شروع ساماندهی اموال تملیکی به دنبال دستور ریاست جمهوری

مزایده اموال تملیکی

رییس سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی گفت: وضعیت انبارها در گذشته بسیار نامطلوب بوده است که در دولت سیزدهم با دستور آیت ‌الله رئیسی رئیس جمهوری ساماندهی انبارهای تملیکی آغاز شد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

 اقدامات مثبت ساماندهی اموال تملیکی

«سید عبدالمجید اجتهادی» ضمن اشاره به گزارش ماهانه از وضعیت تعیین تکلیف این اموال گفت: هم اکنون اقدامات مثبتی در ارتباط با بهبود وضعیت انبارهای این سازمان به وجود آمده است و پنج هزار متر مربع به ظرفیت انبارهای اموال تملیکی اضافه شده است.

وی اضافه کرد: برای تجهیز و طبقه بندی انبارهای اموال تملیکی نیز حدود ۱۳ میلیارد تومان و با کمک دولت هزینه شده است و اقداماتی نظیر کد گذاری، شناسه‌ گذاری و حفظ کیفیت کالاها به‌عنوان امانت مردم نیز انجام شده است. علاوه بر این در ۲۳ اسفند سال گذشته با ابلاغ سازمان امور استخدامی ساختار جدید سازمان اموال تملیکی رونمایی شده است و انبارهای اجاره ای نیز واگذار شده است.

 رشد مزایدات الکترونیکی اموال تملیکی

اجتهادی با تاکید بر برگزاری مزایدات الکترونیکی و حراج های حضوری ادامه داد: این فعالیت موجب شکسته شدن انحصار شده است و هر روز فروش مزایده اموال بیشتر می شود به صورتی که در اردیبهشت ماه سال جاری ۲۹۱ میلیارد تومان کالا به مزایده گذاشته شده است. این آمار در مدت مشابه در سال گذشته حدود ۹۱ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این  در خردادماه سال ۱۴۰۰ مزایده اموال تملیکی ۷۸ میلیارد تومان بوده است که این رقم در خردادماه امسال به ۳۱۵ میلیارد تومان رسیده است. کل فروش در مزایده هرمزگان ۷۴ میلیارد تومان بوده که این موضوع بعد از حضور رییس جمهور در هرمزگان تا ۲۳ خردادماه رشد ۷۲۲ درصدی داشته است. در بحث اظهارنامه‌های کالاهای متروکه نیز رشد ۷۰۰ درصدی را شاهد بوده ایم.

این مقام مسئول همچنین از رشد ۸۷ درصدی انهدام کالای قاچاقی که در انبار اموال تملیکی بودند، خبر داد و گفت: کالاهایی مانند انواع خوراکی، آشامیدنی و دارو که قابل استفاده نبودند، منهدم شدند. انهدام دارو حدود ۳۰۹ میلیارد تومان بوده است و مقرر شده تا داروهای قاچاق قبل از ورود به انبارهای اموال تملیکی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرند و توسط آن وزارتخانه نسبت به وضعیت آنها تعیین تکلیف کند. علاوه بر این در زمینه این اموال ، ۹۳ درصد از این اموال بعد از صدور رای برائت در اختیار مالکان آنها قرار گرفت.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های ستاد ایران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی

آشنایی با مهم‌ترین تجهیزات کشاورزی

آشنایی با مهم‌ترین تجهیزات کشاورزی

از دیرباز تا کنون، بخش کشاورزی مهم ترین متولی تامین و تولید مواد غذایی است. کشاورزی چه در وسعت بزرگ و چه در وسعت کوچک نیازمند به ابزار خوب و کاربردی، جهت سهولت و پیشبرد