز و کار مناسب بازار ارز

عضو شورای عالی کانون صرافان اعلام کرد: به دستور ویژه رییس کل بانک مرکزی قرار بر این شده است که با استفاده از تمهیدات ویژه، ساز و کاری مناسب برای بازار ارز و تنظیم آن در نظر گرفته شود. این کار به ساماندهی بازار ارز کمک قابل توجهی خواهد کرد.

کامران سلطانی زاده افزود: طی جلسه ای که کانون صرافان با رییس کل بانک مرکزی داشته اند؛ بانک مرکز تمهیدات خوبی را در ارتباط با ساماندهی بازار غیر رسمی ارز در نظر گرفته است که به زودی خبرهای خوبی در ارتباط با صرافی های رسمی شنیده خواهد شد.

این عضو شواری عالی کانون صرافان ایرانیان اضافه کرد: در طی این جلسه دغدغه ها  و مشکلات صرافان در ارتباط با تنوع نیاز ارزی، جلوگیری از فعالیت شبکه‌های غیررسمی در بازار ارز، واقعی شدن اختلاف نرخ ارز و افزایش ساعات کاری بازار متشکل ارزی مطرح شده است.

او اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان این کانون از رئیس کل بانک مرکزی خواستند تا شرایطی ایجاد کند که نیازها و تنوع ارزی در شبکه رسمی صرافی های کشور فراهم شود. زیرا به دلیل شرایط قانونی مردم به ناچار مجبور شده اند که نیازهای ارزی خود را از شبکه های غیر رسمی تهیه کنند. به همین دلیل هم پیشنهاد دادیم که یک ساز و کار معقول برای صرافی ها تدوین شود که این تنوع ارزی توسط صرافی های رسمی فراهم شود. با این کار از خرید مردم به صورت غیر رسمی جلوگیری شده و آنها ضرر نخواهند کرد.

سلطانی زاده در ادامه افزود: کانون صرافان خواستار واقعی تر شدن اختلاف نرخ ارز آزاد و مسافری است. پس انتظار می رود که نرخ ارز تعدیل شده تا از سودجویی برخی از افراد در این زمینه جلوگیری شود. در واقع کانون صرافان ایران به دنبال این ساز و کار است تا ساعات کاری صرافی ها نیز افزایش پیدا کرده و نیازهای ارزی و تنوع ارزی مردم نیز پاسخ داده شود. این کار، تنش موجود در بازار را نیز کمتر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امید بر این است که صرافی های رسمی بتوانند خدماتی را که مردم نیاز دارند ارائه دهند. زیرا زمانی که مردم بتوانند خدمات رسمی خود را در زمینه بازار ارز در صرافی های رسمی تحت نظر بانک مرکزی و در سامانه های رسمی پیدا کنند؛ دیگر نیازی نیست که به فضای غیر رسمی مراجعه کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های امروز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

صنعت خودروسازی ایران، پر درآمد اما بی کیفیت

صنعت خودروسازی ایران، پردرآمد اما بی کیفیت

با رشد علم و صنعت در دنیا، صنعت خودروسازی نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از قدرتمند ترین صنایع در جهان امروز، خودروسازی است. صنعت خودروسازی، خود به تنهایی می تواند یک کشور را از