آشنایی با مصالح ساختمان و مناقصات و مزایدات آن

مناقصه و مزایده مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی به هر گونه ماده ای گفته می شود که در جریان ساخت و ساز یک سازه به کار گرفته می شود. چوب، سیمان، سنگ، فلزات، آجرها، بتن و خاک رس از جمله مصالح پر کاربرد در جریان ساخت و سازها هستند. انتخاب هر کدام از این مصالح با توجه به بودجه هر پروژه و مقرون به صرفه بودن آن برای پروژه های ساختمانی صورت می گیرد.

بسیاری ازاین مصالح مانند رس، شن، چوب و سنگ، حتی شاخه و برگ طبیعی هستند و بسیاری دیگر از آنها نیز توسط انسان ساخته و استفاده می شوند و در زمره مواد مصنوعی هستند. ساخت مصالح ساختمانی در بسیاری از کشورها یک صنعت مستقل بوده و از آن در تجارت استفاده می شود. در ادامه این مقاله با معرفی انواع مصالح ساختمانی بر اساس جنس آنها و مناقصات و مزایدات در این حوزه، با مجله هزاره همراه شوید.

انواع مصالح ساختمانی بر اساس جنس

مصالح ساختمانی بر اساس جنسی که دارند به دو دسته مصالح مرکب و مصالح ساده تقسیم می شوند.

مصالح ساده

مصالح ساده آن دسته از مصالحی هستند که به صورت طبیعی یا مصنوعی بوده اما مواد تشکیل دهنده آنها مشابه است. مصالحی مانند شن، آجر، سیمان و بلوک از جمله مصالح ساده به شمار می روند.

مصالح مرکب

مصالح مرکب اما بر خلاف مصالح ساده به مصالح طبیعی یا مصنوعی گفته می شود که در تولید آنها چند ماده استفاده شده است. انواع  ملات، بتن و ایزوگام در دسته بندی مصالح مرکب قرار می گیرند.

مصالح ساختمانی

مناقصات و مزایدات مصالح ساختمانی

بسیاری از سازمان هایی که اقدام به ساخت و ساز می کنند برای تهیه مصالح ساختمانی خود اقدام به برگزاری انواع مناقصات در حوزه مصالح ساختمانی می کنند. با این کار و با یک فراخوان عمومی شرکت های پیمانکار در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده و اقدام به ارسال مدارک و اسناد مورد نیاز می کنند. در صورت تایید از سوی مرجع مناقصه گزار شرکت های پیمانکار وارد رقابت شده و آن شرکتی برنده مناقصه خواهد بود که کیفیت لازم را در مصالح مورد نیاز خود داشته باشد و قیمتی کمتر از دیگر رقبا پیشنهاد بدهد. پس از این مرحله قراردادی ما بین دو طرف معامله منعقد خواهد شد که بر اساس آن وظایف هر دو طرف به صورت دقیق ذکر شده و زمان شروع و پایان قرار داد نیز در آن قید می شود.

از سوی دیگر در این حوزه مزایداتی نیز برگزار می شود. بسیاری از سازمان هایی که دیگر نیازی به مصالح نو باقی مانده یا مصالح استفاده شده ندارند، اقدام به فروش آنها می کنند. در این زمینه اشخاص حقیقی یا حقوقی که این مصالح را به بالاترین قیمت خریداری کنند؛ برنده مزایده خواهند بود. این مصالح می تواند انواع میلگرد، آهن آلات، سنگ آهن، تیر آهن و انواع  آهن آلات ساختمانی ،چوبی و پلاستیکی  و غیره باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های انواع درب، پنجره، نما» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

خدمات بانک ملت را تا چه حد می شناسید؟

خدمات بانک ملت را تا چه حد می شناسید؟

بانک ملت یکی از صد شرکت برتر ایرانی از سوی سازمان مدیریت صنعتی است که در سال ۹۶ رتبه نخست بزرگترین شرکت خصوصی را کسب کرد. در حال حاضر این بانک با درآمد ۲۲ هزار